kan niet op internet na het zetten van een nieuwe schujf

Status
Niet open voor verdere reacties.

bayena

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2010
Ikheb een Acer aspire 5315 en een nieuwe schujf opgezet en window xp hime edition op gezet.Maar ik kan niet op internet.dit is alles wat ik heb geprobeerd.Apparaat beeer wat geel is probeer te downloaden op een andere laptop en over gebracht naar mijn laptop,in configuratie net werk en internet verbindingen.Sit is wat allemaal geel staat in apparaat beheer Ethernet-controller,PCI Device,SM-buscontroller,Videocontroller,Videocontroller(VGA-compatibel)
Kan iemand me helpen alvast bedankt..bayena

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij ,

Denk dat het simpelste is vanaf de Acer site de drivers te downloaden en deze op usb stick te zetten en daarvan te installeren beginnende met de chipset driver daarna opnieuw opstarten enzovoort.wel het goede notebook type op de Acer site nemen.

Enkele drivers die Acer beschikbaar stelt zijn zowel voor Vista als voor XP.
hier staan de drivers.
Gebruik Chipset_Intel96x_v8.2.0.1014_Vistax32x64_XPx32.zip en (als de Ethernet-controller daarna nog geen driver heeft) LAN_Broadcom5787_v10.46.0.0_Vistax32x64_XPx32.zip

Voor VGA zul je het ergens anders moeten zoeken (bij Intel, lijkt mij), want de driver die er staat is alleen voor Vista.

Succes,

Tijs.

Vraagje Tijs:

Waar leidt jij uit af, dat de VGA driver VGA_Intel_GM964_ v7.14.10.1409.zip alleen voor Vista is?

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij ,

Denk dat het simpelste is vanaf de Acer site de drivers te downloaden en deze op usb stick te zetten en daarvan te installeren beginnende met de chipset driver daarna opnieuw opstarten enzovoort.wel het goede notebook type op de Acer site nemen.

@bayena: Wat voegt je citaat toe aan de discussie?? Ik neem aan dat je zelf ook al op de website van Acer gekekeken had maar niet op de ftp-site waar ik je naar toe geleid heb.

Tijs.

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij ,

Denk dat het simpelste is vanaf de Acer site de drivers te downloaden en deze op usb stick te zetten en daarvan te installeren beginnende met de chipset driver daarna opnieuw opstarten enzovoort.wel het goede notebook type op de Acer site nemen

.[IK heb ze op een memorystick hoe krijg ik ze op de goeie bestemming??ik heb apparaat behher opengemaakt klik op de gele vraagteken en dan instalatie bijwerken maar dat gaat niet,

mvg bayena]

Je zult ze volledig moeten uitpakken op de harde schijf of de memory-stick. Omdat het .zip bestanden zijn kan Windows dat zelf voor je (erop rechtsklikken en kiezen voor "Alles uitpakken"), dus je hoeft niet (maar mag wel) gebruik maken van Winrar, 7-zip of Winzip etc.

Chipset_Intel96x_v8.2.0.1014_Vistax32x64_XPx32.zip heeft een setup.exe programma dat je kunt gebruiken (namelijk, zodra uitgepakt, in de submap 01.Chipset\Chipset_v8.2.0.1014

De Broadcom drivers kun je op meerdere manieren installeren, maar het makkelijkst lijkt me via het draaien van setup.exe in de 06.LAN\B57ACERCDdt104c2\DrvInst\IA32 submap, zodra uitgepakt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan