Kan niet verbinden naar Ubuntu Server systeem met external ip adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0567

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2015
Hallo iedereen,
ik heb sinds een week een probleem.
Ik heb een server gekocht waar ik het plan mee had om een Minecraft Server op te hosten.
Op de server stond Windows 10, en dit werkte verder prima. (geportforward, server aangezet, en verbonden met het EXTERNE IP adres)
Een week terug besloot ik het Ubuntu Server systeem te gebruiken in plaats van het Windows 10 systeem, omdat dit beter schijnt te zijn om te gebruiken als server. Ik heb Ubuntu Server geinstalleerd, en alles werkt naar behoren, maar er is een probleem. Ik laat mijn Minecraft server runnen, en nu kan ik alleen nog maar met het interne IP adres van de server verbinden(alleen in het netwerk dus). Als ik het met het externe IP probeer, lukt het niet(in mijn geval 62.194.138.171) Ik heb alles al nagekeken. De poort staat in de server.properties gewoon ingesteld op 25565, en met het portforwarden is er ook niets mis(ja ik heb het interne IP van de server gebruikt) Nu vraag ik mij af waarom de server het niet toestaat dat computer buiten het netwerk met hem verbinden. Is er een command dat ik in kan voeren? De specificaties zijn als volgt:
- Intel Xeon 3,3ghz quad 8m
- 12gb ddr3 ecc 1600mhz
- 750gb
Alvast bedankt voor de antwoorden,
Met vriendelijke groet, Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan