Kan Outlook 2003 ook Gmails verwerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton Doove

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Beste Mensen. Weet iemand van jullie misschien uit eigen ervaring of ik met Outlook 2003 ook de gmail kan ontvangen?
In het adresboek van Outlook Express6 werkte gisteren de opgeslagen linken naar mijn sites en blog niet meer.

Dit gebeurde nadat ik Firefox had geprobeerd die mij niet beviel en ik dus weer verwijderde,evenals met Safari.
Bij het verwijderen van die Firefox en Safari is er denk ik iets verwijderd waardoor de linken in het adresboek van OE6 niet meer werkten.

Vandaag heb ik dus die Firefox toch maar weer opnieuw geïnstalleerd,waardoor die linken in het adresboek wel weer werken.
Met IE7 werkte het dus niet i.s.m.OE6. Ik dacht dat IE7 en Firefox toch wel los van elkaar instelbaar zijn.

Kortgeleden las ik van anderen dat ze maar liefst 3 browser-programma`s op hun PC hebben staan die ieder apart instelbaar zijn.
Ik ontdekte zelf ook,dat als ik met Firefox kijk naar mijn site bij de HCC,dat het bordje van mijn Gastenboek de Teller bedekt. Dat is niet mijn bedoeling.

Met IE7 is dat niet het geval. Het lukte mij niet om na de Firefox weer IE7 in te stellen. Mogelijk ben ik daarbij iets vergeten over het opnieuw instellen van IE7.
In elk geval kan ik momenteel alleen met Firefox de linken in het adresboek van OE6 laten werken. Met IE7 lukt het niet meer in OE6.

Daarom wil ik misschien weer Outlook 2003 gaan instellen als mail-programma,maar ik weet niet of deze met gmail kan werken,dus vraag ik het hier in deze groep. Als dit niet kan hoop ik dat het wel kan met Thunderbird van Mozilla.

De test deed ik ook in een mail waarin ik een serie linken heb staan. Ook deze werkten niet meer zonder installatie van Firefox of Safari.
In dit geval werkt IE7 niet meer als browser om die linken te laten werken,tenzij ik hierbij iets over het hoofd heb gezien. Wie weet dit?

Alvast mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties en ik groet iedereen vriendelijk. Anton Doove

Kijk hier voor een uitleg hoe POP3 mail te activeren in Gmail en hoe de accountinstellingen er dan uit moeten zien.

Succes,

Tijs.

Reactie naar dnties

Beste dnties Ik bedoelde in feite: Kan ik alle gmail-post binnen het adresboek van Outlook 2003 ontvangen en lezen? Dat wou ik graag weten of dit mogelijk is.

Waar je mij naartoe verwees,gaf mij ondanks de vertalings-optie in het Nederlands helaas geen duidelijkheid. De tekst van die pagina is zo klein,dat het nauwelijks leesbaar is.

Ik vond er ook geen mogelijkheid om die tekst groter en beter leesbaar te maken.
Graag verneem ik nog je eventuele extra uitleg waarvoor ik je alvast vriendelijk dank en groet.

Anton Doove

Post ontvang je toch in Postvak In en niet in je adresboek!!!!!!!!!!!!!!!

Met elk e-mail programma kan je Gmail behappen trouwens.

Ja, met Outlook kun je ALLE email van gmail verzenden en ontvangen.....
Instellen als volgt:

Start Outlook 2003
Log in op http://www.gmail.com en ga daar naar de instellingen rechtsboven in beeld
Ga naar het vierde tabblad - forwarding en pop3
U gaat naar het menu --> Extra
Stel in dat Pop op enabled staat (aan staat)
Vervolgens gaat u naar Outlook 2003
Ga naar --> Email accounts
Vervolgens naar --> Voeg nieuw email account toe
Vervolgens vinkt u --> Pop3 server aan
Voer in voor inkomende server: pop.gmail.com
voer in voor uitgaande server: smtp.gmail.com
Voor inloginformatie, gebruik hier uw gmail-adres en uw wachtwoord
Voor username of gebruikersinformatie kan u uw naam weergeven zoals deze bij de ontvanger in de emailbox als afzender binnenkomt.
Klik nu op geavanceerde instellingen.
Ga naar het laatste tabblad en vink inkomende server aan, met poort 995
Vink ook uitgaande server aan met poort 465 (voor Outlook 2007 vergeet niet versleutelde verbinding op SSL te zetten)
Test uw gmail account door op het icoontje send/receive te drukken of door op F9 te drukken. Als u geen foutmelding krijgt is het gelukt!

Laatst bewerkt:
Reactie naar ErpCity over Outlook 2003

Beste ErpCity Ik kom nog even terug op je handleiding over Outlook 2003.
Deze heb ik nu vanaf de CD weer opnieuw geplaatst en wil het nu eerst goed installeren.

Ik weet dat Outlook 2003 alles overneemt van Outlook Express 6,maar weet niet meer hoe dat werkt,want ik heb die outlook 2003 al een hele tijd niet meer gebruikt.

Kun je mij nog laten weten hoe dat werkt?
Dan kan ik daarna die Gmail-account toevoegen volgens jouw handleiding.

Mijn dank is groot voor je reactie en ik groet je vriendelijk. :D Anton Doove

[...]Met elk e-mail programma kan je Gmail behappen trouwens.

@topic-starter: Wat hierboven wordt gezegd is correct. Het is dus niet verplicht om Outlook2003 hiervoor te gebruiken. Outlook Express kan dus ook.

Succes,

Tijs.

Reactie naar Tijs.

Beste Tijs. Ik kon nu pas reageren over je opmerking dat gebruik van Outlook 2003 niet verplicht is.

Uiteraard weet ik dat dit gebruik niet verplicht is,maar Outlook 2003 zou best meer opties kunnen hebben om er handiger mee te kunnen werken.
Outlook Express 6 is in dit opzicht wel beperkter naar mijn persoonlijke indrukken,dus wil ik graag overstappen op Outlook 2003,die ik toch al in mijn bezit heb.

Vandaar dat ik vroeg om een handleiding om alles correct over te kunnen plaatsen naar het uitgebreidere Outlook 2003,waarmee ik ook mijn Gmail-account kan verwerken.

Ik doe dit echter pas na bericht van Ziggo bij wie ik ook een account heb met Orange,maar dat dien ik eerst te wijzigen. In Outlook 2003 zal ik dus 4 accounts plaatsen.

1.Gmail. 2.Ziggo.3.HCC.en 4.Live. Dan heb ik alles bij elkaar.
Dat lijkt mij wel erg handiger en daarom wil ik hierover wel meer weten.

Ik kom dus straks met meer gerichtere vragen hierover waarvoor ik alvast vriendelijk dank en groet. Anton Doove

Ik wacht nu op reactie van Ziggo.

Beste Mensen.Ik wacht nu eerst nog op reactie van Ziggo,voordat ik met gerichtere vragen kom over de accounts bij het overplaatsen van Outlook Express6 naar Outlook 2003.

Daar er vele problemen zijn met Ziggo en ik nog steeds wacht op hun toegezegde antwoord,
heeft het overzetten nog geen zin,want die account van Ziggo dien ik wel mee te nemen.

Zodra ik van de Ziggo-Klantenservice antwoord heb ontvangen,kan ik terugkomen met vragen
over het overzetten,dus mijn vraag kan nog niet worden opgelost.

Derhalve laat ik mijn vragen over dit onderwerp met rust. Tot later dan maar.
Vriendeljke groeten van Anton Doove.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan