kan niet verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ipea
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ipea

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Hallo,

Heel dom, klikte verkeerd er is nu een programma geinstalleerd dat heet Video AxtiveX Access ( onder Program Files )
Heb het verwijderd via Config>Software is daar ook weg maar niet onder program Files daar staan nog 6 bestandjes te weten:\
iesmin
iesmn
iesplg.dll
imsmain
imsmn
Ik kan deze niet handmatig verwijderen want bestand in gebruik.
Logisch want naast m'n klokje op de balk staat zo"n axtiveX icoon die knippert geeft Virus Alert waarschuwingen als ik er op klik kom ik op een webside waar men vraagt een programma te downloaden.

Ik wil er van af maar HOE?????????:mad:

Dat gaat niet Ton ik moet een activeX installeren en dan stopt de pagina.
Maar.....ik heb Mcaffee er opstaan dus.....?????

in veilige modus opstarten, dan start hij die applicaties niet mee als het goed is. dan kan je ze wel zo verwijderen. daarnaast een rigisterscannetje overheenhalen ( bijv. ccleaner heeft een registerscan ) om eventueel lastige registersleutels van dat programma te verwijderen, en dan normaal opstarten :)

succes! :thumb:

Uren bezig geweest maar met de Unlocker van Maniac2003 is alles weg daarna de trial van AVG er op gezet en gedraaid vervolgens Ccleaner er over heen en alles draait weer.
Allemaal heel erg bedankt:thumb:
Behalve......nu een nieuw probleem
bij aanzetten van de PC blauw scherm em is hij F: (externe harde schijf) aan het controlerenvan bestanden en mappen.
Zijn dan gecontroleerd dan begint hij aan vrije schijfruimte
0%.... en dat blijft staan er gebeurt niets meer.
Ik doe de PC uit ( stroom eraf) trek de stekker van de externe harde schijf er uit, start op alles normaal dan doe ik de stekker van de harde schijf er weer in en alles draait normaal.
Alleen ieder keer deze handelingen?????? knap lastig en was ook niet zo....
misschien hoort deze vraag hier niet maar is wel het gevolg van de eerder vraag
wie o wie????

Is het niet mogelijk om de hardeschijf alleen aan te sluiten wanneer Windows is opgestart, en voordat je windows afsluit haal je het USB of ander soortig kabeltje er weer uit. Zelf doe ik het ook zo.

Ja Maniac zoals ik zei ik koppel hem nu los voor ik afsluit en sluit weer aan als windows opgestart is. ( 1e keer stekker er uit omdat ik dit nog nooit heb gehad)
Blijft dat het gek is dat dit gebeurd na het oplossen van probleem waarmee ik kwam ( zie onder)
Dus vraag me af of ik het weer kan herstellen ( systeem herstel al gedaan)

Als je de externe schijf er dus meteen in doet (voor het aanzetten van de pc zelf) dan krijg je chkdsk te zien. Je zegt dat die op 0% blijft staan, hoelang heb je dat laten staan ? Het kan soms erg lang duren (uren).

bijna 3 uur maniac
Ik kan hem vanavond wel eens opstarten en dan de hele nacht laten staan...........

hmm das wel lang "3 uur". Je kunt het proberen, maar als er na 3 uur nog geen % bij is... dan zal de hele nacht waarschijnlijk ook wel niets opleveren.

Pc's.......ze doen wat ze willen
Heb niets gedaan externe harde schijf gewoon laten zitten
vanochtend opgestart niets aan de hand alles oke.

Probleem lijkt zich dus zelf opgelost te hebben.

Nu mijn laatste nog ook in deze afdeling vraag Iconen op Taakbalk dat probleem heb ik nog
misschien snap jij dat maniac?????

Heb de topic even doorgelezen, maar ik denk niet dat ik daar erg nuttig ben.
m.a.w. geen idee.

Krijg zelf 3 icoontjes in de snelstart balk en ik weet bijvoorbeeld ook niet hoe ik er meer in zou krijgen. :D Heb nu zo'n pijltje ernaast staan met een uitklapmenu'jte.

hahahahahahah
Nou misschien kan ik jou helpen dan
Klik op een vrij gedeelte op de taakbalk met rechts
zorg dat taakbalk vergrendelen niet aangevinkt is
Ga dan naar EIGENSCHAPPEN en vink werkbalk snelstarten aan dan toepassen
Je ziet nu een recht streepje naast je Start als je daar op gaat staan kun je dat naar rechts slepen en dan staan daar een paar iconen
Je kun elk programma Icoon hieer naar toe slepen
hoop dat je hier wat mee kunt

:thumb:

Dat was het dus, kon der even niet opkomen, bedankt !

Das mooi maniac:thumb:

en wat denk je start net de PC weer op ja hoor weer probleem met de externe harde schijf dus zet ik het nogmaals hier neer

bij aanzetten van de PC blauw scherm em is hij F: (externe harde schijf) aan het controlerenvan bestanden en mappen.
Zijn dan gecontroleerd dan begint hij aan vrije schijfruimte
0%.... en dat blijft staan er gebeurt niets meer.
Ik doe de PC uit ( stroom eraf) trek de stekker van de externe harde schijf er uit, start op alles normaal dan doe ik de stekker van de harde schijf er weer in en alles draait normaal.
Alleen ieder keer deze handelingen?????? knap lastig en was ook niet zo....
wie o wie

Misschien is het bestandssysteem (FAT32 of NTFS) op de externe schijf beschadigt, die kun je o.a. ook controleren met O&O defrag (http://www.oo-software.com/home/en/products/oodefrag/ )

Dit kun je dan gewoon in Windows doen, buiten dat is het ook een goed defragmenteer programma.

Voordat je begint maak voor de zekerheid een windows restore point. Het is mij wel eens gebeurt dat ik een mooi blauw scherm kreeg (verder niets kapot ofzo). Mocht er wat verkeerds zijn dan kun je altijd nog terug.

Maniac ik bewaar je laatste tip want....sinds 2 dagen start de PC weer normaal ......:confused: ik blijf me verbazen hahahah
Maar deze zal ik nu als opgelost zetten
Heel erg bedankt en tot ziens
Ipea

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan