Kan nieuwe hardware niet vinden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rudus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudus

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Hallo,

Ik hoop dat ik het hier goed plaats.
Vorige week kreeg ik opeens het volgende bericht

Uploaded with ImageShack.us

Ik had er niet echt veel haast bij om dit te maken, omdat ik dat ding toch zelden gebruik. Echter, ik heb van de week een externe harde schijf gekocht en deze kan de computer helaas ook niet installeren. Daarom weet ik ook niet zeker of ik dit bericht hier goed heb geplaatst, maar ik zou ook niet weten waar ik het anders zou moeten plaatsen.
To the point, wie kan mij vertellen wat ik moet doen om dit euvel te verhelpen.

Groetjes Ruud

Alle updates wel geinstalleerd voor windows.

Hallo,
Heb alle updates gedaan die er stonden, maar heeft niets geholpen.
Het euvel is er nog steeds helaas.
Iemand misschien nog andere ideeën? Behalve van zes hoog uit het raam gooien?

Groetjes Ruud

Zijn de drivers voor je moederbord wel geinstalleerd?

Volgens mij wel, maar hoe kan ik dit controleren voor de zekerheid?
Maar, het heeft altijd gewoon goed gewerkt, tot op een twee weken geleden dus...

Dit probleem is nog niet opgelost, maar ik was er net even aar aan het kijken met behulp van bovenstaande 'sticky' (als dat zo heet op dit forum) topic. Daar ging het over een code 31 of 39, maar na enig zoekwerk zag ik dat de mijne een code 28

("De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.")

Kan iemand me nu helpen?

Download en sla op: CD/DVD Magic
Indien XP: Dubbelklikken op het gedownloade programma en in het gestarte programma het knopje klikken. Hierna de pc herstarten.
Indien Vista/Windows 7: Rechtstklikken op het gedownloade programma en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren". Dan in het gestarte programma het knopje klikken. Hierna de pc herstarten.

Kijk of dat helpt.

Tijs.

Helaas, het heeft niet geholpen.
En het wordt nog gekker, want dvd's en cd's speelt 'ie wel gewoon af, ben ik net tot de ontdekking gekomen...

Helpt ook niet helaas. Op het eind zegt 'ie dat 'ie wel een probleem heeft gevonden, maar dat t niet gefixt is...

Je kunt alles nog een nalezen in een submap onder de %appdata%\ElevatedDiagnostics map.
Daar kun je komen d.m.v.
Indien XP: Start -> Uitvoeren -> %appdata%\ElevatedDiagnostics
Indien Vista/W7: [Windows-toets]r toetscombinatie -> %appdata%\ElevatedDiagnostics

Pak die submap met rapporten eens in, en post die als bijlage.

Tijs.

Dan moet je een multi-archief RAR-bestand maken:
Open Winrar, blader daarmee naar de %appdata%\ElevatedDiagnostics map
Rechtsklik op de XXXXXXXXXX map en kies "Add files to archive" (of hoe het maar heet bij jou).
Zet in het vakje "Split to volumes, bytes" het getal 100000
Klik op OK.

Upload de 2 .rar-bestanden die zijn gemaakt. Heten bij mij: XXXXXXXXXX.part1.rar en XXXXXXXXXX.part2.rar

Succes,

Tijs.

Kan het zo niet lezen: Mis het bijbehorende .XSL bestand.

Graag de hele bestandsmap inpakken. Zie vorige posting over multi-volume RAR-bestand.

Tijs.

Er staat (helaas) ******* weinig technische informatie in het log-bestand. :(

Enige wat er instaat is dat de CD-speler uitgeschakeld staat (kan dus komen door die foutmelding 28) en dat er filters zijn die niet goed zijn, maar er staat niet welke en het is ook niet gefixt (waarschijnlijk omdat de CD-speler nu uitgeschakeld staat).

Daar schieten we dus niet veel mee op, helaas.

Wat ik nog moet weten is wat je precies bedoelde met: "want dvd's en cd's speelt 'ie wel gewoon af, ben ik net tot de ontdekking gekomen... "
Kun je data-cd's lezen in Windows? Kun je data-dvd's lezen in Windows? Kun je audio-cd's afspelen in Windows? etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan