Kan niet op internet met mijn pc en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hallo, nu heb ik toch weer iets raars, ik kan niet meer op internet op mijn pc en mijn laptop. Dit is van de ene dag op de André gebeurd en heb niets veranderd. Mijn pc zit vast met een utp kabel aan de modem en mijn laptop is draadloos. Op mijn mobiele telefoon en mijn ipad heb ik wel internet.

Ik heb er echt geen verstand van (nog steeds niet) maar als ik problemen zoeken doe krijg ik de melding:
Kan geen verbinding met externe host Primaire DNS- server (192.168.2.224) worden gemaakt.

Als ik klik op configuratiescherm>netwerkcentrum dan staat er een rood kruis tussen UPC(mijn providor) en internet.

Als ik nu klik op status weer geven dan staat er bij IPv4-verbindingsmogelijkheden:Lokaal

En achter IPv6-verbindingsmogelijkheden:Beperkt.

De signaal sterkte is goed zegt hij.

Is er iemand die hier iets van begrijpt, heel veel geduld heeft en mij stap voor stap wil helpen om dit weer goed te krijgen?

Alle oplossingen en tips zijn welkom

Groetjes Carina

Begin eerst maar eens de stekker van de modem voor 10 minuutjes uit het stopcontact te halen. Zet deze daarna weer aan. Blijft je probleem dan nog bestaan. Meldt het hier.

Vergeet niet nadat het modem opnieuw is opgestart je computer te herstarten. Je krijgt op de ene of ander redenen geen IPv4 adres en de DNS servers staan ook niet goed. Indien de draadloze apparaten het wel goed doen, dan zal het probleem toch echter in de computer zitten. Je kan eventueel ook in apparaat beheer het netwerkkaart verwijderen en vervolgens na gewijzigde hardware laten zoeken. Dan zou ze weer gevonden moeten worden met standaard instellingen zoals DHCP aan.

Dank je wel voor jullie reacties, wat betreft het modem van de stroom halen, ik heb hem er vanmorgen 2 uur vanaf gehad. En het gekke is dat delaptop het ook niet doet en die is ook draadloos, dus m