Kan niet meer printen over het netwerk na SP3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

smits

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2002
Sinds kort kan ik niet meer printen over het netwerk.
Dit is zowel thuis als op kantoor.
Dit is de foutboodschap.

"Er kan niet worden afgedruk in windows wegens een probleem met de huidige printerinstelling"

Een belangrijke verandering die ik me herinner is het installeren van SP3.

Via een andere laptop die op Vista draait, heb ik geen probleem.

Bij wijze van expiriment heb ik een printer gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.
Geen succes.

Weet iemand een oplossing/oorzaak?

Staat in het netwerkcentrum "printers" delen met een groen bolletje?

de printers hangen gewoon in het netwerk en niet aan de computer.

Moet dan ook in netwerkcentrum "printers" delen met een groen bolletje aan staan?
Vanaf een andere laptop gaat het printen probleemloos

Je schrijft dat je een printer hebt gedeïnstalleerd en weer hebt geïnstalleerd, ik neem aan op de probleemmachine?

Als de installatie is gelukt, dan betekent dat óók dat de probleemmachine de printer kan "zien", anders had je nooit een netwerkprinter kunnen installeren, dan had je tijdens het "zoeken" naar netwerkprinters óf een leeg scherm gekregen "geen printers gevonden", of één of andere error m.b.t. tot wél gevonden, maar niet te installeren printers.

M.a.w. als jij op de probleemmachine de printer hebt kunnen installeren en deze is bijvoorbeeld in Word te selecteren, dan zit je probleem m.i. bij de "rechten" / het delen.

ik heb de printer inderdaad opnieuw geinstalleerd op de probleem machine.
Deze kon de printer inderdaad niet zien na de herinstallatie.
Afdrukken testpagina gaf dezelfde foutboodschap als voorheen.

Deze kon de printer inderdaad niet zien na de herinstallatie.
Hierdoor raak ik ietwat verward. Als je 'm herinstalleert dan hééft íe 'm gezien, anders kan íe niet herinstalleren...............?

kan het niet zijn dat je nieuwe drivers moet installeren voor vista SP1?

Even om duidelijkheid te scheppen hoor....

Je hebt 2 laptops.
1 met XP SP3
en 1 Met Vista (al dan niet met SP1)

op je XP werkplek kun jij niet afdrukken naar de printer op het netwerk
Je geeft aan dat de printers in het netwerk hangen.

Benader je die printers rechtstreeks (je maakt een locale tcp/ip poort aan) of zoek je ze op (in de ad?) op het netwerk via een printserver?

en hoe zit dat thuis?

Even om duidelijkheid te scheppen hoor....

Je hebt 2 laptops. KLOPT
1 met XP SP3 KLOPT
en 1 Met Vista (al dan niet met SP1) KLOPT

op je XP werkplek kun jij niet afdrukken naar de printer op het netwerk KLOPT, en voor de SP3 update kon dat wel.

Je geeft aan dat de printers in het netwerk hangen. KLOPT

Benader je die printers rechtstreeks (je maakt een locale tcp/ip poort aan) of zoek je ze op (in de ad?) op het netwerk via een printserver?
HOE HET TECHNISCH OP KANTOOR ZIT WEET IK NIET.

en hoe zit dat thuis?
THUIS GAAT HET EIGENLIJK "AUTOMATISCH". IK HEB EEN EXPERIABOX MET EEN PAAR HUBJES.
De laatste keer dat ik een HP laserjet thuis installeerde zocht m'n laptop automatisch de printer op het netwerk op.

kan het niet zijn dat je nieuwe drivers moet installeren voor vista SP1?

Nee, dat is niet het geval. Met de Vista laptop blijft alles goed gaan. Het is de XP laptop die na de SP3 update de printers niet meer vind. OOk niet bij herinstallatie van de printers.

Kun je op je hp laserjet de configuratiepagina afdrukken (dat is even type afhankelijk dus als je het niet weet geef dan even het type nummer dan zoeken we de handleiding er even bij)

Ik houd niet zo van automatisch.... dat kan dan namelijk ook automatisch fout gaan

Nee, dat is niet het geval. Met de Vista laptop blijft alles goed gaan. Het is de XP laptop die na de SP3 update de printers niet meer vind. OOk niet bij herinstallatie van de printers.

ah het was met de laptop met XP SP3...:P
Wel zijn daar dan geen drivers voor voor het nieuwe servicepack?

ah het was met de laptop met XP SP3...:P
Wel zijn daar dan geen drivers voor voor het nieuwe servicepack?

Na het nieuwe service pack heb ik een printer verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Zou SP3 niet de nieuwe drivers meeleveren?

Na het nieuwe service pack heb ik een printer verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Zou SP3 niet de nieuwe drivers meeleveren?

Ik vermoed echter van niet...

Het zal zowat hetzelfde systeem zijn als met vista SP1 vermoed ik...
Daar werd aangeraden voor de installatie de laatst nieuwe drivers te downloaden en op je usb ofzo te zetten omdat door de installatie van sp1 sommige drivers vermoedelijk onbruikbaar konden worden dus ik denk dat dit bij XP SP3 van hetzelfde is ;)

Ik neem aan dat je bedoelt dat de printers via een UTP kabel aan het netwerk hebben. Ze hebben dan ook een IP adres (dit kun je op de statuspagina van de printer zien). De meeste installatieprogramma's zullen een poort op je PC toevoegen met de naam van ingebouwde printserver. Vervang deze eens door het IP adres. Je kunt ook proberen te pingen naar dat adres om te kijken of je een antwoord krijgt.

IK heb de instellingen van de printer afgedrukt.
Het IP adres heb ik bij de eigenschappen van de printer, bij de TAB poorten, vervolgens poortinstellingen vermeld.
Is dat wat je bedoelt?

Printer wordt vervolgens nog steeds niet gevonden.

Probeer nu eens via een command prompt (start, uitvoeren, cmd) te pingen. Dus als het IP adres van de printer 192.168.1.10 zou zijn dan type je achter de c:\documents and settings\naam>

Code:
ping 192.168.1.10

Je krijgt nu óf een reply

Code:
Reply from 192.168.1.10: bytes=32 time<1ms TTL=128
Reply from 192.168.1.10: bytes=32 time=3ms TTL=128

Óf een timeout
Code:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Welke van de twee?

okay, dan is je printer in ieder geval zichtbaar op het netwerk. Probeer nu eens (eveneens in de command prompt) de volgende code - ook weer even IP adres aanpassen, de 9100 laten staan:
telnet 192.168.1.10 9100 (enter)
- Je krijgt nu een zwart scherm, type hier wat willekeurige letters in
- Druk op F6
- Eventueel command schermpje afsluiten met de 'x' rechtsboven.

Je zou nu een pagina uit de printer moeten krijgen met de tekens die je hebt ingevuld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan