Kan niet meer op internet (W98)

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Een vriend van mij kan plotseling geen enkele internetpagina bereiken.
Er kan via de telefoonlijn wel een verbinding gemaakt worden maar via internet explorer komt steeds de bekende witte pagina met de melding: Kan de pagina niet weergeven.
Betreft W98, telefoonmodem en HetNet als provider.
Pingen met de DNS server lukt wel, maar als dat met een internetadres geprobeerd wordt (bijv: www.hetnet.nl) komt steeds de melding: Onbekende host.
Voor zover ik bij HetNet heb kunnen terugvinden staan alle instellingen goed.
Heb met Winipcfg ook al: alle vrijgeven en Alle vernieuwen geprobeerd.
Wat zie ik over het hoofd?

Ga is in internet Explorer naar : Extra > Internet Opties > Geavanceerd en kies voor: Standaardinstellingen herstellen.
Misschien helpt dat.

Ben jammergenoeg niet echt in de buurt van die pc maar ik ga dat zeker even proberen.
Laat z.s.m. horen of 127.0.0.1 het wel doet.
195.121.1.34 en 195.121.1.66 doen het zeker wel. (primaire en secundaire DNS overgenomen van HetNet instellingen)

Begin eens met de tijdelijke internet bestanden, cookies en geschiedenis te verwijderen. In IE: Extra/Internet-opties/Algemeen. Probeer het dan nog eens.

Tot nu toe geen resultaat.
Kan wel pingen met 127.0.0.1.
Daar komt van de server keurig een reactie op.
Heb eigenlijk de indruk dat de letters die ik in de adresbalk type in explorer niet worden omgezet naar cijfertjes.

Wie kan me overigens vertellen waar ik kan vinden welke cijfers er achter bijvoorbeeld WWW.HELPMIJ.NL zitten. Dan kan ik proberen om in de adresbalk de cijfers te plaatsen ipv de letters.

Geplaatst door joepie
Tot nu toe geen resultaat.
Kan wel pingen met 127.0.0.1.
Daar komt van de server keurig een reactie op.
Heb eigenlijk de indruk dat de letters die ik in de adresbalk type in explorer niet worden omgezet naar cijfertjes.

Wie kan me overigens vertellen waar ik kan vinden welke cijfers er achter bijvoorbeeld WWW.HELPMIJ.NL zitten. Dan kan ik proberen om in de adresbalk de cijfers te plaatsen ipv de letters.

212.204.228.11 = helpmij

Het pingen in een dos scherm lukt me dus wel, maar ik wil eigenlijk proberen om in de adresbalk van explorer "cijfertjes" in te voeren.

Pingen gaat bij de pc wel, maar zoals ik al eerder aangaf kan er geen enkele internetpagina geopend worden. Steeds komt de foutmelding dat De pagina niet kan worden weergegeven.

Ik heb daarom de indruk dat de letters van bijvoorbeeld WWW.HELPMIJ.NL niet omgezet worden in cijfers.

Of begrijpen we elkaar verkeerd?

OK Jackass dat bedoelde ik dus.
Ben weer niet in de buurt van die pc maar ga dat ook weer proberen.
Heb je ook een idee hoe ik zelf de cijfertjes kan achterhalen die achter de letters zitten?

Lijkt me wel aardig om te weten....

Je kunt er zelf achter te komen door in een dosbox naar de url te pingen en dan krijg je het ipadres

OK, ga hiermee aan de slag en laat weer iets van me horen. Bedankt.

Heb je ook al op virussen gecontroleerd.

DEZE heeft een collega van mij.

Komt binnen via email onder vermelding van update microsoft.

groetjes speedtouch

Het heeft even geduurd voordat ik bij die pc kwam maar er is nog geen verandering.
Als er in een dos scherm wordt gepind met een internetadres in cijfers werkt dat perfect.
Als er in datzelfde dos scherm wordt gepingd met een www-adres dan komt de mededeling Onbekende Host.

Wordt er in de adresbalk van de internet-explorer een www adres ingevoerd komt de bekende mededeling dat de pagina niet kan worden weergegeven.
Ook als daar cijfers ingevoerd worden komt diezelfde mededeling.

Conclusie; Alleen pingen naar de server lukt in een dos-scherm als er cijfers gebruikt worden.
Pingen met 127.0.0.1 lukt ook.

Iemand nog een idee.

Pc is op virussen gescand. Niets gevonden.

check de dns servers even in de eigenscahppen van je verbinding.

Ik weet dat bij TCP/IP bij het tabblad DNS-configuratie DNS-uitschakelen is aangevinkt.
Ik zou DNS inschakelen kunnen aanvinken, maar volgens mij zijn alle onderliggende vakjes leeg.
Ik heb ook geen idee wat daar eventueel zou moeten staan.

Overigens staan primaire en secundaire DNS goed ingevuld en voor zover ik het terug heb kunnen vinden behoort DNS in mijn vorige berichtje ook uitgeschakeld te zijn.

zou zeggen probeer het even met een andere browser, bij www.opera.com !!

Dan weten we tenminste of het aan Internet explorer ligt of echt aan de instellingen van je verbinding.

Kan je wel msn-en op die computer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan