Kan niet verwijderen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffreydude

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Ik weet niet of dit in de goeie sectie is maar toch.
Ik heb windows vista opnieuw geinstalleerd maar nu staan al die ouwe bestanden nog op de C-schijf dan heb ik het over "Windows.old" en dat neemt nogal veel ruimte in.
Dus ik wil die verwijderen maar als ik dat probeer krijg ik: "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren" met opnieuw en annuleren, opnieuw lukt niet.
Iemand een idee?

wel als administrator ingelogd ?

en als je rechts klikt kun je dan kiezen voor uitvoeren als ?

en als je opstart in de veilige modus ?

tijdens het opnieuw opstarten regelmatig op f8 drukken ja.

in veilige modus lukte het ook niet om te verwijderen..
kan ik niet gewoon de hele schijf leegmaken en dan vista opnieuw installeren?
of is kan dat niet?

doe eens een rechter muisknop op de map, eigenschappen - beveiliging - geavanceerd - eigenaar, en maak jezelf eigenaar van de map en onderliggende mappen.....

Ik denk dat dit wel kan helpen

Voer de volgende stappen uit om de map Windows.old te verwijderen:

Belangrijk Controleer of alle belangrijke bestanden zijn verplaatst voordat u de map Windows.old verwijdert.
1. Klik achtereenvolgens op Startknop Start, Alle programma's, Bureau-accessoires en Systeemwerkset.
2. Klik op Schijfopruiming.
3. Klik in het dialoogvenster Opties voor schijfopruiming op Bestanden van alle gebruikers van deze computer.

Opmerking Als het dialoogvenster Gebruikersaccountbeheer wordt weergegeven, typt u het beheerderswachtwoord en klikt u op OK. Klik anders op Doorgaan.
4. Selecteer in het dialoogvenster Schijfopruiming:station selecteren de schijf die u wilt opruimen en klik op OK. Wacht tot de computer is gecontroleerd op overbodige bestanden.
5. Klik op het tabblad Schijfopruiming en zoek het selectievakje Vorige Windows-installatie(s).
6. Als het selectievakje Vorige Windows-installatie(s) wordt weergegeven, schakelt u het vakje in en klikt u op OK.

Als het selectievakje niet wordt weergegeven, gaat u naar stap 7.
7. Als u wordt gevraagd het verwijderen van bestanden te bevestigen, klikt u op Bestanden verwijderen.
8. Wacht tot de bestanden zijn verwijderd. De map Windows.old is nu verwijderd van uw computer.

bron: MS support

Ik denk dat dit wel kan helpen

Voer de volgende stappen uit om de map Windows.old te verwijderen:

Belangrijk Controleer of alle belangrijke bestanden zijn verplaatst voordat u de map Windows.old verwijdert.
1. Klik achtereenvolgens op Startknop Start, Alle programma's, Bureau-accessoires en Systeemwerkset.
2. Klik op Schijfopruiming.
3. Klik in het dialoogvenster Opties voor schijfopruiming op Bestanden van alle gebruikers van deze computer.

Opmerking Als het dialoogvenster Gebruikersaccountbeheer wordt weergegeven, typt u het beheerderswachtwoord en klikt u op OK. Klik anders op Doorgaan.
4. Selecteer in het dialoogvenster Schijfopruiming:station selecteren de schijf die u wilt opruimen en klik op OK. Wacht tot de computer is gecontroleerd op overbodige bestanden.
5. Klik op het tabblad Schijfopruiming en zoek het selectievakje Vorige Windows-installatie(s).
6. Als het selectievakje Vorige Windows-installatie(s) wordt weergegeven, schakelt u het vakje in en klikt u op OK.

Als het selectievakje niet wordt weergegeven, gaat u naar stap 7.
7. Als u wordt gevraagd het verwijderen van bestanden te bevestigen, klikt u op Bestanden verwijderen.
8. Wacht tot de bestanden zijn verwijderd. De map Windows.old is nu verwijderd van uw computer.

bron: MS support

Ik heb het voormekaar gekregen SUPER BEDANKT :cool::)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan