kan nieuwsgroepen niet updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulder48

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2007
Hallo,

Ik ben bij UPC, ik probeer mijn nieuwsgroepen te updaten via grab it.
Dit lukt niet. does not exist on this server staat er bij.
Wie weet hoe dit kan?

BVD Gr. Wytze

Aan de melding te zien probeer je een groep te updaten die UPC niet ondersteunt. probeer eerst eens de groepenlijst te refreshen (vernieuwen), en dan te kijken of de groep die je zoekt er wel bij staat.

Hoi !

Chello is verre van ideaal voor nieuwsgroepen, en da's een understatement !

Als je toch soepel wilt werken, zou ik een betaalde nieuwsgroep nemen.

Greetz,

Harry

Hallo,

Ik heb de nieuwsgroepen vernieuwt, nou kan ik helemaal geen alt.binaries nieuwsgroepen meer ontvangen.
En nu?

BVD Wytze

Ligt waarschijnlijk hieraan:
Binary newsservers uitgezet

De binary newsservers van chello zijn op 18 juni uitgezet. De text-only newsservers blijven in gebruik. Let op dat beide type servers achter de naam "news.chello.nl" zitten.

Waarom gebeurt dit?
De manier waarop binary nieuwsgroepen gebruikt worden is in de loop der jaren veranderd. De hoeveelheid data dat erop gezet wordt en afgehaald wordt en het verkeer dat daarbij optreedt, is zeer fors te noemen. UPC heeft van oudsher de nieuwsservers als gratis dienst aangeboden. Het is niet mogelijk om de huidige verwachtingen waar te maken met een gratis dienst. Dan rest de keuze om geld te vragen of om de binay groepen niet meer te hosten. Aangezien slechts een minderheid van chello klanten daadwerkelijk gebruik maakt van de nieuwsservers zou het onterecht zijn om alle klanten daarvoor mee te laten betalen.
---
bron: http://www.chello.nl/Help/Storingen/Noord_Holland/

Overstappen op een betaalde server is een optie en met beter resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan