Kan niet streamen vanaf pc of laptop met Xtreamer Prodigy Silver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pat01

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hallo,

ik heb recent een Synology DS213J en een Xtreamer Prodigy Silver Wifi mediaspeler aangeschaft. In eerste instantie kon ik streamen naar de mediaspeler vanaf mijn NAS, laptop en pc, echter sinds ik mijn modem en router van de stroom heb gehad kan ik alleen nog maar vanaf de NAS streamen.

Mijn mediaspeler heeft via wifi verbinding met de router. De NAS zit met een LAN kabel direct op de router aangesloten, mijn laptop maakt via wifi verbinding met de router en mijn pc via een homeplug.

Iemand enig idee hoe ik mijn mediaspeler weer onderdeel maak van dit netwerk, of wellicht heb ik ergens anders iets verkeerd gedaan waardoor het nu niet meer naar behoren werkt?

Meest waarschijnlijk moet je op de mediaplayer de lijst van (dlna/streaming) servers even vernieuwen of (alternatief, als vernieuwen niet werkt) eerst leegmaken en daarna opnieuw laten scannen naar (dlna/streaming) servers.

PS: Ik ga er dan wel vanuit dat er niets is gewijzigd aan de laptops en pc's als het gaat om het gestarte streamingprogramma (indien van toepassing), firewall etc.

Tijs.

Dank je Tijs. Ik ga eens proberen uit te vogelen waar ik dat precies kan doen dan of weet jij toevallig hoe dit bij mijn mediaplayer zou moeten?

Meest waarschijnlijk moet je op de mediaplayer de lijst van (dlna/streaming) servers even vernieuwen of (alternatief, als vernieuwen niet werkt) eerst leegmaken en daarna opnieuw laten scannen naar (dlna/streaming) servers.

PS: Ik ga er dan wel vanuit dat er niets is gewijzigd aan de laptops en pc's als het gaat om het gestarte streamingprogramma (indien van toepassing), firewall etc.

Tijs.

Daar heb ik geen idee van, want er is op Internet (zover ik kan zien) niet de hele gebruikershandleiding te downloaden.
Wel lijkt hier te staan hoe je via je browser kunt verbinden met het apparaat om werkzaamheden/instellingen erop te doen.
[Ik zou verwachten dat de lijst met servers ergens te vinden/in te stellen is bij Setup, dus (ong.) linksonder zodra je met je browser op het apparaat bent ingelogd.]

Tijs.

Toevoeging: Natuurlijk moeten die laptop en pc wel aanstaan (en gereed voor streamen) op het moment dat je die serverlijst ververst op de mediaplayer.

Tijs.

Toevoeging: Natuurlijk moeten die laptop en pc wel aanstaan (en gereed voor streamen) op het moment dat je die serverlijst ververst op de mediaplayer.

Tijs.

Geen idee wat er precies verandert is maar ik heb inmiddels de streamer niet meer via wifi maar bekabeld aangesloten, en zijn alle mappen die ik op laptop en pc gedeeld heb gewoon weer zichtbaar in de mediaspeler. Volgende uitdaging is dat ik Youtube en al die andere kanalen (nog) niet aankan, manual er maar eens bij pakken en dat proberen op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan