Kan niet meer scannen of kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

noliko

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Ik ben in het bezit van een Photosmart 5515 e-All-in-one en kan van de ene dag op de andere niet meer scannen of kopiëren , wel nog printen .
Als ik wil kopiëren en ik kies voor kleur of zwart en ik druk op de druktoets voor kleur reageert de printer niet . Wil ik scannen en druk op de druktoets krijg ik volgende melding : zorg ervoor dat de printersoftware is geïnstalleerd op uw computer en dat scannen naar computer is ingeschakeld via de printer software .
Ik werk met Windows 7 en ben nog niet over gegaan naar Windows 10

Laatst bewerkt:
Updates binnen gehaald , drivers geïnstalleerd . Dit heeft niet geholpen . Ik heb de indruk dat de druktoets "Starten" op het bedieningspaneel niet meer goed werkt . Zou dit kunnen ?

Ik ken dat apparaat niet maar het lijkt me sterk dat je daardoor de genoemde melding zou krijgen. Scannen naar de computer is wel ingeschakeld?

Probeer een systeemherstel in veilige modus naar een datum van voor het probleem.

Alles gedeïnstalleerd, printer/scanner loshalen en van 0 af aan opnieuw geïnstalleerd en aangesloten ?

Zo als eerder gemeld kan ik wel printen maar niet scannen of kopiëren . Ik heb daar voor de oplossing gevonden . Ik kan nu scannen via mijn PC door HP scan die in mijn startmenu staat . Eenmaal gescand kan ik opslaan in mijn documenten en daar na uitprinten . Dit gaat nu wel via een omweg maar het lukt .
Ik ben er vrijwel zeker van dat het ligt aan de druktoets "Starten" op het bedieningspaneel van mijn printer omdat het af en toe na veel drukken en wrijven op de druktoets .

Die druktoetsjes zijn idd kwetsbaar. Regelmatig heb van allerlei apparaten zo'n toetsje defect. Daarom haal ik altijd een paar toetsjes van een defect apparaat af in de hoop dat ik die later kan gebruiken om een ander apparaat te repareren. Met mijn muis lukt dat regelmatig.

Het was inderdaad de druktoets op het bedieningspaneel die niet meer goed werkt .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan