kan niet meer schrijven via USB poort (wel lezen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JayS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JayS

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2006
Hallo,
ik heb een vreemd probleem. Ik kan niet meer schrijven naar een apparaat dat via usb is aangesloten op mijn pc.
ik heb het getest met 2 verschillende externe schijven, met de interne cardreader, usb-sticks, de micro sd in mijn telefoon en met de ipod.
De apparaten worden wel gezien, en ook lezen gaat goed.
zowel bij de poorten aan de voorzijde als aan de achterzijde.
De drivers heb ik gecontroleerd op de nieuwste versie en die zijn goed volgens windows.
Er komt geen foutmelding, hij blijft gewoon eindeloos proberen, en itunes loopt zelfs volledig vast.

andere usb apparaten doen het wel. (headset, bluetooth dongel, muis, keyboard)

Als ik deze devices aansluit op mijn laptop gaat het wel goed, dus het moet aan de pc liggen.

ik werk met een i5 en win7x64

heeft iemand een idee waar ik verder kan zoeken?

Kan je is uitleggen: "Eindeloos proberen" wat voor melding of scherm krijg je dan te zien?

Heb ik ook ooit gehad, bij mij was het toen simpel te verhelpen door die computer opnieuw op te starten. Maar dat heb je neem ik aan al geprobeerd?

Kan je is uitleggen: "Eindeloos proberen" wat voor melding of scherm krijg je dan te zien?

gewoon het venster "bezig met kopiëren" .
soms ook met een tijds indicatie.
maar er gebeurt niets, ook niet met een klein bestand. cancelen kan ook niet meer, alleen via taakbeheer is het venster te verwijderen.

@ Joep, opnieuw opstarten heb ik vaak gedaan, het speelt al lang (maanden), ik wil er nu eindelijk eens een oplossing voor zoeken.

Laatst bewerkt:
Ga anders eens naar apperaatbeheer, en kijk of er een uitroepteken staat bij die ene usb-ingang.

Daar heb ik als eerste gekeken, en ook de drivers geupdaten (was niet nodig volgens microsoft) er staat alleen een uitroepteken bij een bluetooth onderdeel.

ik weet helaas niet wanneer het begonnen is, en dus ook niet wat vlak daarvoor gedaan heb.
Heb al gedacht aan een losse verbinding, maar die heb ik ook niet kunnen vinden.

Oke, het enige wat ik dan nog zou weten is het verwijderen van ALLE drivers voor usb en die opnieuw installeren, dat helpt bijna altijd. Maar het heeft een groot nadeel, omdat tegenwoordig bijna alle muizen en toetsenborden ook via usb werken, vallen die dan ook uit. Mocht je dit toch willen proberen moet je ergens een oldschool muis vandaan halen, en je computer moet nog maar net die aansluitingen hebben.

Hallo Joep,
het is natuurlijke de ultieme windows oplossing, maar ik had nog een toetsenbord met trackball En de oude aansluitingen op de PC.
Dus ach wat kan er mis gaan...
Nadat ik alle stekkers die niet absoluut nodig waren, heb ik alle devices die iets met usb te maken hebben verwijderd. Daarna de pc 5 minuten uitgezet en opnieuw opgestart.
De hardware werd herkend en geinstalleerd, en het schrijven lukt nu weer.
nu 1 voor 1 de usb apparaten weer aansluiten......
muis en toetsenbord gaan goed, de bluetooth dongel geeft een issue met windows versie, maar ondertussen draait een backup die 13 Gb naar de usb schijf schrijft, en die aktie gaat onverstoord verder....

kortom, het lijkt vooralsnog de oplossing. bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan