Kan nieuwe hardware niet vinden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rudus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb overigens ook bij systeembeheer gekeken, nadat ik de uitslag van dat programma had gezien en daar staat volgens mij gewoon dat ie is ingeschakeld, zie afbeelding.
naamloos2.JPG
Wat ik bedoelde met dat vorige berichtje is:
Ik deed er een cd met muziek in, die kon ik wel gewoon afspelen.
Vervolgens een dvd met een film, die kon ik wel gewoon afspelen.
Data cd's of dvd's heb ik helaas niet bij de hand. Is dat van belang? In dat geval kan ik wel proberen eerst een data-cd te maken...

Overigens is het grootste probleem (heb ik helemaal in het begin van dit topic geschreven) dat ik ook m'n externe harde schijf niet kan installeren, omdat ik continue dat bericht (scherm uit bericht 1 van dit topic) op de voorgrond heb. Maar nu heb ik een digitale voice recorder, waarvan ik wat bestanden af wil halen en die kan ik dus ook niet installeren. En dat is waar het irritant wordt, aangezien ik bezig ben met m'n eindscriptie en de bestanden die erop staan daarvoor nodig heb...

Ik weet niet of deze info nut heeft, maar ik weet niet of je het hele topic hebt gelezen, dus dacht zet het er nog maar even een keer bij.
Zal ik even proberen een data cd te maken? Data dvd lukt niet, ik heb momenteel geen dvd's.

Groetjes

Kun je ook even kijken in Logboeken? Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe
Kijk even alle Fout-meldingen en Waarschuwingen na rondom het opstarten van de pc. Kijk in logboek Systeem en in Toepassing, met de nadruk op logboek Systeem.

De melding in je startposting lijkt aan te geven dat er wel degelijk een driver is aangegeven in de registry om te laden, maar dat die niet gevonden kan worden op je harde schijf (of corrupt geraakt is). Hopelijk geeft Logboeken duidelijkheid welke driver dat is of waar informatie over (de naam etc.) van die driver gevonden kan worden in de registry.

Tijs.

Heb ik allemaal gedaan, maar daar wordt ik als leek niet veel wijzer van. Zal ik ze hier even posten?

Ruud

Alleen meldingen die iets met je cd-rom speler te maken hebben, ajb.

Tijs.

Ik kan niks vinden wat naar mijn idee met de cd/dvd te maken kan hebben... dat is wel vreemd. Ik heb Systeem en Toepassing redelijk goed doorgezocht, maar het waren wel veel meldingen (allebei rond de 2300 meldingen) is dat wel normaal?

Het is alleen relevant te kijken rond de laatste start van je computer. Je hoeft niet verder in de tijd terug te gaan.

Tijs.

Dat is logisch inderdaad, heb ik gedaan en dan komt dit naar voren:
CDROM.jpg
Kan je daar wat mee?

Het is helaas precies dezelfde melding als die je normaal al kreeg. Ik had gehoopt dat er ook zou zijn aangegeven welk bestand niet gevonden/geladen kon worden.

Ok, nu moeten we dieper duiken:
Eerste wat je moet proberen is dubbelklikken op het CD/DVD apparaat met de problemen in Apparaatbeheer, en gaan naar tabblad Stuurprogramma. Klik op Stuurprogrammagegevens. Schrijf op welke drivers daar genoemd worden (incl. bestandslokatie). Kijk na in Verkenner of die drivers ook echt op hun aangegeven bestandslokatie gevonden kunnen worden, en zo ja, of je bij erop rechtsklikken en Eigenschappen kiezen ook een tabblad Versie tegenkomt en of wat daar staat in orde zou kunnen zijn.

Meld ons terug wat uit bovenstaande zoektocht gekomen is. Ik hoop dat eruit kwam dat 1 of meerdere bestanden niet gevonden konden worden danwel corrupt waren. Natuurlijk ook melden welke driver(s) dat dan was/waren. We kunnen dan aan de slag met het updaten/repareren danwel uit de registry verwijderen van de corrupte/ontbrekende driver(s).

Succes,

Tijs.

Ik weet niet wat het is geweest wat ik gisteren allemaal gedaan heb, maar hij doet het weer! Ik heb nu ook mijn externe harde schijf kunnen installeren!
Wat nachtrust al niet kan doen...
In ieder geval hartstikke bedankt en ik laat hier nog wel even een keer weten of 'ie t is blijven doen.

Groetjes Ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan