Kan niet scrollen in Woord 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Beckmans

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2005
Geachte Helpmijers,

Ik heb sinds kort Office 2007 en in Word kan ik niet scrollen met de muis.
Had hiervoor Office 2000 en daar ging het wel.

Iemand een idee?

Alvast bedankt,
Robert.

Maar...dat is toch geen functie van Word? Ik neem aan dat je in de Eigenschappen van de muis, bij Wheel Button, nog de juiste actie ingesteld hebt staan?
Of begrijp ik je verkeerd?

Als ik bijv. een verslag aan het maken ben en ik moet een paar pagina's terug, dan moet ik dat met de pijltjes of met de schuifbalk doen.
Scrollen met het muiswiel wil niet.

Robert.

mousedriver

robert,

dan zal het in excel ook niet lukken. ik heb het ooit aan de hand gehad met een upgrade van lotus notes dat het ook niet meer werkte. een nieuwe mousedriver heeft toen het euvel verholpen.

steven

In Excel heb ik het nog niet geprobeerd.
Ik ben nu nog op het werk, maar als ik thuis kom zal ik het meteen proberen.

U hoort/leest nog van mij.

Robert.

In Excel kan ik wel gewoon scrollen.

Kan het dan alsnog liggen aan de mousedriver?

Robert.

Nee, het muiswiel funtioneert toch (in Excel)? Ik kan er geen oplossing voor vinden, wel een vervangend hulpmiddel. Tenminste, ik hoop dat het in Word 2007 ook werkt.
Zie de oplossing hieronder. Overigens, ben je al wezen kijken op Office Online?

Noodoplossing.

Als je een groot Word-document hebt is het erg handig als je hier doorheen kunt bladeren met een muiswiel. Mocht je muis geen wieltje op zijn rug hebben dan kun je Word zelf om hulp vragen. Er is namelijk een functie in Word die de muiswiel vervangt.

Klik op Extra, Aanpassen en ga naar het tabblad Opdrachten. Kies nu in de linkerkolom (bij Categorieën) de optie Alle opdrachten. Ga vervolgens in de rechterkolom opzoek naar de optie Autoschuiven, klik deze aan en sleep de functie naar de werkbalk bij de andere icoontjes. Klik op Sluiten om het venster te sluiten. Je kunt nu op het zojuist gecreëerde icoontje Autoschuiven klikken. De scrollbar rechts in het scherm verandert nu in je ontbrekende muiswiel. Begweeg de muis rustig van boven naar beneden door de scrollbar zonder te klikken. Ben je klaar met scrollen? Klik dan op de linkermuisknop.

Bij Extra kom ik al niet bij omdat er geen menubalk meer is, maar dat zogenaamde lint.

En op Office Online kan ik ook niks nuttigs vinden.

ik snap er helemaal geen hout van...

Robert.

Hoe kan ik PouwerPro verwijderen

Nee, het muiswiel funtioneert toch (in Excel)? Ik kan er geen oplossing voor vinden, wel een vervangend hulpmiddel. Tenminste, ik hoop dat het in Word 2007 ook werkt.
Zie de oplossing hieronder. Overigens, ben je al wezen kijken op Office Online?

Noodoplossing.

Als je een groot Word-document hebt is het erg handig als je hier doorheen kunt bladeren met een muiswiel. Mocht je muis geen wieltje op zijn rug hebben dan kun je Word zelf om hulp vragen. Er is namelijk een functie in Word die de muiswiel vervangt.

Klik op Extra, Aanpassen en ga naar het tabblad Opdrachten. Kies nu in de linkerkolom (bij Categorieën) de optie Alle opdrachten. Ga vervolgens in de rechterkolom opzoek naar de optie Autoschuiven, klik deze aan en sleep de functie naar de werkbalk bij de andere icoontjes. Klik op Sluiten om het venster te sluiten. Je kunt nu op het zojuist gecreëerde icoontje Autoschuiven klikken. De scrollbar rechts in het scherm verandert nu in je ontbrekende muiswiel. Begweeg de muis rustig van boven naar beneden door de scrollbar zonder te klikken. Ben je klaar met scrollen? Klik dan op de linkermuisknop.

Stel in Office Online een lijst samen van je producten, met de hand, of laat er naar zoeken. Daarna kun je in "Help en ondersteuning" van Office Online eerst laten zoeken op "scroll" en die zoekresultaten kun je laten toespitsen op de producten die je hebt geinstalleerd.
Ik bedoel, je moet wel een beetje doorzoeken. :confused:
Probeer ook eens andere zoektermen, b.v. bladeren, document, enz.

NB: en voor alle zekerheid, heb je nu gekeken bij de eigenschappen van je muis, zoals ik eerder vroeg?

Hoi !

Ik heb het even bij mij geprobeerd, maar geen enkel probleem !

Misschien moet je inderdaad even bij je muis-eigenschappen kijken !

Greetz,

Harry.

Boeing,

Ik heb op Office Online alles gedaan wat je zei en ben een eeuwigheid aan het zoeken geweest, maar kon niks over mijn probleem vinden.
Toen nog maar eens gekeken bij de muis-instellingen en ik kwam erachter dat ik de "draaischijfmodus" moest verzetten van "verhoog scrollmodus" naar "standaard systeeminstellingmodus" en nou kan ik wel scrollen in Word.

Dus probleem opgelost.

Allen bedankt.

Robert.

Dank je wel voor je oplossing...Ik had hetzelfde probleem...Ik kon overal scrollen behalve in Word...Heel irritant...Maarre bedankt voor je oplossing! Hij werkt bij mij nu ook weer :)

Laatst bewerkt:
Trust muis

Ik heb een muis en toetsenbord van Trust, rechtsonderaan bij de iconen staat een logo van Trust. Dubbelklik hierop en verander de draaischijfmodus van "verhoog scrollmodus" naar "standaard systeeminstellingmodus (Intelli-Mouse)".

Daarna werkt de scrollfunctie meteen weer.

Ik heb een muis en toetsenbord van Trust, rechtsonderaan bij de iconen staat een logo van Trust. Dubbelklik hierop en verander de draaischijfmodus van "verhoog scrollmodus" naar "standaard systeeminstellingmodus (Intelli-Mouse)".

Daarna werkt de scrollfunctie meteen weer.

Bedankt Berrus. Ik had hetzelfde probleem, weliswaar geen Trust muis, maar het is nu verholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan