Kan niet meer opstarten via welke modus dan ook

Status
Niet open voor verdere reacties.

AllardBroekmans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
3
Beste mensen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

Vanwege het feit dat mijn pc vast sloeg heb ik hem afgesloten dmv op de aan/uit knop in te drukken.
Bij het opnieuw opstarten krijg ik de mogelijkheid te kiezen voor:
- veilige modus
- veilige modus met netwerkmogelijkheden
- veilige modus opdrachtprompt

- Laatst bekende juiste config
- windows normaal starten

Probleem is echter dat geen enkele van deze opties werken. Na het kiezen van een optie valt de pc gewoon uit.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?

Bvd Allard
 
Ok, zet daa bij de boot-volgorde de cdrom als eerste, de harddsik als tweede.

Daarna opstarten met de xp cd in de speler en een herstel-installatie uitvoeren volgens deze handleiding:

1. Plaats de cd-rom met Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station en start de computer opnieuw op.
2. Zodra het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven, drukt u op een toets om de computer opnieuw op te starten vanaf de cd met Windows XP.

Opmerking De computer moet zodanig zijn geconfigureerd dat deze kan worden opgestart vanaf het cd-rom- of dvd-rom-station. Raadpleeg de documentatie bij de computer of neem contact op met de computerfabrikant voor meer informatie over het configureren van de computer zodat deze opstart vanaf het cd-rom- of dvd-rom-station.

3. Het volgende bericht wordt weergegeven in het scherm Welkom bij Setup:
Dit gedeelte van Setup zorgt ervoor dat Microsoft Windows XP op deze computer kan worden uitgevoerd:

Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren.

Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren.

Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren.
Druk op ENTER om Windows XP te installeren.

4. Druk in het scherm Gebruiksrechtovereenkomst van Windows XP op F8 om deze overeenkomst te accepteren.
5. Controleer of uw huidige installatie van Windows XP in het vak is geselecteerd en druk op R om Windows XP te herstellen.
6. Installeer Windows XP opnieuw volgens de aanwijzingen op het scherm. Nadat u Windows XP hebt hersteld, is het mogelijk dat u uw versie van Windows XP opnieuw moet activeren.
 
Ik ben eruit, hij doet het weer.

Super bedankt voor de enorm snelle reactie.

Groet Allard
 
Maar wat was nu de oplossing, die zouden wij en alle andere lezers ook graag willen weten!
 
zelfde

hallo,... ik heb precies het zelfde probleem en nu heb ik dus mijn comp een keer opgestart met de XP cd er in .. maar dan geeft hij naar een tijdje dit aan

stop: c0000221 unknown hard error/systemroot/system32/ntdll.dll

kan iemand mij hier mee helpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan