kan niks meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Solidus

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
hallo daar,

ik heb een probleemje, als ik opstart kan ik geen snelkoppeling meer openen, hij geeft dan een foutmelding dat het juiste pad niet kan worden weergegeven en dat het is gewijzigd...ik kan ook niks meer in mijn configuratiescherm openen, ik kom gewoon nie verder, weet iemand wat ik kan doen??
:confused:

1. Is dit bij alle snelkoppelingen zo? Of alleen bij 1/een paar? Kijk dan eens bij de eigenschappen ervan of het pad geen rare dingen vertoont.

2. Beschrijf eens beter je situatie met het configuratiescherm? Hoezo kom je niet verder? Ook een foutmelding? Zo ja, wat is deze dan?

uhm nee geen andere naam, maar kan gewoon niks dubbelklikken...en als ik rechtermuisknop doe dan staat er alleen snel weergeven en geen openen wat normaal op die plaats hoort te staan, hij geeft ook in het begin een foutmelding aan over svc pack?! een soort virus lijkt mij die in windows systeem zit en vraagt naar win.ini...

egt een raadsel..
ik wilde eigenlijk gewoon systeemherstel doen maar kan het nie uitvoeren...

Lijkt mij idd een virus.. Kun je echt niets meer openen door dubbel te klikken? En wat doet ie precies wanneer je er wel op dubbelklikt? Niets / foutmelding / ...?

Misschien zou je het eens via Start --> Uitvoeren moeten proberen. Heb je een virusscanner geinstalleerd en weet je waar die staat, dan kun je gewoon het hele pad in tikken en op enter drukken. Als het goed is start dan de AV op.

Het pad naar systeemherstel weet ik zo niet. Ik zit nu achter Win98 namelijk. Vanmiddag ga ik naar een xp bak.

hmm, ja het lijkt me dat ik dat als enige kan doen een systeemherstel, maar moet het pad weten, en hij geeft inderdaad een foutmelding als ik dubbelklik, nl: kan gegeven pad niet vinden is gewijzigd!!:(

Heb je nu winXP of 98? Je vraag staat in de 98 sectie, maar aangezien je systeemherstel wil doen ga ik ervan uit dat je XP hebt.

Problemen met snelkoppelingen duiden vaak op een virus. Heb je al eens een online scan gedaan bij www.housecall.nl??

Heb even gekeken naar de snelkoppeling voor systeemherstel. Ga naar Start -> uitvoeren en type:

%SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe

Dat zou je bij systeemherstel moeten brengen.

haha, ik ging ervan uit dat in 98 ook een systeemherstel zit , maar niet dus.
Ik heb zelf xp , maar het gaat hier om een computer van iemand anders en die heeft 98.
Ik heb al gescand met housecall en hij gaf 2 virussen aan die ik niet kon verwijderen

svc pack die in windows zit en nog een eentje eindigend op.dll

Start PC op en tijdens opstarten druk op F8. Je krijgt wel een vreemde scherm maar dat geef niets.
Misschien kun je dan bij de 2 bestanden (virussen) om deze te verwijderen.
Win 98 kun je ook terog zetten. ;)

Groetjes
Falco

kan f8 niet gebruiken hij reageert alleen op delete dan kom ik in de bios, verder nie

Geplaatst door Solidus
kan f8 niet gebruiken hij reageert alleen op delete dan kom ik in de bios, verder nie

Weet je dat zeker? Geprobeerd? Nee, ik denk het niet want het werkt bij elke windows.
Het is niet iets wat de pc aangeeft bij het opstarten dat het beschikbaar is, als de del toets om in het bios te komen.

Druk gewoon vlak voordat hij gaat booten een paar keer op F8 om er zeker van te zijn dat hij het keuzemenu pakt. Het luistert niet zo nauw maar het moet tussen booten en windows starten gebeuren.

ja gelukt alleen ik heb dus die files weggegooid waar die virussen in zaten, maar nu vraagt ie er wel steeds om bij het opstarten en er is niks veranderd...

Welke bestanden waren dat? Dan stuur ik ze je wel door...

svcpack.exe
msin32.dll

er zaten dus deze virussen in;

BKDR_ITERATOR.A
TROJ_TARNO.A

Je had dus gewoon 2 trojans op je pc staan.. Voortaan wat beter opletten met wat je opent en download!

msin32.dll is geen bestand wat je nodig hebt, dus:

1) Start --> Uitvoeren
2) 'regedit' [Enter]
3) HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
4) Haal daar de entry van msin32.dll weg

Van 1 probleem ben je nu verlost. Die van svcpack.exe is ook vals alarm. Doe hetzelfde als hierboven alleen nu ga je naar HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices\SVC Service
= C:\windows\system32\svcpack.exe

Die moet je ook verwijderen.

Nog een registery entry: HKLM\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit
= C:\windows\system32\userinit.exe, C:\windows\system32\svcpack.exe

Ook die dient verwijdert te worden.

Nu zou het allemaal verholpen moeten zijn :)

ok gedaan,

de eerste die ik moest verwijderen heb ik verwijderd, msin32.dll
de andere kan ik nie komen want er is geen keuze uit HKLM alleen maar HKEY....

egt vreemd?!:confused:

In veilige modus komen hangt soms af van het type PC. Bij Compaq is dat anders.
In algemeen is het soms makkelijker om 1 of ander te verwijderen in veilige modus. De kans is groter dat je geen melding krijgt: ...bestand in gebruik.
Over terug zetten van Win98 en andere leuke + nuttige tips over Win98 kun je ook kijken op de pagina van Taz. Kies daar voor Win98 en je komt wel verder
Pagina link, hier: http://go.to/wintips

Als je in het register zit te 'klooien' kijk ERG goed uit wat je verwijdert!!! Soms kun je ook iets vinden met de zoek optie: klik op Bewerken, kies voor Zoeken en typ daat in wat je zoekt en vervolgens klik op Enter.
Eventueel je kan zoekactie herhalen door op F3 de kliken.

Groetjes
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan