Kan niet opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Gisteren heb ik mijn (andere) PC gewoon afgesloten.
Vanmorgen startte ik hem weer op en kreeg de volgende melding:
De laatste poging om het systeem vanaf de vorige locatie op te starten is mislukt. Wilt u het opnieuw proberen?
-Herstelgegevens verwijderen en naar het systeemopstartmenu gaan
-Doorgaan met het opnieuw opstarten van het systeem

Ik wil een keuze maken, maar mijn toetsenbord reageert niet (via USB)
Geprobeerd via een andere USB aansluiting, maar neen.
het toetsenbord op deze PC aangesloten en hij doet het gewoon.

Wat is er mis en hoe kan ik dat herstellen?
Groet,
Martin

ps/2 keyboard, of start van een windows setup dvd en install ff opnieuw... ziet er namelijk vrij ernstig uit (tenzij je via windows disk system restore aan de praat kan krijgen)

PS: Blaas de pc ff uit met een compressor, zodat alle sof uit de vans enzo is, da's vaker een probleem in het voorjaar als het weer wat warmer wordt!

Hoi....

Toetsenbord aansluiten op de groene ps/2 aansluiting.Je usb werkt nu niet ivm het probleem dat xp dus niet opgestart is.

denk gewoon system restore via win dvd, nadat uitblazen niet werkt!

Ik heb d kas uitgeblazen , maar blijf hetzelfd.
Wa bedoel je met WIN DVD restore?
Is dat de Windows installatie CD-ROM?

Yep, doe de win dvd erin en kies meteen op het begin voor de restore opties!

Als ik de Windows CD-ROm erin stop, dan krijg ik hetzelfde scherm en kan met mijn toetsen niets doen.

Ik heb mijn toetsenbord van de USB afgehaald en heb hem via een groene verloopplug in het paarse gat gedaan, maar werkt niet

heb je ander keyboard van een andere pc met ps/2 ofzo(of anders usb)?

Heb ik gedaan, maar geen resultaat. Er staat wel power op de USB ingangen, dat heb ik met een lampje geprobeerd.

Neen, de muis doet het niet/

hmmm, en de pc start nu nog wel op, of?
en tot hoever komt die dan (Graag exacte beschrijving met verplaatsing van de doscursor als die daar ergens ophoudt)
en loopt jij altijd op het zelfde moment vast?

Als die altijd op het bios bootscherm blijft hangen gok ik erop dat het moederbord is doorgebrand of zoiets, zijn er bolstaande/troep uitkomende condensatortjes op het moederbord? (die rare torentjes, meestal zwart)

DePC start en ik krijg dan het scherm van het moederbord en dan het scherm met al die getallen en daarna de tekst die ik geschreven hebt.
Nogmaals, het toetsenbord werkt goed.
Als ik in de BIOS kom dan krijg ik de mogelijkheid om ergens van op te starten. die staat nu op diskettestation, maar ik kan dat niet wijzigen omdat mijn toetsenbord niet werkt. Ik heb de USB van mijn toetsenbord via een paarse plug aangesloten op de ps2 (?) ingang, maar dat werkt ook niet.
Morgen zal ik proberen met een oud toetsenbord met een paarse plug aan te sluiten.
Op het moederbord is niets vreemds te zien.

" en daarna de tekst die ik geschreven hebt." Wat bedoel je daar precies mee? Valt de PC na het scherm van de bios uit, blijft die hangen, en loopt die altijd op hetzelfde moment vast?

Maar voor je moederborden gaat omwisselen, kijk dan zoieso eerst of het aan het cmos batterij ligt, of aan de RAM, of de HDD. (dus mijn tip, haal de ram er uit, kijk of die het doet, koppel de hdd los, kijk of die verder komt, koppel de videokaart los kijk of die verder komt... enz....)

Hallo,
Het probleem is opgelost.
Het was de batterij.
Iedereen weer bedankt voor de adviezen.
Groet,
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan