Kan ' oude' firewall kwaad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepheldoorn

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Hallo mensen,

Heb de laatste dagen bijna dagelijks spyware op mijn pc (gevonden door spybot). Vraag me af of dit iets te maken kan hebben met het feit dat ik nog steeds de Sygate Firewall gebruik (pro-versie) die al zeker een jaar niet meer te updaten is.......Ik heb altijd gedacht dat een firewall best mag verouderen, omdat hij slechts verkeer van Internet naar pc en vice versa moet tegenhouden, maar begin nu toch een beetje te twijfelen :confused: Wie weet hier meer van?

Greetz,
Joep

Die spyware kan niet echt tegengehouden worden door Sygate, en het is niet zo dat een verouderde firewall slechter is dan een nieuwe firewall.
Ik denk niet dat Sygate hiervoor de schuldige is.

Maar je kunt wel een anti-spywareprogramma gebruiken en dan de functie van beschermen aanzetten. In Spybot S&D is dat de TeaTimer, in Ad-Aware is dat Ad-Watch en in AVG Anti-Spyware is dat het Resident Shield. En verder is het aan te raden het gratis programma SpywareBlaster te installeren, die te updaten en de bescherming aan te zetten.

Hi Michae,

Spywareblaster heb ik al, maar de andere twee tips (teatimer en adwatch aanzetten) zal ik zeker opvolgen! Thanks en greetzzz,
Joep

Hi Michae,

Spywareblaster heb ik al, maar de andere twee tips (teatimer en adwatch aanzetten) zal ik zeker opvolgen! Thanks en greetzzz,
Joep

Je hoeft niet TeaTimer en Ad-Watch allebei aan te zetten, eentje is voldoende, want ze doen allebei ongeveer hetzelfde werk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan