Kan niet op anti-virus sites en op microsoft.com!

Status
Niet open voor verdere reacties.

AMarto

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Hallo,

Mijn pc is geïnfecteerd door een virus of spyware o.i.d. Hierdoor kan niet op, zoals de titel al zegt, niet op op anti-virus sites en ook niet op microsoft.com. Hierdoor kan ik geen enkel filmpje kijken dat draait met Silverlight, op MSN omdat het weer een update heeft.

Ik heb mijn pc gescand met HijackThis en hieronder de log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 0:38:04, on 1-1-2002
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0013)
Boot mode: Normal

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen :( !!!

Arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
Er worden op Helpmij geen HijackThis logjes meer nagekeken. Je kan je hiervoor vervoegen tot Bluemedicine.be, HijackThis.nl of Nucia.nl Uiteraard zijn er genoeg helpers die je met pc problemen aangaande virussen, malware kunnen helpen.

Kijk ook eens naar je datum instelingen, want je loopt nu ff 9 jaar achter hé. :rolleyes:

Scan saved at 0:38:04, on 1-1-2002

Ooh nee, dat van die datum komt doordat de tijd en datum telkens wanneer ik mijn pc opstart het wordt gereset.
Bedankt voor de hulp alsnog iedereen.

De datum en tijd reset heeft waarschijnlijk te maken dat de BIOS-batterij op uw moederboard leeg is. Dit is zo'n schijf-vormige batterij. Kijk even of u deze kan vervangen en of de tijd dan blijft staan.

voor het hoofdprobleem: kunt u wel op sites met malware removers? (malwarebytes, spybot S&D, om er 2 te noemen).
Zo ja, probeer een van deze te downloaden en hiermee de PC te scannen.

Denk niet dat dit het is, maar kijk ook even naar de Proxy instellingen van uw webbrowser.

Hoi...

Denk dat dat ook het probleem is die battery.
Als datum/tijd niet goed staat dan doen die sites moeilijk.

Heh, jah dat kan wel eens voorkomen (moet zelf mijn batterij ook nog een keer vervangen)
Laat even weten of hiermee het probleem is opgelost.

EDIT:
negeer deze post maar, dacht even dat de vorige reactie van de originele poster was

Laatst bewerkt:
Hallo, dank je wel voor alle reacties, ik kan niet op malware sites. Net zoals de andere vele sites :(.

Dat van die tijd boeit me niet echt. Van het echte probleem wil ik echt af.

Laatst bewerkt:
Zet dan malwareytes via een andere pc op een stick en laat het dan op deze pc draaien.

Dat je zegt die tijd boeit me niet snap ik niet.Zoals gezegd...sommige sites doen juist moeilijk als je tijd/datum niet klopt.
(msn.ms update,antivirus updates etc)

Ik sluit me helemaal aan bij wat frankwannet hiervoor gezegd heeft.

Wat ik begrijp uit de HijackThis log gebruikt u Internet Explorer (IE)?
Kan ook nog zijn dat een of andere malware een proxyserver heeft ingesteld in IE.

Kijk in dat geval ook onder 'Extra > (Internet)opties > tabblad Verbindingen', onderaan staat dan de knop 'LAN-instellingen'.
Als u hierop klikt, staan er onder 'Automatische configuratie' 2 hokjes. Als hier vinkjes voor staan, haal deze weg.
Kijk ook of er onder 'Proxyserver' iets aangevinkt is. zo ja, haal de vinkjes dan ook weg, en kijk eens hoe de verbinding dan loopt.

Wat je kan doen, is even je ''Hosts'' file nakijken.

Ga naar deze map:
C:\Windows\System32\drivers\etc

(De ''C:'' schijf moet de schijf zijn waarop windows staat geïnstalleerd)

Open nu het bestand ''hosts'' in kladblok.
Als deze allerlei namen/links/ip's van de anti-virus/anti-malware sites bevat hoef je alleen het bestand te ''restoren'', door middel van deze link:
Klik!

Succes =)

Bedankt voor alle reacties, maar het heeft niet geholpen.
In de 'hosts' file stond verder niks van wat je zei, geen url's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan