Kan opgegeven module niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielsjuh89

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2014
Hallo Allemaal,

Dit is mijn eerste post hier maar ik heb een probleem met mijn pc. Het verhinderd de functionaliteit niet echt maar het is wel vervelend om iedere keer met opstarten deze melding te zien. Het leest als volgt:

"Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van http://tsmk.no-ip.biz:333

kan opgegeven module niet vinden."

Als ik dit bericht wegklik kan ik gewoon verder, maar deze error is er nu al enkele maanden. Ik vraag me af wat het is en hoe ik het weg kan krijgen. Als jullie meer informatie nodig hebben laat het maar weten. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr. Niels

Dat is (natuurlijk) een overblijfsel van malware die op je pc heeft gestaan. Overigens moet je eerst in de titelbalk van het dialoogvenster van die melding kijken welk programma écht de melding veroorzaakt.

Doorgaans staat daar dan rundll32.exe vermeld. Download Autoruns.exe en daarna te rechtsklikken op Autoruns.exe en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren". Zoek (nadat het scannen klaar is) met Ctrl-F in het tabblad Everything naar wat in de titelbalk stond, en kijk of daar die website wordt aangeroepen. Vink het overal af waar die website (erbij) wordt genoemd. Herstart daarna de computer en kijk of de melding wegblijft.

Tijs.

Het programma dat dit veroorzaakt heeft de naam RunDLL. Als ik naar dit bestand zoek in autoruns.exe in het tabblad everything vind hij niets. Ik kan dus ook niets wegvinken. Ook als ik zoek naar de website kan ik niets vinden. Dit heeft dus helaas niet gewerkt. Of zoek ik misschien verkeerd?

Gr. Niels

Vergeten om bij de start van autoruns "als Administrator uitvoeren" te gebruiken??
Overigens zal het (zie mijn vorige posting) rundll32.exe moeten zijn, niet rundll
Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Beide opties heb ik geprobeerd. Het uitvoeren als administrator en het zoeken naar rundll32.exe.
Beide opties leverden niets op.

Suggesties?

Gr. Niels

Zoek anders eens op tsmk in AutoRuns. Kijk of je dan wél wat vindt en zo ja, vink het overal uit waar je het tegenkomt.

Tijs.

Helaas, ook niets.

Ik krijg nu het idee dat ik iets verkeerd doe, ik kan niets van jullie suggesties vinden....

Gr. Niels

Doe het als volgt, dan:
a. Start AutoRuns via erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"
b. Wacht totdat de alles ingelezen/gescand is.
c. Kies File -> Save en sla het .ARN bestand ergens op. Upload die naar http://www.mijnbestand.nl en geef ons de download-link.
[Evt. pak je dat .ARN bestand eerst in als .ZIP bestand voordat je 'm upload naar mijnbestand.]

We kunnen dan m.b.v. AutoRuns en jouw geuploade .ARN bestand kijken of wij iets kunnen vinden dat betrekking heeft op je probleem.

Tijs.

Ik heb geen oplossing, en ook in Google wordt het probleem soms genoemd maar zonder oplossing.
Enige wat ik weet is dat tsmk.no-ip.biz iets met (het bloggen over) minen van bitcoins en afgeleiden te maken heeft. Ik neem hier maar even aan dat je je niet met dergelijke activiteiten bezighoudt of beziggehouden hebt.

Nog 1 ding wat ik zou proberen, en dan houdt het op:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Ga naar Computer, oftewel gebruik de Home toets. Doe dan Ctrl-F en zoek naar tsmk.no-ip.biz
Kijk of en zo ja, waar je het tegenkomt. Dezelfde zoekopdracht nog een keer uitvoeren kan met F3.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan