Kan Office niet instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorick22

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2013
Beste Helpmij-leden,

Ik heb een aantal weken geleden een foutmelding gekregen bij het openen van mijn office programma's. Het ging hierbij om een extensiefout waarbij ik alle programma's (word, excel, Powerpont en Outlook) niet kon openen.
Nu heb ik deze versie gedeinstalleerd met het idee dat ik deze opnieuw installeer en daarmee het probleem oplos. Echter nu ik het opnieuw probeer te installeren krijg ik de volgende foutmelding:
Office instalatiefout.png

Deze foutmelding heb ik nu al een paar weken en heb ondertussen al geprobeerd:
- de office die er op stond herinstalleren.
- Programma's in configuratiescherm verwijderen (staat nu niets meer in).
- zoeken op de computer (kan geen office programma verwijderen).
- opties op: https://support.microsoft.com/en-us/kb/2269468/nl uitvoeren.

Het lijkt erop dat er ergens nog wat is geherinstalleerd. Echter kan ik niet achterhalen waar dit is.
Ik hoop dat iemand hier ervaring meer heeft of bekend is met het probleem.

Idd je zou met de 64 bits de oude installatie moeten verwijderen...
Als Outlook er nog is... dan vind je dat meestal terug in het register met iets als
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Outlook
Kijk dus effe....
Loop het register met F3 eens door... zoeken op "outlook" , normaal zijn het er erg veel en bij jou?

PS:
Je zou een registercleaner kunnen gebruiken... ik ben er zelf geen voorstander van.... je kunt ook weer meer stuk maken...
Ik gebruik ze nooit.... (ik heb een image...)

Edit ...
Probeer Fixit eens:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/290301

Laatst bewerkt:
Ik heb die fixit gedraaid en lijkt te werken. office 2010 is er nu af. Echter nu probeer ik opnieuw te installeren en dan komt de volgende melding:
Office 2010 instalatiefout.png Instalatiefout (help).png

Helaas heb ik niet veel aan de help informatie en is de fout ook niet verhelderend.
Weet iemand wat ik kan doen?

Mss brengt onderstaande foutmelding verheldering:

Download en installeer
conemu.png
ConEmu Preview Installer
Open ConEmu (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: md "%programfiles%\ps tools" (Let op de aanhalingstekens!)

Download PsTools
*Unzip PS Tools naar C:\Program Files\PS Tools

Typ: cd "%programfiles%\ps tools" (Let op de aanhalingstekens!)
Typ: psloglist -s |find "office">>%UserProfile%\desktop\error.log.
Sluit alle vensters waardoor je error.log op het bureaublad ziet.
Voeg dit log toe als bijlage in je volgende bericht

*Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken.

Als ik het goed begrijp moet het bovenstaande iets in de program files map zetten en dat controleren.
Echter als ik bovenstaande stappen volg dan gaat er iets fout. namelijk:
program files staat in de C schijf. en als ik het ConEmu programma draai dan zoekt ie vanaf C:\Users\<User>.
Eigenlijk moet hij zoeken vanaf C:\. echter krijg ik dit niet geregeld.

Als ik de stappen volg (zonder dit bovenstaande), dan maakt hij een map aan in mijn <users> map en zet daar de ps tools in. Maar dan controleert die niets.

IK hoor het graag.

Sorry dat het even duurde.
1.png

heb hierbij ook de variant geprobeerd
md "%Program Files%/ps tools"

Maar dan maakt hij in deze map C:\Users\<Gebruiker> de map "%Program Files% aan, waar ook "ps tools" in staat.

ter info mijn Program Files ((x86)) staat C:\

Lijkt dat je de command prompt als admin moet openen om die rechten te hebben...

Ok ik heb het opnieuw gedaan (ditmaal als admin). Nu heeft hij een document aangemaakt 'error', maar daar staat niets in.
in de afdeling wat ik gedaan heb.
1.png

Ok, bedankt voor je moeite, alhoewel helaas dat niets oplevert.

Een veelvoorkomende reden voor het mislukken van de installatie is, dat er nog resten van een vorige Office-installatie in de weg zitten. Voer eens achtereenvolgens de volgende Fix Its uit:
Office 2003 verwijderen
Office 2007 verwijderen
Office 2010 verwijderen
Succes en laat ons maar weten of het daarna wel lukt.

Ik heb alle drie de fixit versies uitgevoerd. Bij alle drie komt de zelfde melding
'Deze toepassing fix is niet van toepassing op de versie van uw besturingssysteem of toepassing.'

Helaas, ik heb de fixit uit gevoerd (gericht op problemen met instaleren). Er stond geen office programma in de lijst (met problemen), dus ik kon nergens op klikken. Daarna sloot het programma af en was ik niets verder.

Het is niet gelukt, uiteindelijk heb ik de systeemherstel van Windows 8 gebruikt. is nu terug naar de fabrieksinstellingen gezet en nu werkt het weer.
Bedankt voor het meedenken!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan