Kan Office Outlook niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim Kuiper

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Hallo,
Ik kan Office Outlook niet openen, dan krijg ik het volgende in mijn scherm te staan:
Kan Microsoft Office Outlook niet starten.
Kan het outlook-venster niet openen.
Kan de set mappen niet openen.
Er zijn fouten opgetreden in het bestand.
D:\Documenten en Settings\ Wim Kuiper\Lokaal\Settings\Applicatie Data\Microsoft\
Outlook\Outlook.pst.
Sluit Outlook en alle toepassingen af die gebruikmaken van e-mail en gebruik het hulpprogramma voor het Postvak in (Scanpst.exe) om fouten in het bestand vast te stellen en te repareren.
Meer informatie over het hulpprogramma voor Postpak IN vindt u in de Help.

OK

Via een programma in het pakket kreeg ik de foutmelding:
Vastgelopen toepassing: speedoptimizer.exe, versie 8.0.3300.1, vastgelopen module: speedoptimizer.exe, versie 8.0.3300.1, vastgelopen op 0x0006e883

Kan iemand mij hier mee helpen, juist nu heb ik het hartstikke druk met mail verkeer en zit met de handen in het hoofd!

Heb je de Scanpst.exe al laten uitvoeren op het genoemde PST bestand?

Het is net zoals het daar gezegd wordt: Start Scanpst.exe, en laat die je Outlook bestand checken.

Standaarlokatie van je Outlook.pst bestand:
In XP: C:\Documents and Settings\[je_gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
In Vista: C:\Users\[je_gebruikersnaam]\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook

Scanpst.exe staat ergens onder \Program Files
Bijv: Voor Outlook 2003 NL staat scanpst.exe in
C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1043

Laat scanpst.exe los op je Outlook.pst bestand, sluit Scanpst.exe, heropen het, en scan opnieuw etc. totdat je alle fouten uit Outlook.pst hebt gehaald.

PS: Er is (bij mijn weten tot en met versie 2003) een limiet aan de grootte van een .PST bestand van max. 2 GB. Zit je daar dus overheen, dan zou dat een van de oorzaken van de bestandscorruptie/problemen kunnen zijn.

Succes,

Tijs.

Het is net zoals het daar gezegd wordt: Start Scanpst.exe, en laat die je Outlook bestand checken.

Standaarlokatie van je Outlook.pst bestand:
In XP: C:\Documents and Settings\[je_gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
In Vista: C:\Users\[je_gebruikersnaam]\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook

Scanpst.exe staat ergens onder \Program Files
Bijv: Voor Outlook 2003 NL staat scanpst.exe in
C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1043

Laat scanpst.exe los op je Outlook.pst bestand, sluit Scanpst.exe, heropen het, en scan opnieuw etc. totdat je alle fouten uit Outlook.pst hebt gehaald.

PS: Er is (bij mijn weten tot en met versie 2003) een limiet aan de grootte van een .PST bestand van max. 2 GB. Zit je daar dus overheen, dan zou dat een van de oorzaken van de bestandscorruptie/problemen kunnen zijn.

Succes,

Tijs.

@Wim Kuiper: Is dit een terugmelding van goed resultaat? Er staat nl. niets nieuws in t.o.v. wat ik gepost had?

Hallo Crash en Dnties,

Ik heb in de gaten dat jullie het spelletje (PC) aardig beheersen. Maar om maar meteen met jullie vraag te komen heb je de Scanpst.exe al uit laten voeren op het genoemde PST bestand? Dat is voor jullie een fluitje van een cent maar ik ben daar nog niet zo gedreven in.
Ten eerste weet ik nog niet precies wat en hoe ik dat moet doen, en dat is dan ook tevens mijn vraag. Kan iemand mij vertellen hoe dat gaat wat ik moet intikken enz.
Ik probeer me ook via deze site wat te bekwamen en samen met jullie mijn probleem op te lossen A.U.B.

Groetjes, Wim

@Wim Kuiper: Is dit een terugmelding van goed resultaat? Er staat nl. niets nieuws in t.o.v. wat ik gepost had?

Ook hier zie je maar weer dat ik het spelletje nog niet zo goed speel. Druk op de verkeerde toetsen en ja dan gaat er zo een melding zonder dat ik wat ingetypt heb de deur uit.
Sorry hoor ik moet er even aan wennen.

Ok, doe het even zo (om het niet te ingewikkeld te maken):
1. [Windows-toets]r toetscombinatie -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook"
2. Kopieer de aldaar gevonden Outlook.pst naar je Bureaublad. Laat de map open staan voor verdere acties later.
3. Zoek scanpst.exe op: [Windows-toets]r toetscombinatie -> %programfiles%
Druk op toetscombinatie Ctrl-F om het zoeken venster te openen, en geef als te zoeken bestand in: scanpst.exe
4. Dubbelklik op de gevonden scanpst.exe, maar laat het zoekvenster open staan (want je moet wellicht scanpst vaker dan 1x gebruiken).
Blader in Scanpst.exe naar het outlook.pst bestand op je Bureaublad, en laat reparatie-acties erop los. [Omdat het een kopie betreft hoef je in Scanpst.exe geen backup te laten maken vóórdat er reparaties worden doorgevoerd.]
Sluit na de reparatie-acties Scanpst.exe weer af en daarna weer op, blader weer naar outlook.pst op je Bureaublad, laat repareren etc. Doe dit net zo vaak als dat nodig is om alle fouten eruit te halen (dus dat er niets meer gerepareerd is).
5. Sluit het geopende zoekvenster met scanpst.exe erin en ga naar het Verkenner-venster van 1.
6. Hernoem aldaar outlook.pst naar outlook_backup.pst
7. Kopieer outlook.pst vanaf je Bureaublad naar die map. Er moeten dan dus (minstens) Outlook_backup.pst en Outlook.pst in die map staan.

Sluit alle mappen af, start Outlook op en kijk of je wat resultaat hebt geboekt met de scanpst-acties. Een backup van het originele outlook.pst bestand heb je achter de hand, als het probleem er niet mee opgelost is ("outlook_backup.pst") en je hebt 2 gerepareerde versies van outlook.pst (1 op je bureaublad en 1 in de originele map die je vanaf dan gebruikt).

Succes,

Tijs.

Lex en Tijs allebei bedankt voor het helpen!
Het circus draait weer, ik kan weer bij de mailtjes en versturen ervan.

Ik moest nog wel twee keer kijken hoe ik het nu moest oplossen, maar het is gelukt.
Nogmaals bedankt en tot een volgende keer.

Succes met het leuke werk wat jullie zoal doen met de PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan