kan niet opstarten in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretender

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
712
Gisteren heb ik een log geplaatst op antispywareoffensief, maar omdat het nogal lang duurt, en misschien ik zelf wel wat aan kon doen, ben ik even gaan rondkijken in andere logs en daar zag ik precies hetzelfde als in mn eigen log. Namelijk deze regel F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe bij de andere persoon werd toen een advies gegeven. Ik vond dat ik datzeflde advies ook wel kon doen omdat mijn log er ong identiek uitzag. dit was dat advies: 1. Download en installeer Ewido: http://download.ewido.net/ewido-setup.exe
Wanneer je het geinstalleerd hebt, start je het programma op. Als het goed is zal je een melding krijgen die je vertelt dat je database niet aanwezig is. Klik in deze melding op “OK”. Ga nu naar “Update” en klik hier op “Begin met updaten”. Wanneer de update gereed is sluit je het programma. Draai de scan ervan dus nog niet!

2. Download Nailfix:
http://users.pandora.be/bluepatchy/nailfix.zip
Pak het uit naar het Bureaublad, maar draai het nog niet!

3. Start nu opnieuw op in veilige modus. Dit kun je doen door het volgende te doen:
Start je computer opnieuw op.
Wanneer de BIOS geladen is (op diverse PC’s zul je een beep horen), druk je F8 in.
Als het goed is zul je nu een menu krijgen.
Kies hier voor de eerste optie: Safe mode / Veilige Modus.

4. Wanneer je in veilige modus bent, dubbelklik je op Nailfix.bat. Je bureaublad en de icoontjes erop zullen even verdwijnen en daarna weer terugkomen, en een venster zal openen en weer snel sluiten – dit is normaal.

5. Start Ewido. Klik op “Scanner”, en klik daarna op “Start”. Wanneer de scan voltooid is, klik je op “Bewaar rapport”. Sla dit logje op naar je Bureaublad.

6. Start HijackThis (“Do a system scan only”) en vink de volgende regel aan:

F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Nail.exe

7. Sluit alle andere vensters en browsers, en klik op “Fix Checked”.

8. Start de PC opnieuw op in normale modus, maak een nieuw HijackThis logje, en post dat hier, samen met het logje van Ewido.

maar bij stap 3 moet je in veilige modus opstarten, maar als ik dat doe dan start de computer in de veilige modus op nieuw op. Ik druk op f8 tijden het opstarten --> ga ik naar dat menu, kies ik voor veilige modus --> kom ik tijdje later in mn gebruikerscherm waar je gebruikers moete kiezen en daarin start ie opnieuw op. geen foutmelding of iets dergelijks (en toch vond ik m het best passen in foutmeldingen xp) omdat dat mn probleem is:cool:
Ik weet dat een heel verhaal is maar dan snap je tenminste de geschiedenis ervan:)
Kortom: hoe kan ik de veilige modus laten werken?

PS ik heb geen systeemherstel meer, en zeg ook alsjeblieft niet wacht even op je log. :confused:
 
Je wordt toch duidelijk gewaarschuwd op deze ASO-forums, om niet zelf te gaan stoeien!! :8-0:
Maar daar is het nu te laat voor.
Wat je kan proberen, is in normale modus op te starten. Klik dan met je r-muis op Deze Computer en kies voor eigenschappen. Klik dan op de Tab Geavanceerd en klik op de knop Instellingen bij Opstart- en herstelinstellingen.
Haal het vinkje dan weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Afsluiten met OK en weer eens proberen.
Misschien krijg je nu een foutmelding, deze kan je dan hier weer plaatsen.
 
Er is nog een manier: http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm

Ik zou toch zeggen dat je beter kan wachten. Dit is omdat (ook al lijken de logjes op elkaar) iedere computer (en dus ook het logje) van elkaar verschilt. Waarom denk je dat iedereen appart wordt geholpen?

Als het bij iedereen hetzelfde was geweest hadden ze wel een uitleg neergezet en hoefden ze niet appart naar alle logjes te kijken.
 
Maar daar is het nu te laat voor.
wat ben ik gaan stoeien dan? ik probeer alleen maar op te starten in veilige modus, ik heb voor de rest nog niets gedaan. En ik weet wel wat ik doe hoor. Ik heb dat stukje alleen erbij gezet zodat zehier weten hoe het in elkaar steekt ,dat ik niet zomaar problemen heb.
Dat met die herstasrt instellingen heb ik al gedaan, zonder succes.

Edit
Als het bij iedereen hetzelfde was geweest hadden ze wel een uitleg neergezet en hoefden ze niet appart naar alle logjes te kijken.
ja dat weet ik wel, maar ik hou er gewoon niet zo van dat ik nu al een dag om de 10 min een melding krijg van mn virusscanner dat ie een trojan in quarantaine heeft gezet, terwijl een virusscan niets oplevert. En omdat mn log ook nog niet is nagekeken (Ik snap het best door de drukte) maar ik heb mn pc gewoon veel nodig en dan ik niet met zulke problemen blijven rondlopen. En ik weet ook echt wel wat van mn computer alleen dit veilige modus probleem niet.
 
Laatst bewerkt:
ja heb ik gedaan, ik krijg 29 virussen, maar als ik ze wil verwijderen/ herstellen krijg ik kan bestand niet verwijderne omdat het in gebruik is:confused:
 
Hoi,

Als je liever zelf gaat experimenteren in plaats van op het antwoord op je log te wachten, zou je dat dan alsjeblieft even willen aangeven in je thread op ASO? Anders bestaat de kans dat een helper voor niets met jouw log aan de slag gaat, of met een log dat al niet meer klopt omdat de toestand op jouw pc alweer veranderd is.
 
ojah ok, ik was gewoon ff aan het kijken of ik er gauw zelf ff wat aan kan doen, maar zit ik wel goed met mijn eigen conclusie? of denk je dat ik echt beter kan wachten? (klinkt als een retorische vraag, maar zat ik wel in de goede richting?)

Edit
Ik heb nog steeds niets veranderd trouwens want ik check elke keer mn hijackthis log nog en steeds blijft het hetzelfde, dus dat maakt dan toch niet uit?
 
Ja, je zit zeker in de goede richting (al mis ik de fix voor de foute service in het antwoord dat je citeert). En ja, je kunt beter wachten. 't Is niet bepaald een kleinigheidje waar je mee te maken hebt, het is een draak van een infectie.
Maar als je echt niet laten kunt het zelf te proberen, gebruik dan in ieder geval Ewido. Die is meestal opgewassen tegen de randomly named files die bij deze infectie gegenereerd worden (en die bij iedere reboot weer veranderen).

Misschien zou wat je in je eerste bericht citeert bij jou wel het ergste kunnen verwijderen. Maar als je het probeert, dan is dat wel op eigen risico hoor. Geen twee gevallen van deze infectie zijn identiek.
 
zozo dat is niet mis deze infectie, maar goed dan wacht ik wel ff op mn log, want dit is niet zo fijn om zelf uit te gaan zoeken. Maar goed, stel ik krijg straks de oplossing en nog steeds doet mn veilige modus het niet. Weet iemand daaar wat tegen dan?
 
Kom je ook niet in veilige modus via MSConfig > Boot.ini > Opstartopties > /safeboot?
 
Kom je ook niet in veilige modus via MSConfig > Boot.ini > Opstartopties > /safeboot?
ja maar omdat hij niet wil verder starten is het dan niet zo dan ie dan altijd op veilige modus blijft staan? zodat je ook als je normaal opstart je ook in veilige modus opstart en jah dat wil niet. of is dat na 1x uitgewerkt?
 
Hoi,

Nee moet je weer ff terug zetten, dus safe mode afvinken via dezelfde weg..
 
Geplaatst door Pretender
ja maar omdat hij niet wil verder starten is het dan niet zo dan ie dan altijd op veilige modus blijft staan? zodat je ook als je normaal opstart je ook in veilige modus opstart en jah dat wil niet. of is dat na 1x uitgewerkt?

Als je het vinkje voor /safeboot weer verwijdert en dan heropstart, kom je weer in normale modus.
 
ozo, maar ik kan wel in dat menu komen. ik kies dan voor veilige modus en dan gaat ie naar dat inlogscherm, waar de gebruikersnamen staan, en welke ik ook aanklik na pakweg 10 sec start ie opnieuw op. Maar ik zal het is proberen.
 
hmm
zo'n hele fijne actie was dat niet...
Ik zit nu op n andere pc want mn eigen pc kan nu niet meer opstarten. Ik heb dat safeboot aangevinkt. Maar veilige modus werkt dus niet. Dus nu start ie hoe dan ook op in veilige modus, maar die werkt niet. Dus de situatie is nu zo. pc start op--> gaat naar veilige modus scherm--> ik doe op normaal (of op veilige modus) opstarten -> start in veilige modus op, want in boot.ini staat safeboot aangevinkt --> die veilige modus werkt niet --> pc start opnieuw op, zie stap1. Hoe los ik dit nu op?
 
oorzaak en gevolg, niet booten in veilige modus

hmm
zo'n hele fijne actie was dat niet...
Ik zit nu op n andere pc want mn eigen pc kan nu niet meer opstarten. Ik heb dat safeboot aangevinkt. Maar veilige modus werkt dus niet. Dus nu start ie hoe dan ook op in veilige modus, maar die werkt niet. Dus de situatie is nu zo. pc start op--> gaat naar veilige modus scherm--> ik doe op normaal (of op veilige modus) opstarten -> start in veilige modus op, want in boot.ini staat safeboot aangevinkt --> die veilige modus werkt niet --> pc start opnieuw op, zie stap1. Hoe los ik dit nu op?

Die vraag was al heel oud (2006) maar toch wil ik voor volgende speurders de oplossing aanbieden voor het probleem van Pretender. Met de oplossing om de boot ini in safe mode te zetten kom je in een soort looping terecht en daarna rest je uiteindelijk niets anders dan windows opnieuw te installeren. Ik heb dat ook op de harde manier ervaren. Het probleem wat aan de basis ligt van dit gebeuren is geen virus, trojan of spyware. Het probleem zit in InCD. De oudere versies van InCD veroorzaken dat probleem. InCd verwijderen, nieuwe versie downloaden en installeren (als je het werkelijk nodig hebt tenminste..) en de PC is gewoon weer via F8 voor de start van Windows in safe mode te booten. En verder backuppen tot je er bij neervalt voor de volgende onverwachte ellende.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan