Kan (oude) systeempartitie niet formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucdewit

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Goedenavond,

Ik heb zojuist een Samsung SSD gekocht en in mijn pc gezet. Ik heb ervoor gekozen om Windows in zijn geheel opnieuw te installeren op deze SSD, en dus geen kopie van mijn huidige systeemschijf gemaakt. Heb inmiddels Windows 7 geinstalleerd vanaf de pc zelf (Iso bestand, Daemontools maar uiteraard wel eigen licentiecode!). Is allemaal goed gegaan, maar ik loop nu tegen het volgende probleem aan: Ik kan de oude systeempartitie niet formatteren. In schijfbeheer staat deze partitie nog als systeempartitie ingesteld. Vreemd is ook dat wanneer ik in mijn BIOS in de bootvolgorde mijn SSD als 2e keus zet (1e keus is DVD) in plaats van mijn oude HDD kies, Windows dus niet opstart. Dit terwijl Windows wel degelijk op deze SSD geinstalleerd is. Zet ik de tweede keus weer op die oude HDD, start Windows gewoon op. Wat doe ik verkeerd, en hoe kan ik de SSD als systeempartitie instellen en dus mijn oude partitie formatteren? (ervan uitgaande dat hij niet geformatteerd kan worden omdat hij ingesteld staat als systeempartitie)

Groeten Luc

Je had beter eerst Windows op de SSD kunnen zetten en daarna de oude. Nu staat op de oude wrs de bootsector....
Dus... als je de oude wilt formatteren moet je met de SSD alleen opnieuw beginnen.
Je zou met de SSD alleen kunnen proberen een bootsector te plaatsen maar of dat lukt....

Je kunt inderdaad via de safe console proberen te repareren met fixmbr / fixboot. Maar dat is altijd op eigen risico.

Ben inmiddels bezig om opnieuw te beginnen met de SSD alleen aangesloten zoals Andre zei. Gelukkig heb ik nog niet zo veel software al geinstalleerd..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan