Kan niet uploaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogieOr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Hallo allemaal..
ik heb met een vriend een jaar geleden ofzo wel eens een site gemaakt met macromedia dreamweaver, en dat lukte toch nog best aardig. Maar nu probeer ik het, en kan ik niet uploaden naar mijn site. Ik gebruik gewoon dezelfde soort host als toen: http://members.lycos.nl/clandfg maar er blijft maar staan dat hij onder construction is:(

ow, en nu staat er:
Pagina kan niet worden gevonden
en dan allemaal ****

Maar als ik de hele map heb geladen bij dreamweaver, klik ik op Put files, dat klopt toch wel..?

Alvast bedankt:thumb:

hey

Heb je al is geprobeerd members.lycos.nl deze link in te geven in je ftp en dan is opladen en let er op dat je index.htm pagina niet in een mapje zit. :thumb:

Heb je die beheerder van die site zelf al benaderd of de site nog wel geldig is, omdat je misschien een lange tijd niet de site heb aangepast?

En als hij nog geldig is zou je het met FTP kunnen doen vanuit een DOS schermpje of vanuit een FTP windowsprogrammaatje. Vanuit DOS zijn het maar een paar commandootjes om te FTP-en.

FTP
CD
DIR
PUT en
GET

Meer heb je denk ik niet nodig. Let wel op dat unix hoofdlettergevoelig is.

FerdyDeMier zei:
Heb je die beheerder van die site zelf al benaderd of de site nog wel geldig is, omdat je misschien een lange tijd niet de site heb aangepast?

En als hij nog geldig is zou je het met FTP kunnen doen vanuit een DOS schermpje of vanuit een FTP windowsprogrammaatje. Vanuit DOS zijn het maar een paar commandootjes om te FTP-en.

FTP
CD
DIR
PUT en
GET

Meer heb je denk ik niet nodig. Let wel op dat unix hoofdlettergevoelig is.

Whoooo:shocked: ..dat zegt me allemaal niet veel:p ..maark wil gewoon een site opt internet zetten, en we hoefden eerst ook niet zo moeilijk enzo te gaan doen...
en ik heb gister pas die site geactiveerd ofzo..:confused:

Whaaaa....kword gek:evil:

Ik heb een heel nieuwe map aangemaakt, en een heel nieuwe site begonnen met maken, want in die andere map stond zoveel troep, maar nu wil hij niet meer connecten met de server:eek: :evil:
*****DING!!!:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

En een index.htm heb ik trouwes niet.....

Laatst bewerkt:
Ik heb geen verstand van jouw programmaatje. Ik weet alleen dat het wel een heel bekend goed programmaatje is. Ik heb ook geen verstand van die internet site. Maar wat ik wel weet is dat als je wachtwoorden en dergelijke gebruikt op een Unix systeem (dat zijn internetservers meestal) dat dan hoofdletter en kleine letter gevoeligheid een rol kunnen spelen. Ook de namen van de mappen op je internetsite zijn hoofdletter gevoelig. Zover ik weer, maar ik heb slecht 1 internetpagina te onderhouden, maak je een pagina index.html aan dat de startpagina is van jouw site die op jouw site automatisch geladen wordt op je computer als je die site intikt. Vanuit die index.html maak je allerlei hyperlinks naar andere html bestandjes op je site die zelfs weer in mapjes kunnen zitten op je site.

Heb je geprobeerd te pingen naar jouw site om te kijken of je er zowiezo wel een IP verbinding tot stand kan brengen? Maar goed als je wel onder constructie kan zien dan kan hoef je ook niet te pingen, dan is er iets anders aan de hand. Ik weet het niet. Ergens in je instellingen misschien als het niet de hoofdlettergevoeligheid is.

M'n connect doet het inmiddels weer, erg raar, maarjah

Ik heb alles vanuit home gedaan, en dat ook als home opgeslagen. Ik dacht dat het zo dus goed was, maar dus niet...
ik heb nu net even een heel nieuwe map gemaakt in mijn documenten, zonder troep er in, want misschien liep het daar op vast..

ik ga het weer even proberen, maar hoe maak ik hyperlinks aan, ik weet wel hoe ik een menu enzo maak, maar geen hyperlinks voor alsnog..

Hij doet het nog steeds niet, en nu staat er op http://members.lycos.nl/clandfg dat het allemaal niet meer bestaat...Lycos Sucks..

Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd te pingen naar jouw site, maar krijg geen reaktie. Hij lijkt niet te bestaan.

Ik moet eerlijk zeggen dat het erg lang geleden is dat ik wat deed met internetpagina's maken. Ik maakte vroeger internetpagina's met frontpage express. Dat werd gratis geleverd bij internetexplorer 3. Misschien zit het nu wel standaard in XP (?). Het is een erg makkelijk programma. Maar ook met Word kan je heel eenvoudig internetpagina's maken. Ik geloof dat je met de rechtermuisknop of iets op een plaatje of op een woord een hyperlink kan maken, waarbij dan een schermpje opent waarin je hyperlink kiest en dan weer een schermpje krijgt waarin je de hyperlink kan invullen. Dat is zeker al 10 jaar gelden dat ik daarmee bezig was. Het minst overzichtelijke maar makkelijkste is alles in 1 map te donderden. Dan verwijst je hyperlink altijd naar een bestand in dezelfde map. Als je namelijk eerst offline op je pc een internetpaginga maakt met hyperlinks naar andere zelfgemaakte pagina's in een onderliggende map, dan werken die niet als je de troep upload naar de webserver. Het pad naar zo'n submap is namelijk anders (door alles wat ervoor komt te staan) op de webserver dan op de pc zelf. Vergis je daar ook niet in !!!!!! Dreamweaver ken ik inhoudelijk niet. Lijkt mij ook best een ingewikkeld programma om een eenvoudige site te maken. Voor een eenvoudige site raad ik je aan om gewoon met Word te werken. Je kan de site opslaan als HTML bestand onder de naam "index.html". Als je dit bestand inclusief alle plaatjes daarin upload naar de map op de webserver dan heb je een werkende internetpagina. Dat uploaden gaat echt het makkelijkste met WS-FTP (windows ftp programmaatje dat ongeveer werkt als een gewone verkenner / explorer) of vanuit DOS als je de commandootjes even leert. Je hebt neem ik aan een inlognaam en een wachtwoord op lycos voor je pagina.

Oja denk er even aan: Wat in windows een schuinstreepje achteruit is " \ " is in unix een schuinstreepje vooruit " / ". Een streepje achteruit kent unix niet. Dat je dat niet fout doet !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan