Kan niet op internet met mijn pc en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hallo, nu heb ik toch weer iets raars, ik kan niet meer op internet op mijn pc en mijn laptop. Dit is van de ene dag op de André gebeurd en heb niets veranderd. Mijn pc zit vast met een utp kabel aan de modem en mijn laptop is draadloos. Op mijn mobiele telefoon en mijn ipad heb ik wel internet.

Ik heb er echt geen verstand van (nog steeds niet) maar als ik problemen zoeken doe krijg ik de melding:
Kan geen verbinding met externe host Primaire DNS- server (192.168.2.224) worden gemaakt.

Als ik klik op configuratiescherm>netwerkcentrum dan staat er een rood kruis tussen UPC(mijn providor) en internet.

Als ik nu klik op status weer geven dan staat er bij IPv4-verbindingsmogelijkheden:Lokaal

En achter IPv6-verbindingsmogelijkheden:Beperkt.

De signaal sterkte is goed zegt hij.

Is er iemand die hier iets van begrijpt, heel veel geduld heeft en mij stap voor stap wil helpen om dit weer goed te krijgen?

Alle oplossingen en tips zijn welkom

Groetjes Carina

Begin eerst maar eens de stekker van de modem voor 10 minuutjes uit het stopcontact te halen. Zet deze daarna weer aan. Blijft je probleem dan nog bestaan. Meldt het hier.

Vergeet niet nadat het modem opnieuw is opgestart je computer te herstarten. Je krijgt op de ene of ander redenen geen IPv4 adres en de DNS servers staan ook niet goed. Indien de draadloze apparaten het wel goed doen, dan zal het probleem toch echter in de computer zitten. Je kan eventueel ook in apparaat beheer het netwerkkaart verwijderen en vervolgens na gewijzigde hardware laten zoeken. Dan zou ze weer gevonden moeten worden met standaard instellingen zoals DHCP aan.

Dank je wel voor jullie reacties, wat betreft het modem van de stroom halen, ik heb hem er vanmorgen 2 uur vanaf gehad. En het gekke is dat delaptop het ook niet doet en die is ook draadloos, dus m
Niet alle draadloze apparaten doen het. Ik ga morgen proberen of het met lukt om mijn netwerkkaarten te verwijderen in apparaatbeheer, laat jullie weten hoe dat afgelopen is.

Fijne avond nog groetjes Carina

Goedemorgen, hier ben ik weer. Nieuwe ontdekking gedaan. Als ik mijn pc opstart heb ik wel gewoon internet maar na een minuut of 5 is de verbinding weer helemaal weg. Start ik hem dan weer opnieuw op blijft de verbinding weg.

Nu even een vraagje aan Lutz, onder netwerkadapters staat bij mij de Realtek PCIe GBE Family Controller. Moet ik nu installatie ongedaan maken of?

Op mijn vaste pc staat nu bij IPv4. : internet en bij IPv6 geen internettoegang status van media ingeschakeld. Als ik nu op problemen vaststellen klik dan zegt hij: uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron
( DNS-server) reageert niet.

Nu heb ik ipconfig gedaan en dat resulteerde tot de volgende uitslag: weet niet of jullie er iets uit kunnen opmaken.

Link-Local IPv6-adres.......fe80: : d8e5:6626:2059:5dd6%10
IPv4-adres......192.168.0.11
Subnetmasker......255.255.255.0
Standaardgateway........192.168.0.1

Mediumstatus......ontkoppeld.
Enz enz. Willen jullie nog meer weten hoor ik het graag.

Toch heel raar....als ik hem opstart hem ik gewoon internet en na 5 minuten is het weer weg.

Kijk, meerder draadloze apparaten hebben problemen. Dan denk ik dat je eerder een probleem met je modem/router hebt dan met je computer. Kan je van je provider een nieuwe krijgen of zelf kopen?

Dank je lutz, ik ga morgen UPC maar weer eens bellen, het vreemde is dat wel alle lampjes op het modem branden en dat mijn ipad en de telefoon wel gewoon internet hebben. Ik laat weten hoe dit af gaat lopen.

Ben ik weer, ik heb upc gebeld en die zeggen dat het niet bij hun ligt, hebben het modem uit gelezen en die is goed. Verders konden/ wilden ze me niet helpen. Nu weet ik het niet meer.
Wie o wie weet het wel?

Ik kan helemaal niets ontvangen omdat ik helemaal geen internet heb, ik heb onder in de balk op dat computertje wat er staat een gele driehoek staan.misschien is voor jou de oplossing: configuratiescherm>internetopties>geavanceerd>IE opnieuw instellen. Gewoon even proberen, nee heb je toch al. Succes.

Ik sta ook nog steeds open voor hulp, wie o wie heeft de oplossing?

Kan je het modem resetten tot fabrieksstand?

Begin dan gewoon de instellingen op het modem te controlleren. Zoals eerder gezegd, de in #1 gemelde DNS server zijn fout.

@rogerioo1 Vraag verwijderd. Graag een eigen vraag maken. Het is niet toegestaan in iemand anders zijn vraag jouw probleem te plaatsen. Dit is onoverzichtelijk voor de helpers maar vooral voor de topicstarter.

Ik heb de vraag op opgelost gezet, maar dat is hij nog niet. Ik kom hier helaas niet verder, toch bedankt
Voor de reacties.
Groet Carina

Je hoeft je vraag niet op opgelost te zetten als dat niet zo is. Bovendien geeft Lutz je nog tips c.q stelt je een vraag waarop je niet reageert.

Hoi Heijn dank voor je reactie, een modem resetten is toch gewoon van de stroom halen of...? Als je terug leest in mijn verhaal heb ik heb al,2 uur van de stroom gehad. Ik ga maar een verder met UPC uitzoeken hoe het kan. Ik weet het ook niet meer. Heb ook alle mogelijke kabel van het modem ook al los gehad en tig keer dat kleine n
Knopje met een naald ingeduwd.

Ik weet het niet meer,
Nogmaals bedankt allemaal en een fijne jaarwisseling en een heel goed 2014

Hier schrijf je:
Kan geen verbinding met externe host Primaire DNS- server (192.168.2.224) worden gemaakt.
Heb je die melding nog steeds?

Nu heb ik ipconfig gedaan en dat resulteerde tot de volgende uitslag: weet niet of jullie er iets uit kunnen opmaken.

Link-Local IPv6-adres.......fe80: : d8e5:6626:2059:5dd6%10
IPv4-adres......192.168.0.11
Subnetmasker......255.255.255.0
Standaardgateway........192.168.0.1

Mediumstatus......ontkoppeld.
Enz enz. Willen jullie nog meer weten hoor ik het graag.
Kun je een keer de hele ipconfig /all hier neer zetten als het probleem zich voor doet?

Onder Windows doe je dat zo:
Maak eerst een temp map aan op de C-schijf.
Dan:
start
uitvoeren
ipconfig /all > c:\temp\ipconfig.txt

In de temp map vind je de tekst en post die hier.
Wat ik nl zo vreemd vind is de opmerking:
Mediumstatus......ontkoppeld.....
Maar de melding was incompleet dus kon ik niet zien op welke verbinding dit sloeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan