kan nieuwe berichten niet lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maruitje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
besten mensen,

ik heb bij het opschonen van mijn postvak IN per ongeluk mijn mails van gewist van 2010. Hoe dat kan weet ik niet, maar dit zijn wel de mails die ik sinds ik hier zit met mijn computer heb binnengehaald in OUtlook.
Nu is het ook nog een probleem dat ik inkomende mails wel zie verschijnen als zijnde ongelezen mails, maar ik kan ze niet zien in mijn POstvak in.... maw ik kan ze niet lezen... en als ik te lang op het laatste bericht (van 2009) blijf staan, dan verdwijnt de notificatie weer dat ik ongelezen berichten heb.
Ik snap hier helemaal niets van... wie kan mij helpen dit te herstellen>?

groetjes,
Marije

1. (Per ongeluk) verwijderde e-mails kun je waarschijnlijk terugvinden in de map Verwijderde items. Hier kun je er rechts op klikken en iets kiezen dat lijkt op Herstellen of Terugplaatsen.
  2. Wat betreft de inkomende mails die je niet in Postvak IN kunt vinden: waar zie je dan dat deze binnenkomen en ongelezen zijn?
    Het is misschien een voor de hand liggende vraag, maar heb je je Postvak IN wel juist op datum gesorteerd? Het zou kunnen dat deze sortering per ongeluk verkeerd om staat en de nieuwe mails dus helemaal onderaan het Postvak IN binnenkomen.
  3. Over het verdwijnen van de 'ongelezen'-notificatie kan ik zeggen dat het in Outlook mogelijk is om een bericht op verschillende manieren als 'gelezen' te laten markeren. Ik ga ervan uit dat dit in Outlook Express ook het geval is. Er valt o.a. in te stellen dat een mail als gelezen gemarkeerd wordt na x seconden, of pas wanneer er dubbel op de mail geklikt wordt (en deze dus volledig geopend wordt).
    De handeling hiervoor is in Outlook 2010 als volgt (in Outlook Express zal deze handeling er enigszins op lijken, maar er kunnen verschillen zijn).
    1. Opties
    2. Geavanceerd
    3. De knop Leesvenster
    4. Een vinkje zetten bij Berichten markeren als gelezen wanneer ze zijn bekeken in het leesvenster.
    5. Het aantal seconden instellen dat gewacht moet worden alvorens een bericht dat wordt gelezen in het leesvenster te markeren als gelezen.
    6. Klik op OK.
    7. Klik nogmaals op OK en je bent klaar!

Laatst bewerkt:
HI mIke, bedankt voor je reactie:

-bij postvak in zie je de letters vet en je ziet tussen haakjes hoeveel mails er binnen zijn gekomen. Echter na een paar seconden (dit heb ik nu ingesteld op 20 sec) dan verdwijnen de vette letters weer. De berichten die binnengekomen zijn staan echter niet in de map, ook niet in de submappen.
De verwijderde items die ik gisteren uit mijn belangrijke mails heb gevist had ik al uit de map opgeschoond, dus die vind ik niet meer terug. Ik heb dit gedaan via de zoekfunctie, om zo berichten van bep. afzenders in 1 keer te kunnen verwijderen. Hier is dus iets misgegaan, want nadat ik ontdekte dat ik mails van 2010 per ongeluk had gewist, kwam ik er ook achter dat ik de binnenkomende berichten niet meer kon zien.
Betreft mijn zakelijke mail, die kan ik nog wel lezen op de server, omdat ik het zo heb ingesteld dat er een kopie achter blijft. Daar ben ik wel blij mee, maar nu kan ik Outlook niet meer gebruiken omdat ik er niets aan heb. Met het programma's Nucleus Kernel Outlook Express kan ik wel de mails uit 2010 lezen, alleen ik zou ze graag allemaal, inclusief de binnenkomende mails (die dan weer niet in Kernel te zien zijn), weer in het programma Outlook Express zelf lezen.
Systeemherstel gaat ook niet, want als ik die opstart dan geeft mijn compu een notificatie dat er een bestand beschadigd is...........?

gefixed

hi mike,

ik heb 't probleem als volgt opgelost:

via http://www.starfix.nl/downloads heb ik het programma DBXtract gedownload.
Daar kun je dus je files uit de archiefmap van Outlook Express extraheren, deze zet je in een nieuw aangemaakte map, dus dan heb je een backup. Vervolgens verwijder je de beschadigde map Postvak IN uit het archief van OUtlook.(DocumentsandSettings/User/ApplicationData/Identities/{.....}/Microsoft/OutlookExpress, nadat je de map leesbaar hebt gemaakt (sommige mappen zijn verborgen, die kan je met de rechtermuisknop/ delen en beveiliging weer open maken).
Zodra je dan het programma Outlook Express opent en op postvak IN klikt, maakt het programma automatisch een nieuwe archiefmap Postvak IN aan. Als je nu met Windows Explorer naar je backup map gaat en de mails selecteert, dan sleep je ze zo in je nieuwe postvak IN in OUtlook......

ik ben heel blij met deze kennis!
ps tegelijkertijd kan ik dus ook weer inkomende mails lezen! Waarschijnlijk was de map postvak IN dus beschadigd geraakt tijdens mijn rigoureuze delete-actie van onbelangrijke mails!
:)

Laatst bewerkt:
Hoi Maruitje,

Fijn dat je probleem is opgelost. Ook bedankt voor het posten van hoe je het opgelost hebt :thumb:.

Vergeet niet om even de status van de vraag op Opgelost te zetten. :D

Inkomende OUTLOOK 2010 mail niet meer te zien in Posatvak In

Vrienden,

De gedateerde oplossing hielp mij niet. Ik zie binnenkomende mails in mijn Outlook 2010 programma rechts onder wel in een waarschuwingsvenstertje arriveren, kan daar ook snel op klikken en ze dan zien en verwerken, maar ze worden NIET meer zichtbaar in mijn Postvak IN. Dit geldt slechts voor mijn *@hetnet.nl adressen. Al mijn andere adressen blijven wel gewoon bruikbaar. Op de server van www.hetnet.nl staan inmiddels 200 ongelezen mails die daar ook niet goed te verwerken zijn. De Prullenbak laat zich daar ook niet leeg maken. Ligt mijn ellende bij HetNet?
Dank voor hulp.
Peter den Haring

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan