Kan niet meer starten na mislukte SP3-installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Hallo allemaal,
dit systeem (oude Athlon 1.4GHz) komt bij mij met volgende verhaal van de eigenaar:
- geprobeerd om SP3 te installeren, dat is mislukt, nu problemen.

Wat ik zie:
- bij gewone start blijft het systeem ergens hangen in een van de eerste schermen van XP, dan komt heel kort de boodschap "autocheck program not found - skipping autocheck", vervolgens is er een automatische herstart en dit herhaalt zich oneindig.
- bij safe mode en bij laatste succesvolle configuratie gebeurd precies hetzelfde.
- ik kan wel booten vanaf de originele CD maar het admin wachtwoord is niet bekend, dus ik kom niet in de herstelconsole. Als ik dan exit geef dan, en alleen dan verschijnt een BSOD: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (code A)
- boot met knoppix 3.3 gaat zonder problemen, ik zou dus de data kunnen saven en een clean installatie kunnen doen

Maar, is er geen andere oplossing mogelijk?:

Wat ik zie:
1. bij gewone start blijft het systeem ergens hangen in een van de eerste schermen van XP, dan komt heel kort de boodschap "autocheck program not found - skipping autocheck", vervolgens is er een automatische herstart en dit herhaalt zich oneindig.
2. ik kan wel booten vanaf de originele CD maar het admin wachtwoord is niet bekend, dus ik kom niet in de herstelconsole. Als ik dan exit geef dan, en alleen dan verschijnt een BSOD: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (code A)

ad 1.: Open in Knoppix de C: schijf in lees/schrijf modus.
Zoek op autochk.exe en kopieer de nieuwste versie die je vindt in de \windows\system32 map.
ad 2.: Brand en start op van de Offline NT Password & Registry Editor, Bootdisk / CD
Kijk even naar de walkthrough om te weten wat je moet doen om het administrator wachtwoord te resetten.
Overigens is het Administrator wachtwoord vaak leeg, en dan kun je gewoon op de password vraag in Herstelconsole op de Enter toets drukken om toegang te krijgen.

Succes,

Tijs.

ad 1.: Open in Knoppix de C: schijf in lees/schrijf modus.
Zoek op autochk.exe en kopieer de nieuwste versie die je vindt in de \windows\system32 map.
ad 2.
Overigens is het Administrator wachtwoord vaak leeg, en dan kun je gewoon op de password vraag in Herstelconsole op de Enter toets drukken om toegang te krijgen.

.

Dankjewel Thijs,
maar:
ad 1: in windows\system32 zit al de laatste versie van autocheck.exe
ad 2: nee, het was hier niet leeg, en als ik doorklik krijg ik dat blauwe scherm.

Dankjewel Thijs,
maar:
ad 1: in windows\system32 zit al de laatste versie van autocheck.exe
ad 2: nee, het was hier niet leeg, en als ik doorklik krijg ik dat blauwe scherm.

ad 1.: is autochk.exe, niet autocheck.exe
Verder moet ook chkdsk.exe in \windows\system32 staan.
ad 2.: Dan die reset-tool gebruiken (zie vorige posting) om het wachtwoord van administrator te resetten

Succes,

Tijs.

ad 1.: is autochk.exe, niet autocheck.exe
Verder moet ook chkdsk.exe in \windows\system32 staan.
ad 2.: Dan die reset-tool gebruiken (zie vorige posting) om het wachtwoord van administrator te resetten

Succes,

Tijs.

Tikfoutje, ik bedoelde ook autochk.exe Enne, chkdsk staat er ook in.

Overigens ben ik er ook achter waarom de SP3-installatie gecrashed is: de C-partitie is bomvol.
Ik ga niet verder proberen te repareren, maar format C;, doe een herinstallatie en maak dan eerst de partitie groter, enz. De data staat op D: en daar is ruimte zat.
Dank voor je hulp!

Het is toch niet zo simpel als ik dacht.
Ik heb de C-partitie geformatteerd, vervolgens de XP-CD erin en installatie gestart. Vrij snel crashed dat met stopcode 0x00000024.
Opnieuw gestart, nu naar de herstelconsole en CHKDSK /r gestart.
Dat crashed met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL maar helemaal aan het einde. (Fixboot en fixmbr heb ik ook gedraaid.)

Graag advies.
(Ik heb UBCD4WIN gebruikt om data te redden en dat werkt zonder enig probleem)

beste hulp benodigde

dit heb ik als antwoord

Het volgende zou je eens kunnen proberen:

1) Als je onlangs software of stuurprogramma's hebt geïnstalleerd, probeer deze te verwijderen of uit te schakelen zodat ze niet worden geladen. Start vervolgens de computer opnieuw op en controleer of die software of dat stuurprogramma de fout veroorzaakt. Als het probleem inderdaad hierdoor wordt veroorzaakt, meldt u dit probleem aan de leverancier van de software of het stuurprogramma.

2) Start je pc op en druk tijdens het opstarten herhaalderlijk op de F8-toets. Als het goed is kom je dan in "De geavanceerde opties voor Windows".
Ga nu naar de optie: Laatst bekende juiste configuratie en druk op enter

3) Voer een systeemherstel uit: Ga naar START --> PROGRAMMA'S --> BUREAU-ACCESSOIRES --> SYSTEEMWERKSET --> SYSTEEMHERSTEL

hopelijk heb je er wat aan :confused:

mvg bas

Kijk even hier voor hopelijk een methode die leidt tot de oplossing van je probleem.

Tijs.

heb je al geprobeerd om met cd je windows installatie te herstellen ?

of ga in veilige modus inloggen en verwijder SP3 uit je software lijst..

Dank voor al jullie suggesties, maar omdat het systeem bij bijna alles wat ik probeerde bleef crashen heb ik uiteindelijk alle data (met UBCD4WIN) naar een externe harde schijf weggeschreven en daarna de hele disc opnieuw geformatteerd en XP opnieuw geïnstalleerd.
Daarmee is uiteraard alles opgelost. Nogmaals dank voor de hulp.

zet de vraag dan meteen ff op opgelost

dank u

Had ik al gedaan, Bas, maar ik open het meteen weer, want er is toch nog een probleempje.
Er is één onbekend device wat in apparaatbeheer een vraagteken geeft. Driveragent kent dit ook niet. Met SIW krijg ik ook niets wat me helpt (zie bijlage)
Advies?

Bijlagen

• onbekend device.PNG
    onbekend device.PNG
    86,7 KB · Weergaven: 45
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan