Kan oa IE7 niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo414

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Ik kan na het draaien van een paar schoonmaakprogjes Internet Explorer7 niet meer openen. Systeemherstel zet ook niets terug. Bovendien werkt ook < start/openen niet meer evenals <start/zoeken. De linken in Outlook Express gaan ook niet meer open. Er is door die schoonmaakprogjes ook geen back-up gemaakt. Wat een ellende ineens.
Ben bang dat er niets anders dan XP er opnieuw op te zetten of zijn er nog andere reddingspogingen bij de lezers bekend? Groet, Leo :o

Ik neem aan dat je ook een of andere fout melding krijgt.

Probeer de volgende hersteloperatie eens, voor je XP weer gaat installeren. Leg de installatie CD van XP in de CD-Rom-lade. Ga via Start naar Uitvoeren (ik hoop dat dat nog wel lukt?) en type in het venster:

sfc /scannow. Let op de spatie tussen "c" en "/". Druk op "OK".

Er verschijnt een voortgangsbalkje terwijl XP alle beschermde systeembestanden controleert en waar nodig repareert/vervangt. Zonder waarschuwing verdwijnt aan het eind van de controle dat voortgangsbalkje. Herstart voor de zekerheid de PC. Enige verbetering?

anders opstarten van xp - cd, ipv installeren kiezen voor repareren ...

anders opstarten van xp - cd, ipv installeren kiezen voor repareren ...
Mmm...als sfc /scannow niets oplevert zou mijn volgende advies zijn, installatie-CD in de lade terwijl de PC "in Windows" is en kiezen voor "Upgrade". Dan blijven nagenoeg alle gegevens en alle data intact. En zou dat toch niet voldoende zijn...dan pas reparatie-installatie vanaf de installatie-CD. Nog geen bevrijding? Dan de "schone" installatie met inbegrip van formatteren.

Ik neem aan dat je ook een of andere fout melding krijgt.

Jawel. Bij start/uitvoeren/elke www komt er de volgende regel te voorschijn:

De aangevraagde zoeksleutel kan in geen enkele actieve actieveringscomtex worden gebonden.

Probeer de volgende hersteloperatie eens, voor je XP weer gaat installeren. Leg de installatie CD van XP in de CD-Rom-lade. Ga via Start naar Uitvoeren (ik hoop dat dat nog wel lukt?) en type in het venster:

sfc /scannow. Let op de spatie tussen "c" en "/". Druk op "OK".

Er verschijnt een voortgangsbalkje terwijl XP alle beschermde systeembestanden controleert en waar nodig repareert/vervangt. Zonder waarschuwing verdwijnt aan het eind van de controle dat voortgangsbalkje. Herstart voor de zekerheid de PC. Enige verbetering?

Nee helaas. Nog steeds geen opstartende IE7 evenals geen start/uitvoeren en start/zoeken. Ook starten de links in Outlook Express nog steeds niet op. Ik kan ze openen door de snelkoppelingen te copieeren en te plakken in Firefox maar dat is wel omslachtig.

Mmm...als sfc /scannow niets oplevert zou mijn volgende advies zijn, installatie-CD in de lade terwijl de PC "in Windows" is en kiezen voor "Upgrade". Dan blijven nagenoeg alle gegevens en alle data intact. En zou dat toch niet voldoende zijn...dan pas reparatie-installatie vanaf de installatie-CD. Nog geen bevrijding? Dan de "schone" installatie met inbegrip van formatteren.

Heb de REPARATIE-INSTALlATIE vanaf de cd geprobeerd maar heb hierbij enige uitleg nodig

Vanaf XP-CD opgestart en in een 3-keuze-menu terecht gekomen:
Installeren
Repareren en exit

De R genomen van 'repareren'. Er verschijnt C:\Windows en Bij welke Windows-installatie wilt u zich aanmelden. Ik heb daar een 1 ingevuld Daarna WW. Daarna komt er weer:

C:\Windows En daarna is het me niet duidelijk meer. Heb al G geprobeerd ( CD-Rom met XP) maar dat is niet bekend. Bij HELP krijg ik een aantal ondersteunende opdrachten waar ik me maar liever niet mee inlaat.

Graag meer hulp in die richting, groet Leo

Ingeval ik een 'upgrade' wil hoe kom ik bij die keuzemogelijkheid?
Opstarten met de cd kan ik de 'Upgrade' mogelijkheid niet vinden, slechts het opnieuw installeren en 'in Windows' klikken op de cd-rom komt er dat 'de installatie geen doorgang kan vinden omdat ik al een nieuwere versie hebt'.
Dit staat bij de uitleg:

Beschrijving van probleem:

Als u de versie van de cd wilt installeren, start u de computer opnieuw vanaf de cd en volgt u de instructies voor een nieuwe installatie.

Waarschuwing: de bestaande versie van Windows wordt standaard vervangen door deze versie. Als u beide versies wilt behouden, moet u een nieuwe doelmap selecteren voor deze versie van Windows. Als u ervoor kiest de geïnstalleerde, nieuwere versie van Windows te verwijderen, kunnen de bestanden en instellingen niet worden hersteld.

Ik had graag dat alle gegevens 'intact'bleven dus een 'upgrade' zou wenselijk zijn. Maar hoe?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan