Kan niet verbinden met synology ds 1812+

Status
Niet open voor verdere reacties.

NUENENNAAR

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Berichten
13
Hallo

Ik heb een probleem met het verbinden van mijn pc naar mijn ds 1812+. Als ik via google chrome het ip-adres:5000 invul, dan krijg ik Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met ip-adres:5000. Als ik het via Synology assistant probeer, dan zie ik mijn nas staat en als ik op verbinden druk krijg ik het hetzelfde chrome pagina. De nas is ook zichtbaar in mijn netwerk map, alleen staat het erbij dat het niet kan plaatsen in de map.

En om het nog leuker te maken is nr 3 hdd vastgelopen en staat het continu te piepen. Hij staat momenteel nog in mijn kamer dus toen ik niet kon verbinden om 2 uur snachts om de pieptoon uit tezetten heb ik de nas maar afgesloten. Ik heb deze nas pas een week dus ik was nog druk bezig om alle data over te pompen.

Dingen geprobeerd:
Internet afgezocht op meerdere termen zoals cant connect to synology nas en dergelijke
Resetknop 4 sec ingedrukt gehouden
Router configuratie naar fabriekstelling gebracht
poort 5000 opengezet
nas meerdere keren uitgeschakeld en ingeschakeld (vanwege de irritante piep)
nas rechtstreeks op laptop aangesloten
zowel via laptop als pc geprobeerd.
Avira en spybot uitgeschakeld.

Wie kan mij helpen met dit probleem? alvast bedankt
 
heb je HTTPS://<ip>:5001 al geprobeerd? Heb je ook getest met eventueel internet explorer?
 
ja heb ik geprobeerd. ik heb geen IE maar heb het met firefox geprobeerd en no luck.
 
Hmm heel raar, tenzij echt je hele raid gaar is, maar dan zou je met de recovery optie er nog bij moeten kunnen. Hoewel ik specifiek de 18xx reeks niet ken zou een "normale" failure er niet toe moeten leiden dat je niet je nas meer in kan.
 
Ik heb de reset maar twee keer achter elkaar ingedrukt zodat ik de firmware kan herinstalleren. nu kan ik er weer in alleen is de volume beschadigd. als ik nr 3 herstel en het wis de gegevens op die hdd wat gebeurt er met de rest van de volume?
 
Laatst bewerkt:
Afhankelijkvan wat er mis is met de harddisk. Als de harddisk kapot is moet je die vervangen en dan pas herstellen. Zolang de andere harddisks je herstelgegevens nog hebben gebeurt daar niets mee, maar je kan geen data toevoegen totdat je array hersteld is (RAID 5 / 6 /etc.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan