Kan niet op internet maar is wel verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

XLR8

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Berichten
6
Hoii,
Sinds enkele weken zit ik met een probleem op m'n computer:
Het zit namelijk zo:
Paar weken geen probleem met internet en verbinding tot ik probeerde een nieuwe computer(van iemand anders) op het netwerk te plaatsen, dit lukte zonder problemen maar na een tijdje kwam erop dat er geen internetverbinding was dus wou ik proberen het probleem te bekijken op mijn computer mar die gaf aan er beperkte of geen v erbindingmogelijkheden waren, na een paar weken van vanalles proberen kwam ik op een site waar ze me zeiden dat ik het IP-protocol zelf moest instellen dus dat deed ik:

ip-adres: 192.168.1.(1-254)
subnetmasker: 255.255.255.255
standaardgateway: 192.168.1.1

primaire DNS: 192.168.1.2
Secundaire DNS: 192.168.1.3

en toen was er weer gewoon verbinding
allee at stond toch aangegeven op m'n desktop maar toen ik internet explorer openden was er nog steeds geen internet maar het lag niet aan een offline-werken-instelling want bij andere browsers weigerde internet ook dienst. Dus openden ik windows live messenger en liet de probleemoplosser lopen die al eens vaker de problemen had "opgelost" nadat deze zijn werk gedaan had kam erop:

dat er its niet in orde was met m'n DNS en met m'n proxyserver of keypoorten was.
maar meer kon hij niet doen. na weer weken wachten en vanalles proberen besloten we Vista te installeren wat sowieso gdaan zou worden zonder deze problemen dus misschien kon het netwerkcentrum van Vista ons helpen.

Na de boot in vista probeerde we terug op het internet te raken maar zonder succes en tot overmaat van ramp kwam er dan nog eens bij dat je geen muziek meer kon afspelen want Vista zei dat er geen audio-output devices geïnstalleerd waren dus nu na het internetprobleem kwam dit er ook nog eens bij.


Dus kan iemand me helpen ?? :(

ps. het zou niet aan de router liggen want met een andere laptop in huis kunnen we er nog wel op :S
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb je per ongeluk de proxyserver voor het LAN netwerk aangezet. Dit kun je hier controleren:
- Start Internet Explorer
- Extra
- Internet opties
- Verbindingen
- LAN instellingen
Daar moet alles uitgevinkt staan.
Succes!

Martin
 
Misschien heb je per ongeluk de proxyserver voor het LAN netwerk aangezet. Dit kun je hier controleren:
- Start Internet Explorer
- Extra
- Internet opties
- Verbindingen
- LAN instellingen
Daar moet alles uitgevinkt staan.
Succes!

Martin

nope :( heeft niet geholpen !!

xlr8
 
als jij denkt dat je instellingen goed zijn dan zou ik het probleem bij je provider voorleggen.

ik zou er toch voor kiezen om alles automatisch te laten detecteren ipv een statisch ip adres.

dat van die audio device is gewoon een kwestie van drivers. de te downloaden zijn zodra je weer internet heb ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan