kan niet verzenden en ontvangen van e-mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Heb sinds gisteren problemen met outlook express want kan niks ontvangen en verzenden.
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.beertje90.speedlinq.nl', Server: 'mail.beertje90.speedlinq.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Heb de volgende stappen al gedaan :
1) account verwijderd,outlook afgesloten en opnieuw opgestart en een nieuw e-mail account aangemaakt maar weer de foutmelding.

2) heb avg gedeinstalleerd en opnieuw outlook opgestart en weer die foutmelding.

3) heb comodo firewall gedeinstalleerd en outlook opnieuw opgestart en weer die foutmelding.

4) heb zowel avg als comodo firewall beide gelijktijdig gedeinstalleerd en weer die foutmelding.

5)heb avg als comodo opnieuw geinstalleerd maar nog steeds die foutmelding.

6) heb gepingt naar beertje90.speedlinq.nl

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\coby>ping beertje90.speedlinq.nl

Pingen naar beertje90.speedlinq.nl [62.100.30.165] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 62.100.30.165: bytes=32 tijd=13 ms TTL=252
Antwoord van 62.100.30.165: bytes=32 tijd=13 ms TTL=252
Antwoord van 62.100.30.165: bytes=32 tijd=14 ms TTL=252
Antwoord van 62.100.30.165: bytes=32 tijd=12 ms TTL=252

Ping-statistieken voor 62.100.30.165:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 12ms, Maximum = 14ms, Gemiddelde = 13ms

Dat ziet er goed uit.

Dus mijn vraag is wat nu,moet ik outlook express opnieuw installeren want dan zal ik xp pro weer opnieuw moeten installeren toch?

Alvast bedankt.

Speedlinq is je provider?
Laat die nu sinds eergisteren kennelijk mailserverproblemen hebben...........................

Hoe ik dat weet? Ik ben ook speedlinq abonnee en ik heb sinds eergisteren geen mailtjes meer kunnen ontvangen.
Toevallig zojuist de pc opgestart en 28 mailtjes tegelijk binnen gekregen. Gelijk een testje gedaan en een mailtje verstuurd (naar mijzelf) wordt niet bezorgd, dus de mailproblemen zijn nog steeds niet opgelost.

oke

Dan zal ik nog maar even geduld moeten opbrengen.:confused:
Wat betreft de poorten die staan open.

speedlinq gebeld

Heb net de helpdesk gebeld en kreeg het volgenede te horen:
dat er van buitenaf een aanval was gedaan op hun mailserver.
Ze bellen mij hierover terug want er is een onderzoek gaande.
Wordt vervolgd;)

Zonde van je geld, 70 cent per minuut. Hoe lang heb je gebeld met ze?

5 minuten

Heb ongeveer 5 minuten gebeld.
Ik volg via mijn werk een studie en alle verslagen etc die komen via outlook binnen en heb al 1 verslag niet binnen gekregen vandaag dus moest wel bellen anders geen promotie (wat ik toch hoop na deze studie:D ).

Kreeg zojuist, donderdagmiddag, 15.25 uur, 28 mailtjes tegelijk binnen, vanaf gisterenochtend gedateerd. Hopelijk werkt het spul bij S.linq weer naar behoren.

Ik bedoelde met "zonde van je geld", eigenlijk dat het toch geen nut heeft om te bellen, de storing zal er niet sneller door worden opgelost.

het werkt weer

Vandaag heeft speedlinq MIJ gebeld en hun excuses aangeboden en gezegd dat het probleem verholpen is en dat het een spam aanval was.
Nu maar hopen dat het probleem echt uit de wereld is.
By the way, het verslag is vanochtend aangekomen bij mijn mentor en heb een 8 gehaald:p .

Groetjes

Dat mag in de krant (dat Speedlinq je gebeld heeft) Ze staan nu eenmaal niet echt goed bekend v.w.b. hun service.
Proficiat met je verslag!

pasja

Bedankt Pasja en 1 heel fijn weekend:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan