kan niet uit veilige modus komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmgras

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Hallo,

Ik heb om een ander probleem op te lossen mijn pc met veilge modus gestart.. nu gaat om mij onverklaarbare redenen de pc als ik weer herstart en aan geef dat ik in normale modus wil starten ,gaat de pc weer in veilige modus.. wat moet ik doen.. word er gek van...

Zet even een registerkopie terug van een tijdstip waarop er nog geen problemen waren:
Kies in het opstartmenu Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus.
Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op Enter.
Je krijgt dan een DOS-scherm met 5 registerkopieën te zien met namen als rb001.cab, rb002.cab etc.
Klik hier om een voorbeeld te zien.
In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn - in Amerikaanse notatie, dus eerst de maand.
Zet een registerkopie terug van een datum waarop er nog geen problemen waren. Als je niet zeker bent van die datum, kies je de oudste kopie.
Met de pijltjestoetsen (omhoog/omlaag) kies je de kopie die je wilt terugzetten.
Met de pijltjestoetsen voor links/rechts kies je voor Terugzetten of Annuleren.
Vervolgens druk je op ENTER.
Na de melding dat de kopie is teruggezet, start je opnieuw op.

Guus.

Dank voor de info.. ik heb het direct gedaan.. maar de pc start niet in Dos en veilige modus????
Er gebeurt niets....
Kan ik op een andere manier in DOS veilge mdous komen??

Wellicht ligt het aan de defecte schijf>?
zie mijn vraag: defragmenteren stopt op 65%...

Graag uw ideeen.

en trouwens ik zei dat de pc steeds in veilige modus opstart.. dat is niet zo het ziet er alleen precis zo uit.. ik zie het aan het ontbreken van de tekst: veilige modus!!het beeldscherm ziet er alleen als veilige modus uit.. het is niet echt de veilige modus.. maar bureaublad,kleur en symbolen en foto's zijn niet goed weergegeven..

Ik heb die thread over het defragmentatieprobleem even gelezen en ik ben het helemaal eens met wat Bandit123 je daar aanraadt:

"Ben ik bang voor je dat Je Harde schijf stuk is.
Nieuwe of andere aanschaffen ,je huidige schijf er bij hangen en op Slave zetten ,en de data die je wilt bewaren overzetten."

Je hebt nu nog een redelijke kans dat je je gegevens of een deel ervan kunt redden.
Als je langer met die schijf doorwerkt, is de kans groot dat hij straks helemaal niets meer doet en dan ben je alles kwijt.

Guus.

Dank!!

Ik denk dus dat deze schijf defect is en steeds verder gebreken zal gaan laat zien. is het daarom dat de kleuren en afbeeldingen zo slecht weer gegeven worden?
Dan heb ik de volgende vragen:
1)
Hoe doe ik dat?:
Nieuwe of andere aanschaffen ,je huidige schijf er bij hangen en op Slave zetten ,en de data die je wilt bewaren overzetten."

Ik ben niet zo'n ervaren en heb dit nog nooit moeten doen!!Is dit makkelijk >? is een schijf zelf te vervangen?? kostbaar?

2) Of raadt u me aan om een nieuwe pc te kopen!!??

Graag uw advies

kan iemand reageren please??

Enn kan door de defecte schijf ook de problemen met de printer zijn ontstaan.. Zie mijn eerdere vraag hier..

dank voor uw medewerking

Helmgras,

Ik zie je vraag staan.
Ben je er inmiddels uit?

neee ik ben er nog niet uit..
Ik bedoel na een tijdje is de normale situatie weer terug gekomen, maar ik heb nog steeds het probleem dat ik niet kn defragmenteren tot 100%

Dus ideeen om mijn pc beter te laten functioneren kan ik nog steeds goed gebruiken...

Blijft toch het feit dat je een schijf hebt die blijkbaar niet al te best meer is. Je neemt dus een risico.
Heb je wel al je gegevens ergens anders als kopie op staan?
Hoe oud is je pc dat je het over een andere kopen hebt.
Misschien is een nieuwe harde schijf voldoende.

Dank voor je reactie,

Ik ben er nog steeds over aan het denken.. maar ik weet niet hoe ik mijn gegevens van de huidige pc moet opslaan in een backup. Kunt u mij door dit proces helpen?? of sites dan wel goede tips geven.
Mijn pc, die het trouwens tot nu toe steeds heel goed en snel gedaan heeft is van 1999.

IK wil graag de info opslaan en bewaren, want ik begrijp dat als de harde schijf deels stuk is , de pc ook helemaal kan crashen is het niet??
Ten tweede wil ik graag meer info hoe ik een harde schijf kan kopen?? welke?? en hoe krijg ik alles van de oude op de nieuwe schijf in met een pc???

graag meer info, ik stel het op prijs..

Als je even Everest Home (typ in met Google) dan kun je zo zien welk type schijf er nu in zit. Kopieer en plak die gegevens hier.
Ook is het wel handig om de gegevens van het moederbord en de chipset te kopieeren en hier te plaatsen. Dan kan ik misschien helpen.

Backup van bestanden is niet nodig als je de schijf er bij hangt.

Nieuwe schijf inzetten:
Allereerst zorg dat je niets uit je handen laat vallen op het moederbord.

Stel je koopt een nieuwe schijf dan moet je eerst weten hoe groot deze mag zijn. Een pc van 1999 kan nog net goed zijn voor een leuke harde schijf.
Eenmaal gekocht dan haal je de oude schijf er uit. Deze zit als het goed is als master (dit kun je zien aan een heel klein pinnetje dat te verschuiven is. Meestal staan er wat voorbeeldjes bij)
Nu zet je dat palletje op slave.
Vervolgens zet je de nieuwe schijf op master en je schuift deze op de oude plek en zet vast dezelfde stekkers.
Vervolgens zet je de oude in de volgende gleuf en je zet ook vast met de andere stekkers.
Windows setup zal twee schijven ontdekken en vraagt waar je de nieuwe setup op wilt. Dit wordt dan de lege schijf (Let op de grootte)

Als dit gebeurt is kun je via de verkenner al je belangrijke bestanden overhevelen.

PS heb je geen zin in Windows XP i.p.v. Windows98?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan