Kan niet wegschrijven naar USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacstof

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Bij het wegschrijven van gegevens naar een USB stick loopt het proces vast en geeft de foutmelding; Kan <bestand> niet kopieëren het pad is te lang. Dit proces kan ik gewoon stoppen maar er wordt dan maar één bestand gekopieerd naar de USB stick.

In het logboek verschijnt de melding; Er is een fout opgetreden op apparaat \Device\Harddisk5\D tijdens wisselbestandsbewerking.
Hiervoor de harddisk vervangen met een schone installatie van Windows XP Home, dit lost helaas het probleem niet op en komt met dezelfde foutmelding.

De laatste drivers van het ASUS moederbord geïnstalleerd en nieuwere drivers voor de USB poorten, helaas geen resultaat.
Het vreemde is als ik naar een externe harddisk via dezelfde USB poort bestanden kopieer gaat dit wel goed.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Groetjes,

Jac

Hoe groot zijn de bestanden? En hoe is de USB stick geformatteerd? En hoe lang is de bestandsnaam precies?

Kijk even via Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc even na wat voor partitie het is op je USB stick. Is het een Fat16 partitie, dan is de lengte van de bestandsnaam beperkt.
Is het Fat16 of Fat32, dan kunnen er geen bestanden van 4 GB en groter op.
Beste om de partitie om te zetten naar NTFS als de bestanden groter zijn dan 4 GB:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k convert f: /fs:ntfs
(Natuurlijk F: vervangen door de schijfletter van de USB stick).

Succes,

Tijs.

Beste dnties,

Bedankt voor je bericht, deze USB stick staat nu op FAT32. Zal het in elk geval proberen of het dan wel goed gaat, dit heb ik nog niet geprobeerd omdat het op andere windows xp computers wel goed werkt.
Deze hadden we ook al een keer geformatteerd maar nog wel in FAT32.

Groetjes,

Jacstof

Beste dnties,

Bedankt voor je bericht, deze USB stick staat nu op FAT32. Zal het in elk geval proberen of het dan wel goed gaat, dit heb ik nog niet geprobeerd omdat het op andere windows xp computers wel goed werkt.
Deze hadden we ook al een keer geformatteerd maar nog wel in FAT32.

Groetjes,

Jacstof

Ik neem aan dat je eigenlijk bedoelde dat je de partitie van de memorystick hebt omgezet naar NTFS?

Tijs.

Beste Tijs,

Sorry voor de verwarring, inderdaad omzetten/converteren naar NTFS, dit ga ik vanavond uit testen. De bestanden zijn van verschillende grootte en stop al bij een bestand van ongeveer 2 á 3 MB. Soms pakt deze een paar bestanden maar gaat meestal al fout bij het tweede bestand.

Laat je nog even weten hoe het vanavond gaat.

Groetjes,

Jac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan