kan niet verbinden met wifi van beuren pc niet goed ingesteld??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rino26

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Hallo

Ik heb het Wifi wachtwoord gekregen van me buurvrouw omdat ik zelf nog geen internet heb.
Maar ik wou verbinden en telefoon ging prima( heb een Windows Phone 8.1)
Heb gewoon het wachtwoord gekopieerd en heb het ook gekopieerd op me pc via een bestand. Maar me pc zegt dat hij niet kan verbinden omdat me pc niet goed ingesteld is voor de Wifi spot??

En hoe voeg ik een foto toe?? Via een andere website dat ik hem upload en dat toevoeg met die link??
Ik heb een foto gemaakt

Wat moet ik hier mee??

Alvast bedankt

Rino26

Lekker weinig informatie:
a. Welk merk computer en welk type?
b. Welk besturingssysteem en is dat de 32-bit of 64-bit versie?
c. Welke wifi netwerkkaart heb je?
d. (Voor de zekerheid): Geef ook de Hardware ID van die netwerkkaart van c.: Open Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), open Netwerkadapters en dubbelklik op de adapter die je wifi adapter is.
Ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu en geef ons de eerstgetoonde aanduiding (zónder type-fouten). Je kunt het ook kopiëren door erop te rechtsklikken en kiezen voor Kopiëren en dan plakken in (bijv.) Kladblok (= notepad.exe ) zodat je het kunt opslaan als een tekst-document waarvan je de inhoud kunt plakken in je volgende posting.
e. Hoe verbind je? Via een hulpprogramma (geleverd door de pc/laptop/wifi-adapter fabrikant) of verbind je via het klikken op het wifi "panfluitje" rechts onder aan je scherm (naast de klok)?

Tijs.

A.
Ik heb me pc zelf gebouwd. Asrock moederbord msi videokaart en amd processor.
B. Windows 7 64bit
C. Heb een Wifi adaper die komt uit China heb hem vaker gebruikt werkte prima.
D. Moet je even wachten komt zo
E. Ik verbind gewoon met Windows rechts onderin via het panfluitje

hij is nu ineens wel verbonden alleen er staan een kruis mij stuur wel sceenshots
foto1.jpgfoto.jpg

Dat hebben we met wps gedaan maar toch werkt het nog niet helemaal lekker als je op de foto's kijkt.
Het is trouwens een modem/router in 1 van kpn

a. Ik mis nog steeds de Hardware ID van je netwerkadapter.
b. Ik krijg haast het idee dat je buurvrouw MAC filtering heeft ingesteld staan op haar router. Dat is een (slechte) beveiligingsmaatregel, waarbij alleen apparaten waarvan hun MAC adres is ingevoerd in de router een ip-adres kunnen krijgen. Anderzijds: Je smartphone krijgt wel verbinding, schrijf je, en daarvan zul je het MAC adres niet aan je buurvrouw hebben doorgegeven, neem ik aan.
In ieder geval zou je kunnen vragen aan je buuv of ze (naar haar herinnering) ooit MAC filtering heeft aangezet in haar router. [Standaar staat het (gelukkig) altijd uit op routers, moet dus expliciet aangezet worden.]

Wat je verder kunt proberen is de oplossingswizard draaien van de wifi. Dus rechtsklikken op het "panfluitje" en dan iets kiezen als "Problemen oplossen" (of zoiets). Mogelijk vind die een oplossing.

Is er dan nog geen oplossing, dan heeft Google een hoop links met dezelfde foutmelding waar je kunt kijken: zoek-link

Tijs.

ze heeft net de modem gekregen ze woont ook pas net hier. En volgens mij weet ze niet hoe ze hem goed kan instellen en ik heb me mac adres niet doorgegeven.

Maja kan wel even vragen

Vergeet dan dat MAC filtering verhaal: Per slot heeft het je smartphone ook niet tegengehouden om te verbinden, nietwaar? :D Dus het zal wel niet aan staan (gelukkig).

Doe stap a. en verder die "Problemen oplossen" wizard.

Tijs.

Laatst bewerkt:
misschien kan je beter stuurprogramma opnieuw installeren via apparaatbeheer(of een geupdate versie installeren)

Hardware id is
USB/VID_148F&PID_3070&REV_0101
USB/VID_148F&PID_3070

maar wat kan je met hardware id??

Ik heb perongelijk de Wifi toegang verwijderd dus me pc zit niet meer op internet en wps werkte gister ook niet. Dus probleem oplossen kan niet meer.

Maar ze gaat vandaag de router opnieuw instellen dus hoop dat ze het goed doet. Ik heb wel aan geboden of ik het voor haar zou doen maar ze wou het zelf doen. Maar ze gaat wel appen als ze er niet uit komt dus even zien hoe het gaat lopen.

Ze zegt dat er helemaal nog niet is ingesteld. Dus dat er nog niet in heeft gezeten dus hoop dat na het opnieuw instellen beter gaat

@rino26: Wat je in ieder geval moet doen is het weggooien van de huidige instellingen van die wifi verbinding.
Dus netwerkcentrum openen en daar ergens in de linkermarge is er iets als Geavanceerde wifi instellingen
Verwijder daar de huidige instelling van het VGVxxxxxxxx netwerk dat je er hebt staan.

Dan (zodra buuv klaar is met aanpassen van haar KPN Experiabox) opnieuw verbinden via het "panfluitje".

Overigens is de hardware id zinvol om je netwerkadapter te identificeren, mocht een driver-update zinvol zijn. Ik schat overigens niet in dat dat hier nu het geval is, maar kan altijd geprobeerd worden.

Tijs.

Overigens heb je blijkbaar een RalinkTech RT2870 gebaseerde wifi netwerkadapter. Daar had ik dus die Hardware ID voor nodig.

Dus kun je hier drivers vinden, mocht je die willen updaten. [Je kunt gerust je naam en e-mail adres faken naar iets niet-bestaands daar.]

Wat mij betreft wacht je daar sowieso mee totdat je de andere opties hebt uitgeprobeerd.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan