Kan niet verbinding maken met schoolnetwerk (Windows 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hyperspider

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Ik heb pas mijn besturingssysteem "Windows 7" naar "Windows 8" geupgrade.
Eerst kon ik altijd verbinding maken met het schoolnetwerk maar nu met Windows 8 lukt het me niet meer, ze maken gebruik van het beveiligingstype: WPA2-PSK
Thuis kan ik wel verbinding maken met het thuisnetwerk, en ik gebruik daar ook het beveiligingstype: WPA2-PSK, ik vind het heel vreemd dat ik geen verbinding kan maken, het wachtwoord klopt.

Dit is mijn WIFI adapter: Qualcomm Atheros AR9285 Wireless Network Adapter, ik heb de laatste driver geïnstalleerd.
Iemand een oplossing voor dit probleem?

Ik zou eens proberen om de IT afdeling van de school in te schakelen.

Groeten Marcel

Dat heb ik gedaan maar die kunnen me niet met dit probleem helpen

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij op school wordt gebruik gemaakt van een proxyserver om verbinding te maken met internet. Misschien is dat bij jou op school ook wel zo?

Je kunt even op één van de schoolcomputers kijken wat de instellingen hiervoor zijn (HTTP-adres of evt. IP-adres (zoals op mijn school) en de poort). Deze kun je vinden bij Internet-opties > tabblad 'Verbindingen' > LAN-instellingen. Hier kun je aangeven dat je gebruik wilt maken van een proxyserver en kun je hiervoor de gegevens invoeren.

Mijn laptop draait ook Windows 8 (RTM build 9200), en is op dit moment (bedraad) verbonden met het schoolnetwerk.

maar ik wil gebruik maken van draadloos en niet bedraad

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan ook gebruikmaken van bedraad internet. Alles wat je moet doen, is de proxy-instellingen van je webbrowser aanpassen aan de instellingen van de computers bij jouw op school.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan