Kan niet terug naar W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Op mijn 2e PC had ik Windows 10 geinstalleerd, maar wil terug naar Windows 7, dat kan binnen 1 maand.
Nu wil ik dat doen , maar geeft op een bepaald moment de tekst: UW VORIGE VERSIE VAN WINDOWS HERSTELLEN.
Dan blijft hij opstarten en gebeurt er niets meer.
Wat te doen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groet,
Martin
 
De enige oplossing is een kopie van windows 7 terug zetten (als u die gemaakt heeft voordat u naar windows 10 ging; een absolute must voor eidereen die aan de upgrade naar windows 10 begint).

Heeft u die kopie niet, dan zit er niets anders op dan de Windows 7 installatie DvD te pakken en Windows 7 opnieuw te installeren.
 
Houd er rekening mee dat bestanden die je hebt aangemaakt ten tijde van je Windows 10-gebruik nu worden gewist. Wil je die bewaren, zorg dan eerst voor een backup. Je krijgt je oude besturingssysteem exact terug zoals je het had achtergelaten en het hele proces duurt als het goed is hooguit een kwartiertje. Bron www
Heb je lang genoeg gewacht? Via systeemherstel?
 
Gelukkig had ik begin september een back-up gemaakt en ben die nu aan het terug zetten (nar installatie W7 opnieuw).
Groet en bedankt.

Martin

Update:
De backup is gelukt, maar alleen de besturing.
Hoe kan ik nu de inhoud van WINDOWS.OLD terug zetten, want volgens mij staan daar alle recente gegevens in? Of heb ik het mis?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Krijg dat niet voor elkaar. Ik blijf alleen maar de basis zien na her-installatie van W7.
De back-up die ik had gemaakt was alleen van het systeem.
Maar ik krijg hetgeen er in Windows.old staat niet geinstalleerd.
Please help!!!!
Moet nu weg, misschien dat iemand me verder kan helpen?
Groet,.
Martin
 
Krijg je een melding dat je de juiste rechten niet hebt?
Handleiding (Eng) hoe het ook kan.
Makkelijker is het programma ultimate-windows-tweaker, onder "additional tweaks" vind je de optie "Take Ownership". Met de overige instellingen zou ik niet gaan experimenteren.
In het contextmenu (rechtsklik) is de optie dan aanwezig. Je moet wel tot de groep administrators behoren.
Doe alleen de map Windows.old en niet het hele station C:
Mocht het ondanks dit nog niet lukken dan horen we het wel weer.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het programma open, dan zie ik bovenaan: Show Take Ownership.
Wat moet ik verder doen en waar?
Als het mij niet lukt kan je dan via Teamviewer iets bij mij doen?
Groet,
Martin
 
Je hebt Windows 7 dus teruggezet met een kale Win7 en niet met de terugdraai actie van Win10....
Dus de terugdraaiactie bestaat NU niet meer... dat had je onder win 10 moeten doen..

Wat je nog zou kunnen doen, omdat je nog en backup vd kale hebt... is de inhoud van windows.old handmatig kopiëren naar de plaatsen waar het hoort... door van een WinPE boot stick op te starten en dan te doen gewoon via de verkenner en de mappen op de juiste plaats neer zetten.. en de kopie te accepten/overschrijven.
Je kunt dat niet vanuit een werkend systeem doen, bestanden zijn in gebruik...

WinPE boot stick zijn er genoeg te vinden.. kwestie van een WinPE iso met bijv Rufus op usb zetten (niet copyen maar met iets als Rufus).
Klaar? Herstarten en duimen...
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik had nog ergens een Back-up van Acronis.
Bij de Program files bij Windows.old zag ik Acronis staan. Deze heb ik aangeklikt en geïnstalleerd.
Toen via Acronis Recovery gedaan en ja hoor... Alles staat er weer op. Alle ikonen op het buroblsd, maar wel van 4 maanden geleden. Gelukkig had ik van mijn mail begin september nog een kopie gemaakt.
Dus, voorlopig ben ik tevreden.
Bedank, voor alle suggesties en hulp.
Groet,
Martin
 
Mazzel.... volgende keer wel even beter je huiswerk op orde houden,...... kunnen wij mensen helpen die dieper in de str*nt zitten... ;)
Succes verder... :D
 
Aangezien ik met deze versie geen boot-able memory stick kon maken heb ik een vervolg vraag bij SOFTWARE gesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan