Kan niks van de harddisk verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lemmekillu

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
Goeden Morgen,

Ik heb een USB Harddisk en daar staan back-ups op maar hij zit vol.
Ik wou deza back-ups gaan verwijderen maar dat wil die niet toelaten
ook met shift del doet die het niet.

Hij zegt dat het bestand in gebruik is of de hdd is vol en het bestand kan mogelijk niet verwijderd worden.

Hoe kan ik hem nu deleten?

Ook is op deze hdd al 2x de back-up mislukt. terwijl de back-up gewoon lukt op een andere hdd.

Als deze USB HDD kapot is kan ik dan nog wel de data er werkend vanaf krijgen?

- Je zou kunnen proberen om te formatteren, tenminste als er verder niks belangrijks op staat.

- Zit er niet een slotje op, om de boel te beveiligen tegen schrijven?

Lemmekillu zei:
Ook is op deze hdd al 2x de back-up mislukt. terwijl de back-up gewoon lukt op een andere hdd.

Als deze USB HDD kapot is kan ik dan nog wel de data er werkend vanaf krijgen?

Probeer eens gewoon te kopieren?

slotje zit er niet op, kopieeren en plakken doen het niet, formatteren zou kunnen maar het is een back-up hdd waar een 1 malige back-up van 20 pc's op staan die best wel belangerijk zijn :O,,

ik zal in save modes kijken of het dan wel gaat lukken.

Save mode is idd ook een goed idee.

Een paar mogelijkheden die wat minder voor de hand liggen:
- Heb je (ooit) iets met toegangsrechten gedaan (ntfs) wat dit veroorzaakt kan hebben?
- Kan het zijn dat je in de software van je harddisk de boel op alleen-lezen hebt gezet?

Laatst bewerkt:
Alleen lezen heb ik na gekeken en dat staat allemaal goed op de manier dat het niet op alleen lezen staat. Save modes nog niet gedaan. dat ga ik zo proberen.

software zat er niet bij het is PnP.

soz dubbel post.

NFTS heb ik niet veranderd hij is ook nog nooit geformateerd we kregen hem binnen en gelijk gebruiken.

Staat het programma dat de backups maakt misschien nog open ?

nee, ik had een back-up gemaakt en wou hem openen om het na tekijken. Dit lukte niet.
Het viel me toen op dat 3 back-ups daarvoor ook al mislukt waren. Hij zat vrij vol deze hdd.
Ik dacht laat ik de mislukte back-ups verwijderen zodat ik weer wat meer ruimte heb.

''met vrij vol bedoel ik nog 9GB over.''

Maar dat lukte vervolgens dus niet en toen kwam ik hier weer uit :P.

Domme vraag: als de data die op die harddisk staat belangrijk is, waarom wil je die dan verwijderen? :o Heb je al geprobeerd die harddisk aan een andere computer of laptop te hangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan