Kan niet opstarten, ook niet in BIOS. Toetsenbord ook geen power.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiddepolen

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Hoi iedereen!

Ik heb een probleem: ik heb gisteren een nieuw motherboard geinstalleerd, omdat de PCIe x16 van de oude het niet meer deed. Als hij opstart, krijg ik het motherboard scherm, waar "druk op del voor BIOS en Tab voor POST berichten" op staat. Dat wil ik doen, maar mn toetsenbord krijgt geen stroom, en mn muis ook niet (Ja, ik heb een ander toetsenbord + muis geprobeerd). Ik krijg 1 POST beep, die normaal gesproken betekent RAM + CPU + PSU = OK.
De computer start niet verder op, hij blijft op dat scherm van ASUS.
Ik heb geprobeerd om de CMOS te resetten, geen resultaten. Ik heb ook geprobeerd om met alleen de MoBo, CPU, 1x RAM en PSU te booten, het werkte ook niet.

Mijn hardware:
ASUS P4G41C-M LX
4GB RAM (volgens het boekje ondersteund)
Intel 2 Quad core Q6600 CPU
Nvidia GeForce 250 GTS

Elke hulp wordt gewaardeerd!
Hidde

Heb je volgend het boekje van het moederbord alle connectoren correct aangesloten? Ook de extra power indien aanwezig?
Gek genoeg op de asus website geen info kunnen vinden over dit mb...

****, ik zie dat ik in de MoBo naam ipv een 5 een 4 heb getikt. Het moet zijn: P5G41C-M LX. :$

En ik heb alle connectoren aangesloten, 20+4 en nog een 4. Alle fans ook, CPU cooler geinstallleerd, alles zou het moeten doen...

zo te lezen werk je met een USB toetsenbord, als je nu es een PS2 toetsenbord gebruikt?

Ik heb een adapter voor PS2, die heb ik gebruikt voor mn USB. Geen resultaat.

Verder heb ik geen normaal PS2 toetsenbord (hou oud zijn die dingen al?).

Weet je zeker dat je netvoeding sterk genoeg is (je hebt daar niets over gezegd)?

Op blz 1-22 bovenaan staat iets over keyboard power. Al mee geëxperimenteerd?
Op blz 1-26 staat bovenaan info over de extra power stekker. Die is zeker nodig voor een goede werking. Voldoet je netvoeding aan de aanbevelingen die daar gegeven worden?

Moederborden en graka's hebben tegenwoordig vaak een extra power stekker met 4 of 6 pennetjes, als je die niet verbindt werkt het mogelijk niet. Dus, als je graka dat nodig heeft en niet krijgt, of als je voeding het net niet trekt kun je dit soort klachten krijgen.

Oh, dat klopt: Voeding is een CoolerMaster 500W. Dat moet meer dan genoeg zijn.
Mijn GeForce 250 heeft inderdaad een 6pin PCIe plug nodig, die heeft hij. De GraKa geeft ook gewoon goede output, en ik hoor hem ook opstarten (fan gaat even draaien).
In de MoBo heb ik een 20+4 plug en verder nog een 4 plug. Zijn er nog meer?

De keyboard power van 1-22 gaat over sleep-wake functies, maar hij kan nog niet eens slapen :P. Ik zal eens wat jumpers gaan omzetten, misschien maakt het wat uit.

Ik zat op andere fora ook rond te struinen, en daar kwam ik tegen dat mijn CPU een Q6000 G0 Stepping model of een normale Q6600 zou kunnen zijn. Weet iemand daar wat meer vanaf en hoe ik zou kunnen zien welke ik heb? Volgens de winkel waar ik mn MoBo vandaan heb zou de Q6600 gewoon ondersteund moeten zijn, maar nu ga ik twijfelen. Google tijd...

Ja, hij staat in de lijst.
Maar kijk is rechts daarvan, daar staat tussen een paar commas 'G0'. Betekent dat dat alleen de G0 versie is ondersteund?

tsja, dat zou best wel es kunnen .., de vraag die er op volgt is: "Heb jíj die processor ook..?"

EDIT: Welk bord had je hiervoor?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan