Kan niet opstarten vanaf CD-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2005
Dag allemaal,

Ik heb het probleem dat ik niet kan opstarten vanaf cd-rom.

Ik heb in de bios bij boot priority de juiste dvd drive gekozen maar de pc start gewoon Windows op zonder op te starten vanaf de cd rom. Ik heb inmiddels alle mogelijkheden in de bios bij boot priority geprobeerd maar niets helpt.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt.

Frank.

Kan het zijn dat je cd gewoon niet bootable is ?:o

Zou in principe kunnen, maar ik denk dat het iets anders is.

Ik heb vandaag namelijk Ubuntu gedownload en gebrand op cd-rom. Volgens de instructies dien je daarna vanaf cd-rom op te starten om Ubuntu te installeren. Dat lukt dus niet.

Heb je hem gebrand als .iso ?
Als je hem simpelweg brandt, dus gewoon de bestanden op de cd zetten is hij absoluut niet opstartbaar.
Ga naar : http://www.imgburn.com/ downloaden en brandt hem dan als .iso, en je zult zien dat het dan wel werkt.

Nee, helaas.

Ik heb hem gebrand met img. burn als iso, maar hij start niet vanaf cd rom.

Als de pc opgestart is en je gaat naar windows verkenner en je stopt de cd erin , zie je die dan verschijnen in de verkenner en wat staat er dan.

Hoeveel cdspelers zitten er in je pc.

Is de kabel wel goed aangesloten in de kast.

Er zitten 2 dvd spelers in de pc: een dvd rom (e-schijf) en een dvd brander (d-schijf)

Beide spelers herkennen de cd: als ik de cd erin doe wordt gevraagd of ik het exe-bestand wil uitvoeren.
Ze starten echter niet op vanaf de cd rom. Aangezien ze wel herkend worden denk ik wel dat de kabels in de pc goed aangesloten zijn.

Bijkomend probleem is trouwens dat de pc een van mijn externe harde schijven niet meer herkent. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Een exe bestand opstarten is wat anders dan automatisch op laten starten.
Er moet een Autorun.inf bij staan , dan start ie vanzelf op.

Er staat een Autorun.inf bij.

Toch start hij niet op vanaf de cd.

Volgens mij ligt het aan de PC en niet aan de cd rom

Laatst bewerkt:
Dan zou het wel moeten werken.

Een andere opstartbare cd al gebruikt ?

Kan wel van alles gaan lopen aangeven , maar dit is een kwestie van uitproberen.

Koppel de Slave los en gebruik alleen de Master.

Koppel alle externe schijven los enz. enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan