kan niet met vista in xp komen op hetzelfde netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

kennix

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Ik heb pas een laptop gekocht en nu ben ik bezig een netwerk te maken met de laptop (vista) en met de pc (xp).

Ik heb beide op hetzelfde netwerk, ik heb t nu zover gekregen dat ik met de pc met xp in de gedeelde mappen van de public map en de gedeelde mappen van een andere users map kan kijken.

Het enigste wat ik nu dus niet voor elkaar krijg om met de laptop met vista in de gedeelde mappen van de pc kan kijken.
Bij netwerk in de laptop zie ik wel de pc maar als ik deze aanklik krijg ik de melding dat ik geen machtiging bla bla heb om hier te kijken.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik wel in de gedeelde mappen kan komen.

Ik heb al van alles geprobeerd in de pc:
-mappen delen
-opnieuw op het netwerk instellen
-enz
:( :( :(

Te proberen

Hoi,

Een paar maanden terug hetzelfde gehad en toen ook even moeten zoeken, denk niet dat het aan het volgende ligt maar je kan het eens even nakijken in afwachten tot DE oplossing.
Bij 'beveiligingsopties' onder 'lokale beveiligheidsinstellingen' bij systeembeheer van je pc:

Netwerktoegang: model voor delen en beveilgiging van lokale accounts -> klassiek - lokale gebruikers als zichzelf verifieren

accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console -> uitschakelen

Groetjes,
Danny

Nee, zo moet het niet. Je ziet iets over het hoofd, net als ik een maand geleden.
Je kan wel vanuit Vista in XP kijken, maar andersom niet. Klopt als een bus! :thumb:
De oplossing? Twee keer klikken!

Je deelt een item in Vista door er rechts op te klikken en Delen... te kiezen. Je komt
bij een venster waarbij je de toeganghebbenden moet selecteren. Standaard sta je
alleen zelf in de lijst. En tja, delen met jezelf... Schiet niet zo op hè? Je kiest bovenin
Iedereen en klikt op Toevoegen.
Dat zijn de twee allesveroorzakende niet eerder
gemaakte klikjes. Hij schiet het lijstje onderin in. Klik op Volgende en voilá, je probleem is
verholpen.

Nee, zo moet het niet. Je ziet iets over het hoofd, net als ik een maand geleden.
Je kan wel vanuit Vista in XP kijken, maar andersom niet. Klopt als een bus! :thumb:
De oplossing? Twee keer klikken!

Je deelt een item in Vista door er rechts op te klikken en Delen... te kiezen. Je komt
bij een venster waarbij je de toeganghebbenden moet selecteren. Standaard sta je
alleen zelf in de lijst. En tja, delen met jezelf... Schiet niet zo op hè? Je kiest bovenin
Iedereen en klikt op Toevoegen.
Dat zijn de twee allesveroorzakende niet eerder
gemaakte klikjes. Hij schiet het lijstje onderin in. Klik op Volgende en voilá, je probleem is
verholpen.

nee dit is t niet want dat had ik al gedaan als bijna als eerste.
Want met dit zorg je ervoor dat anderen op t netwerk in de gedeelde mappen van vista kan kijken en dat heb ik voor elkaar gekregen.
Ik kan met vista niet in de mappen van de anderen op het netwerk kijken.

Hoi,

Een paar maanden terug hetzelfde gehad en toen ook even moeten zoeken, denk niet dat het aan het volgende ligt maar je kan het eens even nakijken in afwachten tot DE oplossing.
Bij 'beveiligingsopties' onder 'lokale beveiligheidsinstellingen' bij systeembeheer van je pc:

Netwerktoegang: model voor delen en beveilgiging van lokale accounts -> klassiek - lokale gebruikers als zichzelf verifieren

accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console -> uitschakelen

Groetjes,
Danny

Ik kan geen wijs uit helaas hoe jij t me uitlegt.
Zou je t iets duidelijker kunnen uitleggen aub

Gr Kennix

Uitleg

Ik kan geen wijs uit helaas hoe jij t me uitlegt.
Zou je t iets duidelijker kunnen uitleggen aub

Gr Kennix

Hoi,
Je klikt in je pc (XP) op 'configuratiescherm' en daarna op 'systeembeheer', daarna klik je op 'lokaal beveiligingsbeleid', vervolgens op 'lokaal beleid' en dan op 'beveiligingsopties'.
Nu zoek je de twee eerder genoemde regels en past de beveiligingsinstelling hiervan aan als deze nog niet juist staat.
Hopelijk is dit wat duidelijker. Ben benieuwd of dit werkt.

Groetjes,
Danny

Hoi,
Je klikt in je pc (XP) op 'configuratiescherm' en daarna op 'systeembeheer', daarna klik je op 'lokaal beveiligingsbeleid', vervolgens op 'lokaal beleid' en dan op 'beveiligingsopties'.
Nu zoek je de twee eerder genoemde regels en past de beveiligingsinstelling hiervan aan als deze nog niet juist staat.
Hopelijk is dit wat duidelijker. Ben benieuwd of dit werkt.

Groetjes,
Danny

Sorry Danny hier is t helaas niet mee gelukt.
Bij mij staan de instellingen anders. Ik heb alles nagelopen om te kijken of er iets overeen kwam met jou uitleg maar helaas pindakaas, bij mij worden er allemaal andere begrippen gebruikt en andere instellingen.

Helaas niks aan te doen.

Ik hoop dat er nog meerdere oplossingen komen.

Gr Kennix

hoi ik heb bijna het zelfde probleem en kom er ook niet uit!

ik heb een laptop (vista) en computer (xp) en geen een van de twee pc's kan de ander vinden (zit wel op het zelfde netwerk) weet iemand er een oplossing voor?:( :( :(

ik heb ook al veel geprobeerd maar kom er gewoon niet uit

groeten bierzuiper

Laatst bewerkt:
hoi ik heb bijna het zelfde probleem en kom er ook niet uit!

ik heb een laptop (vista) en computer (xp) en geen een van de twee pc's kan de ander vinden (zit wel op het zelfde netwerk) weet iemand er een oplossing voor?:( :( :(

ik heb ook al veel geprobeerd maar kom er gewoon niet uit

groeten bierzuiper

Ik kan inmiddels wel met xp in een aantal gedeelde mappen komen waaronder dus de public map en ook een andere users map.
Dit kan je als volgt doen:

-In Vista zorg dat je jouw public (openbaar) map ziet in de C: schijf.
-rechtermuisknop op die map
-delen
-selecteer nu geavanceerd delen
-kies dan gemachtigden
-kies toevoegen
-vul in bij "geef de objectnamen op" de naam van jou gebruikers profiel
-klik "ok" dit duurt even.
-klik toepassen en ok

let wel dat je hiermee alles in je gebruikers profiel zichtbaar maakt

Ik hoop dat het je hiermee lukt. Dan ben je al op de helft.

Het gekke is dat ik bij anderen bijna alleen tegenkom dat ze niet met xp op vista komen en dat ze wel met vista op xp komen. Dus presies het omgekeerde probleem als ik.:confused: :confused:

Gr Kennix

ik heb van iemand een tip gehad om network magic te proberen.
hiermee kan ik nu wel op beide gedeelde mappen komen.
Hiermee is nu mijn probleem voor de helft opgelost.
Ik kan eigenlijk met t windows netwerk nog steeds niet met de laptop op de pc komen dus ik kan ook niet de gedeelde printer gebruiken.

Ik heb inmiddels de wireless router een update gegeven maar daarmee is t ook niet gelukt.

Ik heb ook proberen te pingen (weet niet precies wat daar de bedoeling van is eigenlijk, maar ja). Ik kan wel van de pc met XP naar de laptop met vista pingen, maar ik kan niet van de laptop naar de pc pingen.

Ik heb ook gepingt met de laptop naar andere adressen en dat lukt wel.

Dus dwz de laptop wordt naar de pc geblockt door iets, ik denk de router. Ik ben al aan t zoeken geweest maar kan niets vinden wat er op lijkt dat er iets geblokkeerd wordt.

Ik heb een router va SMC: Barricade SMCWBR14-G2

Ja, waarschijnlijk wel dat had ik ook

Je firewall blokkeerd dan je andere pc in het netwerk

Je zou de firewall heel even uit kunnen zetten en dan kijken of dat het probleem is.

Als dat zo is moet je naar de instellingen van je firewall toegaan en de IP-adressen van laptop & pc toevoegen .

Suc6

Laatst bewerkt:
Ja, waarschijnlijk wel dat had ik ook

Je firewall blokkeerd dan je andere pc in het netwerk

Je zou de firewall heel even uit kunnen zetten en dan kijken of dat het probleem is.

Als dat zo is moet je naar de instellingen van je firewall toegaan en de IP-adressen van laptop & pc toevoegen .

Suc6

Nee dat is t ook niet.
Ik heb alles uitgehad en op verschillende manieren met de laptop in de pc te komen maar helemaal niks lukt.

Het enigste wat gaat is met network wizzard maar daarmee krijg ik de printer niet gedeeld. Deze staat nl aan de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan