• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan niet opslaan als CSV?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordykk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2009
Hoi,

Probleempje met opslaan als... functie in Excel 2007. Als ik een spreadsheet wil opslaan als CSV, staat dit niet bij de keuzes die je kunt maken. Ik heb enkel de keuze tussen:

- Excel Werkmap
- Excel Werkmap met macro's
- Excel Binaire werkmap
- Excel 97-2003 werkmap
- XML-gegevens
- Gecombineerd webpaginabestand.

Terwijl hier ook de optie CSV, Excel Sjabloon, etc. bij moet staan.

In verschillende spreadsheets geprobeerd, zelfs met een lege map lukt het niet. Iemand een idee?

Volgens deze site heb je bij 'opslaan als' de mogelijkheid om op te slaan als 'other formats'. Wanneer je die optie kiest krijg je een nieuw schermpje waar je csv kunt kiezen. (heb zelf geen office 2007 dus ik kan het niet checken)

jordykk,

Ik heb bij mij gekeken en die je bedoeld staan er in.
Heb je wel alles van Excel geinstalleerd?
Vroeger had je een optie om Excel na te kijken als er een foutje optrad.
Ik zou even niet weten waar dat in 2007 staat.

Volgens deze site heb je bij 'opslaan als' de mogelijkheid om op te slaan als 'other formats'. Wanneer je die optie kiest krijg je een nieuw schermpje waar je csv kunt kiezen. (heb zelf geen office 2007 dus ik kan het niet checken)

Yep. dat doe ik dus ook op deze manier, en krijg slechts deze opties

jordykk,

Ik heb bij mij gekeken en die je bedoeld staan er in.
Heb je wel alles van Excel geinstalleerd?

AL m'n collega's kunnen het wel, en het is allemaal op precies dezelfde manier geïnstalleerd. Heb ook alle updates geïnstalleerd, maar nog steeds geen effect....

Laatst bewerkt:
jordykk,

Kijk eens bij Opties voor Excel / Opslaan / Bestanden opslaan in deze indeling.
Daar moet hij dan tussen staan. (Je ziet dan alle opties van opslaan)

Verder zou ik het niet weten.

Gewoon klikken op opslaan als,komt een nieuw scherm, de optie opslaan als uitvouwen en daar moet hij tussen staan.

Dit is van het Amerikaanse systeem maar ik verwacht dat het niet veel verschil zal maken

Zie bylages

HTH

John

Bijlagen

• Save As A.jpg
    Save As A.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 71
  • Save As B.jpg
    Save As B.jpg
    88,3 KB · Weergaven: 83
Dit is van het Amerikaanse systeem maar ik verwacht dat het niet veel verschil zal maken

Zie bylages

HTH

John

Dan heb je hem toch bij het onderste plaatje, daar staat alleen een komma en bij de nederlandse staat lijstscheidings-teken

Deze opties krijg ik in 2007:

opslaanalsexcel2007.jpg

Dat kun je vinden bij de "Office knop" links boven, dan "Opties voor Excel" > informatiebronnen > Microsoft Office Diagnostische gegevens uitvoeren.

Ik krijg trouwens dezelfde mogelijkheden als Ron321, als ik kies voor "Opslaan als > Andere indelingen".

Laatst bewerkt:
crash,

Dat kun je vinden bij de "Office knop" links boven, dan "Opties voor Excel" > informatiebronnen > Microsoft Office Diagnostische gegevens uitvoeren.
Bedankt voor de informatie.

Bij mij is het ook zoals bij Ron321 op het plaatje.

Nog 1 vraagje: Hoe krijg je een plaatje geplaatst? (zoals van Ron321)
Ik krijg het niet echt zichtbaar, zal dus wel iets fout doen.

Toevoegen als bijlage en de img of smallimg tag gebruiken of zoals Ron321 gedaan heeft uploaden naar photobucket en de link tussen img of smallimg tag plaatsen.

crash,

Bedankt voor de informatie, gaat het proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan