Kan oude schijven niet lezen op nieuwe Comp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gruchottie

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2009
Hallo,

Ik heb een beetje rond gezocht naar een passend antwoord op me vraag maar niet echt iets gevonden of alles wat ik probeer voldoet niet.
Het geval is ik heb een nieuwe computer gekocht en wil nu mijn oude harde schijven (3 stuks) aansluiten via een externe usb behuizing.
1 van de schijven kan ik terug vinden in me schijfbeheer....de andere 2 zie ik helemaal niet als ik die aankoppel.
De schijf die ik zie is gepartioneerd in 3 delen en wordt weergegeven als zijnde dynamische schijf (ongeldig).
Ik zie geen grote van de schijf alleen dat er meerdere partities op staan, aangezien ik een aanzienlijke hoeveelheid data op alle schijven heb staan wil ik die graag behouden.
Het idee is om alle data over te zetten op mijn nieuwe computer maar wat ik ook probeer de enige mogelijkheid die ik tot nu toe heb gevonden zal ervoor zorgen dat al me data verloren gaat en hier heb ik niet zo'n zin in eerlijk gezegd.
Alle hulp is welkom.

Bedankt.
Gruchottie

Het lijkt erop dat op die schijf de partitietabellen om zeep zijn.
Dit kan je herstellen met verlies van je data.
Andere optie is als dat nog lukt, die schijf laten onderzoeken door recuva en de gevonden data alsnog backuppen naar een werkende schijf.
Als dit nog lukt, hoe sneller hoe beter(des te meer is er nog te redden van je data).

Ik heb ze nog eens gechecked.
1 schijf heb ik totaal geen problemen mee die wordt herkend.
De 2 andere schijven worden wel gezien.....maar weergegeven als dynamisch (ongeldig), ik kan daar dus ook niet op zien hoeveel partities het zijn.
Mijn excuus voor het verkeerd omschrijven maar ben niet echt geleerd met computers.
Dus nogmaals is het mogelijk die dynamische HD's over te zetten naar standaard zonder mijn gegevens te verliezen.

Bedankt voor uw geduld en reacties.
Gruchottie.

Download Ubuntu (Linux) CD, http://www.ubuntu-nl.org/
Brand op CD
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alledoor Ubuntu gevonden partities en schijven en kun je ze waarschijnlijk ook openen en kopieren.

Laatst bewerkt:
Het zal wel aan mijn eigen onkunde liggen maar ik krijg het niet voor elkaar dat programma te starten.
Ik heb bootsequence CD/DVD-rom als eerste staan, krijg dan een keuze met welk programma ik wil opstarten en vista is de enige die er tussen staat.
Ik heb het programma ondertussen 10x geprobeert de branden op een DVD, als zijnde data of Image maar het blijft hetzelfde, Ubunte wil niet draaien.
Ik heb de normale versie en de 64bit versie geprobeert beide zonder succes.
Telkens als ik het programma probeer te starten dan wordt Vista gestart.

Als je een keuze mogelijkheid krijgt start je niet van de CD op, maar van de hd.
Zie je bij het opstarten activiteit van de cd drive (lampje)?

Overgens past alles op een CD, DVD dus niet nodig.

Waarschijnlijk niet in de juiste mode gebrand.

Als je het gedownloade iso bestand dubbelklikt, zou de brandsoftware (nero?) automatisch moeten starten

Laatst bewerkt:
dat klopt Nero wordt dan gestart.
Zo heb ik hem ook gebrand....ben het nu nog eens aan het doen.
DVD is enige mogelijkheid voor me omdat ik geen CD's in huis heb.

Als nero hem opent staat standaard CD geselecteerd (links boven).
Verander dit naar DVD.

Heb het net geprobeerd, start Ubuntu gewoon op.

Laatst bewerkt:
Weet niet wat ik fout deed, maar het is inderdaad gelukt nu.
Erg bedankt voor de hulp.

Groeten,
Gruchottie

ja ik ben weer een gelukkig mens.
Eindelijk me muziek terug, ging niet helemaal van harte maar uiteindelijk toch gelukt.
Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan