Kan niet van de ene op de andere pc komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

steru2000

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2001
Berichten
96
Hoi allemaal,

Ik ben al een dag aan het stoeien.

Ik heb een netwerk met 2 notebooks (NB1 en NB2) en in vaste Computer (PC). PC is met een kabel aangesloten op een draadloze netwerk router en de notebooks via draadloze netwerk kaarten. Ik heb van allemaal de map "Mijn Documenten" gedeeld.

Eergisteren heb ik NB2 geformateerd en alles er weer opnieuw opgezet. Internet werkt en het netwerk gedeeltelijk. Ik kan van NB2 wel op NB1 komen, maar niet op PC.

Van NB1 kan ik op NB2 en PC komen en van PC kom ik op NB1 en NB2.

Het lukt me niet via de wizard Netwerklocatie toevoegen als ook niet via het zoeken naar Computers in werkgroepen.

Het uit- en aanzetten van de firewall in de router heeft ook geen enkel effect. De firewall van windows heb ik op alle computers uitstaan.

Het hele vreemde is, dat ik vanaf NB2 wel de netwerk printer die op PC is aangesloten heb kunnen aansluiten. Daar kon ik gewoon de verbinding leggen, door "\\PC\printer" in te typen. Bij het toevoegen van de Netwerklocatie (\\PC\Documenten) werkt dit echter niet, terwijl dit op NB1 wel zo is gelukt.

Wie kan mij verder helpen? Ik wordt er echt knettergek van.

Alvast bedankt,

Bas
 
Kijk eens of de firewall van de pc het netwerk wel heeft opgenomen.
 
Ah ik miste jouw firewall.
Kijk eens in de services of er misschien nog iets moet gaan werken. Er zitten diverse services die betrekking hebben op een netwerk.
 
Heb je wel bestand en printerdeling aanstaan.
dit kun je zien bij de eigenschappen van je netwerkkaart.
 
Jazeker. En NB1 komt ook wel op PC. Alleen NB2 na de installatie niet meer.
 
Heb je op alle drie de computers windows XP staan en zo ja hebben deze allemaal SP2 er al op staan.
Zo ja heb je de firewall dan wel echt uitstaan.
Heb je een netwerk diskette gemaakt en deze al geprobeert.
heb je al via ipconfig gekenen of alle drie de ip adressen wel bij elkaar zitten.
dus b.v. 192.168.1.11 en 192.168.1.12 en 192.168.1.13
met een subnetmask van 255.255.255.0
heb je al een ping gedaan van alle drie de computers naar de andere computers.
 
Heb je de werkgroepnaam op NB2 wel overgenomen van PC?
 
Volgens mij staat op NB2 nog Service Pack 1. Op de andere staan SP2.

Maar waarom zou dit verschil uit maken, want NB1 (SP2) en NB2 (SP1) zien elkaar wel? Het is zelfs zo, dat PC wel op NB2 kan komen. Alleen andersom dus niet.

Hoe moet ik dan pingen? Zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.
 
Hoe kan ik zien of de firewalls wel echt uitstaan? Ik heb ze uitgeschakeld in het beveiligingscentrum
 
Geplaatst door steru2000
Hoe kan ik zien of de firewalls wel echt uitstaan? Ik heb ze uitgeschakeld in het beveiligingscentrum

Hier: (zie bijlage)
 
Laatst bewerkt:
Moet ik dit nog allemaal uitzetten, ook als ik de firewall zelf al heb uitgezet?
 
Geplaatst door steru2000
Moet ik dit nog allemaal uitzetten, ook als ik de firewall zelf al heb uitgezet?

Of het moet, weet ik niet, maar ik doe het zelf altijd wel, daar in mijn router al ingebouwde firewall zit.
 
heeft dus ook geen effect. wat me zo verbaasd, is dat NB1 dus wel gewoon op PC terecht kan en NB2 niet.
 
Gelukt

Ik heb uiteindelijk een andere map aangemaakt en deze gedeelt. Deze kon ik zo toevoegen. Daarna probeerde ik het met mijn andere map opnieuw en ook nu lukte dit.

Vraag me niet hoe en het zal waarschijnlijk ook wel niet zo zijn als het hoort, maar het werkt.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de nodige informatie die ik heb ontvangen.

Bas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan