Kan niet opstarten in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2010
Berichten
93
Hoi Beste mensen op dit Forum,

Sinds kort, heb ik een probleem op mijn Laptop van het merk HP en daarop Windows 7 geinstalleerd; hij wil niet meer opstarten in de veilige Modus. Talloze malen geprobeerd, maar het wil niet lukken. Ondanks het indrukken van de F8 toets, start hij gewoon door. Ook nadat ik het Systeem via "Systeemherstel" heb terug gezet, wil het opstarten in de veilige Modus nog steeds niet lukken. Heeft iemand een idee, hoe dat kan, of liever hoe ik mijn Systeem wel weer in de veilige Modus kan opstarten? Ik zou zeer dankbaar zijn voor een goede suggestie, want ik weet het niet meer.

Hopelijk gaat iemand reageren op mijn vraag,

Tot dan, met vriendelijke groet

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Hallo Cor. Is alles eruit cd's e.d. usb even loskoppelen enz enz. blijven tokkelen op f8.

Lukt dat echt niet dan deze.
Klik op start, type daar msconfig, geef een enter, ga naar het tabblad Computer opstarten, zet een vinkje. Later niet vergeten om dat dat vinkje weer weg te halen. ;)
 
Ho manamana,

Zeer bedankt voor jouw reactie. Jouw suggestie, om in de veilige modus op te starten via msconfig is gelukt en daar ben ik al heel blij om, maar dat lukt nog steeds niet via de f8 toets. Heb je ook enig idee, wat de oorzaak van dat probleem kan zijn. Is dit eventueel op te lossen, door b.v. Windows 7 opnieuw te installeren?


Met vriendelijke groet uit Weert,

Cor Jansen (truus22)
 
Oke de 2e oplossing werkt dus. Is het al lang zo dat probleem.?? Anders zou je nog eens terug kunnen met systeemherstel voordat je een nieuwe install doet.;)
 
Nee, het probleem speelt nog maar sinds enkele dagen. Systeemherstel had ik al geprobeerd, echter helaas zonder resultaat.

Met vr. groet,

Cor Jansen(truus22)
 
Nou dan denk ik aan recovery. Laptop van HP zit daarop. Je hebt geen CD rom met windows 7. :confused:
 
Hoi Manamana,

Op jou advies, heb ik gisteren Windows 7 op nieuw geinstalleerd , maar zelfs daarna kon ik nog steeds niet via f8 in de veilige modus opstarten. Verder geen probleem, want via een Image gemaakt met Acronis, heb ik mijn eerdere installatie weer teruggezet en daarna
uiteraard nog steeds diezelfde irritante fout. Jammer....

Wie heeft er nog suggestie's ?
 
Nou breekt me toch de klomp. Dit is wel erg vreemd. Toch is er kennelijk iets met de timing van het indrukken iets te vroeg of te laat is al dat je er niet in kunt. Tokkelen heeft dus niet het gewenste resultaat. Tja wat nu. Zet je computer eens uit met de hoofdknop handmatig. Start hem dan eens op. Wellicht kom je dan ook in een keuze menu en kun je van daaruit in de veilige modus komen. Dat is natuurlijk ook niet de goede. Maar ja probeer dat eens en dan later nog een keer afsluiten met je muis en dan nog eens proberen op F8. Tjonge jonge wat een gedoe he. Ik probeer mee te denken. :(

En je hebt natuurlijk dat vinkje weggehaald he. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
heb je jezelf de vraag al gesteld dat het mss aan de F8-toets zelf ligt?
Werken de andere functietoetsen wel goed? Probeer eens in het BIOS te komen (meestal F2).
 
Ok, probeer het volgende even:

Open als (een) Beheerder de Opdrachtregel & typ:

sfc /scannow

Als je van HP een Besturingssysteem-DvD hebt meegeleverd gekregen, stop die alvast in de DvD-speler voor je bovenstaand commando uitvoert. Heb je die niet dan neem ik aan dat er een Herstel Partitie aanwezig is met hetzelfde resultaat.

De Opdrachtregel kan je sluiten door te typen: exit
Laat sfc uitlopen, dialoogvenster sluit automatisch na voltooid, dan herstarten.

Voor het F8 gebeuren moet je een beetje slag van krijgen. Sommige HP's gaan naar Boot-menu als je te vroeg bent, in dat geval selecteer Hardeschijf, Enter & meteen weer F8.
Truuk is om precies als het Logo/Boot-scherm verdwijnt op F8 te meppen. Mocht dat opeens nu wel lukken, dan hoef je, mag wel moet niet, sfc niet uit te voeren.
 
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie meedenken allemaal en wat ik verder nog geprobeerd heb:

-Het vinkje in msconfigis weggehaald
-Alle ander F-toetsen werken normaal; ik kan alleen niet vaststellen, of specifiek de f8-toets ook normaal werkt.
-ik heb een systeemscan via sfc /scannow laten uitvoeren en daarna kreeg ik de melding: er zijn beschadigde bestanden aangetroffen, maar die kunnenniet allemaal automatisch worden hersteld. Zie log enz. enz.

Ik weet niet, wat die laatste melding ibetekent en of ik er eventueel iets mee kan.

Heeft er verder iemand nog suggestie's?

Groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Hoi beste mensen,

Het probleem(mje) is nog steeds niet opgelost en ik heb al jullie suggestie's geprobeerd. Heeft iemand nog een suggestie, om het probee(mje) op te lossen?

Met vriendelijke groet,

or Jansen (truus22)
Weert
 
Goedmiddag Cor. Suggestie dan maar. Hoewel alle bikkels nog niet de oplossing hebben kunnen vinden, en ik ook niet dan verwijs ik je naar hier. Je bent wel even bezig.

Misschien kun je contact opnemen met de ondersteuning daar. ;)
 
Laatst bewerkt:
Zeer bedankt Manamana,

Ik heb jouw tip bekeken en ga dat ook doen, vermoedelijk zal ik hiermee wel een tijdje bezeig zijn. Zodra er iets te melden valt, zal ik dat via een reactie op dit Forum doen.

Groetjes,'
Cor Jansen (truus22)'
Weert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan