Kan op geen enkele manier windows 8 of 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

iTonny

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Berichten
3
Hallo,
Ik heb een windows vista laptop waar ik erg graan windows 8 op wil hebben.
Ik heb gekeken naar de specificaties en het moet zat kunnen. Ik heb op een aantal manieren geprobeerd windows 8 te installeren.
1. Download de windows 8 upgrade advisor, voer de productcode in en dan windows installeren
2. Een iso bestand vinden waar ik later mijn productcode kan invoeren
3. Eerst windows 7 installeren en daarna windows 8 installeren

Geen een van de 3 opties is mogelijk. Ik kan het besturingssysteem niet overschrijven. Dus dat het oude systeem verwijderd word en het nieuwe er op gezet word.
Dan komt er een error dat ik naar een een of andere link moet gaan voor informatie. Ik heb daar gekeken en het blijkt er niets mee te maken te hebben.
Als ik de windows 8 upgrade advisor gebruik, dan kan ik mijn productcode invoeren. Na een tijdje laden komt er een bericht: 'Windows 8 is niet beschikbaar in uw land/regio'. (iets dat daar op lijkt)
Als ik een iso bestand wil downloaden, dan komt dus die error dat ik naar die link moet.
Als ik eerst windows 7 wil installeren, komt dit zelfde probleem.
Mijn laptop is gewoon nederlands.
Wat misschien van toepassing is, ik probeerde wel Engelse iso bestanden te installeren. + Ik heb de productkey niet zelf gekocht, maar het is een product key doe op al mijn pcs gewerkt heeft, behalve op mijn laptop.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Ik weet gewoon geen raad meer.
(Daarnaast, wat ik ook doe. Mijn laptop kan op geen enkele manier opstarten vanaf en disk. Waarom dit niet kan, weet ik niet. In BIOS stel ik het correct in, maar er gebeurt niets)
Alvast bedankt!
 
Bij een upgrade kan je niet van taal veranderen.

Kan je niet de iso op een DVD branden, en dan een schone installatie proberen uit te voeren? Dus met harde schijf formatteren?
Desnoods moet je van DVD opstarten. Wat ook nog weleens wil helpen om gparted live CD te branden en ervaan optestarten. Dan moet je alles kunnem fomatteren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan