Kan niet verzenden via live via ThunderBird.

• Onderwerp starter Onderwerp starter nthn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nthn

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Ik heb net even Thunderbird gedownloadt , en heb het zelfde prob. als een jaar terug.
Ik heb via een tut webmail/hotmail aan thunderbird gekoppeld.

Ik krijg wel mails binnen !
Maar ik kan geen mails versturen via mijn hotmail account,
wel via mijn gmail account ... :confused:

Als ik iets verzend komt er :
voer uw wachtwoord in voor (mijn email) op localhost:

Dat doe ik, maar dan komt het weer - en weer - en weer !

Ik heb precies hetzelfde probleem! Jammer dat niemand hierop reageert...

Welke serverinstellingen gebruik je in Thunderbird voor je hotmail account?

Sinds alweer een hele tijd geleden werkt hotmail namelijk niet meer met de http-serverdienst zoals vroeger, maar met live-mail. Hotmail zou enkel werken in het live-mail programma. Maar niets is minder waar.
Om je hotmail in om het even welk e-mail programma te verwerken doe je volgende instellingen:
Servers:
- in: pop3.live.com
- uit: smtp.live.com
Beveiliging ssl op zowel in- als uitgaande server met respectievelijk de poorten:
- in (pop) 995
- uit (smtp) 25

Ook nog even aan te zetten is dat de uitgaande server (smtp) verificatie nodig heeft met dezelfde gegevens als waarmee je de mails binnenhaalt.

Wel even uitkijken met programma's zoals Incredimail die zelf naar de server(s) gaan zoeken aan de hand van je e-mailadres.
Je krijgt weer de http-servers (die dus niet meer werken) als je dat zomaar laat gebeuren.
Een kleine workaround is dan:
Je e-mailadres niet als ikke@hotmail.com inbrengen maar als bijvoorbeeld ikke@ergens.com. Je krijgt dan de 'normale' serveropties die je zelf kan instellen.
Na het instellen en bewaren van je account open je het account terug en wijzig je het e-mailadres naar ikke@hotmail.com en het zaakje werkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan