Kan niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kira

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2004
Berichten
179
Hallo,
Mijn dochter wilde op www.msnskins.be avatars downloaden.
Alvorens ze kon downloaden kwam er een beveiligings-waarschuwing met de vermelding om slotchbars te instaleren.
Heeft op neen geklikt.Daarna kwam er een venstertje met de vermelding om op ja te klikken.
Daar heeft ze op oké geklikt.Opnieuw kwam de beveiligingswaarschuwing op het scherm,heeft dan op Ja geklikt. Resultaad pc liep vast.
Ze heeft toen pc gereset, gevolg zwart scherm met vermelding: Veilige Modus, Veilige Modus met netwerkinstellingen, Windows normaal opstarten,...
Gevolg geen van deze acties kan de pc nog opstarten.
Kan iemand mij helpen zonder dat ik moet formateren.
Help mij a.u.b
Alvast op voorhand bedankt!
 
Hallo, geen oplossing zeker, zal ik dan toch moeten formateren. Hopelijk moet dat niet gebeuren, er staan gegevens op de eerste partitie die gered zouden moeten worden.
HELP mij AUB.
 
Je zou ook moeten kunnen kiezen voor laats goed werkende situatie, dat functioneert ook niet???

De veilige modus zou toch wel enig reactie moeten geven, wat gebeudt er precies wel???
 
Hallo, de "laastst goed werkende functie" gaat ook niet.
Heb alle functie's geprobeerd, pc sluit af, start daarna terug op. Na enige tijd is er het zwarte scherm met de knipperende cursor. Dan komt er heel even het scherm met Windows XP. Daarna terug het scherm met de verschillende functies en de seconden die aftellen.
Ik hoop dat dit goed uitgedrukt is allemaal.
wanhopige groetjes.
 
Ik dacht aan het volgende probeer de PC op te starten vanaf een opstartdiskette.Deze instellingen vind je terug in je BIOS.Vanaf deze diskette kan je de C:\ benaderen en de nodige files copieren naar USB stick bv(een diskette 1.3mb is geene vette:rolleyes: ) .Deze methode kan alleen maar werken als je systeem in FAT of FAT32 geformateerd is.Er zijn ook NTFS opstartdiskettes maar die zul je op het net moeten vinden.
http://www.tweakxp.com/tweak1740.aspx
http://www.tweakxp.com/tweak1579.aspx
http://www.tweakxp.com/tweak1579.aspx
Dit zijn een linken naar andere mogelijke oplossingen.
 
Hallo,
Ik heb de zes bootdiskettes van Windows XP geprobeerd. Bij de laatste diskette vraagt hij naar de installatie cd van win XP. En dan moet ik formateren, en dat wil ik juist niet. Mischien kan ik de repair instal eens proberen.
Groetjes
 
Hallo,
Repair install van de xp cd gaat dus ook niet.
Nu ben ik bezig met de dikettes van Partition Magic.
Kunnen deze het systeem nog redden.
Sorry als er enkele taalfouten instaan ben deze nacht laat gaan slapen. oplossingen zoeken weet je wel.Slaperige groeten.
 
:eek: de zes diskettes van xp?Naar mijn weten heb je maar 1 opstatdiskkete nodig voor xp zelf en met die diskette kunnen de gegevens benaderd worden.DOS ondersteund wel geen NTFS.Je kan ook met de herstelconsole werken en daar de MBR(masterbootrecord) repareren.Hier is een link die het iets beter uitlegt:)
http://www.tweakxp.com/tweak804.aspx
Ik zal zelf is op zoek gaan of ik geen opstartdiskette vind op het net.
 
Hallo,
Inderdaad de zes diskettes zijn nodig als ik niet meer via de installatiecd-rom kan starten. Sorry.
En inderdaad, ik heb via de installatiecd-rom in de repairconsole eerst checkdisk uitgevoerd. Resultaat: 1 of meer bestanden beschadigd.
Dan heb ik fixmbr gedaan (opgelet dit kan de partitietabellen beschadigen). Na fixmbr terug checkdisk:resultaat: fouten hersteld.
Vervolgens kon ik terug opstarten in veilige modus. Voor alle zekerheid alle belangrijke bestanden van partitie 1 naar partitie 2 gekopieerd. Je weet maar nooit hé. Opnieuw opgestart en alles gescand op virussen: resultaat: 4 virussen gevonden (in de map TEMP) .
AVG scanner heeft dus niet gereageerd bij het binnenkomen van de virussen.
In ieder geval het werkt weer allemaal normaal en heb niets van mijn gegevens verloren
 
Ja, ik terug. Per ongeluk op enter geduwd.
Graag wil ik jullie nog allemaal bedanken voor jullie reacties. Ik heb dat we het nu draaiende kunnen houden. Allemaal BEDANKT.
Groetjes.
 
Eind goed al goed dus:D
Mischien een tip maak een kleine extra partitie en formateer die in FAT32.Zet hier je belangrijke files op.De volgende keer dat je nog is in de problemen komt kun je de gegevens met een simpele opstartdiskette recupureren.Shrijf ze ook regelmatig weg op een verwisselbaar media.Backuppen dus:thumb:
 
Nou een mischien nog wel beter advies, als je geen brander heb schaf er dan 1 aan, in dit geval kon je namelijk nog op de 2e partitie komen, onthoud dat de 2e partitie gewoon de eerste harde schijf is en als iemand of een virus echt kwaad wil je die dan ook kwijt bent.
Dus hele belangerijke dingen verzamel ik hier en brand ik gewoon op cd of dvd of wat dan ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan