Kan Outlook/bestand niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb mijn computer opnieuw geìnstalleerd met o.a. Outlook 2010. Ik heb de oude pst/file gezet in Applicationdata/Local/Microsoft/Outlook. Het emailprogramma wordt ook keurig geopend, maar als ik een email wil versturen of ontvangen krijg ik de melding, dat het Outlookbestand niet kan worden geopend. Ik heb Outlook al opnieuw geïnstalleerd in de hoop, dat er een nieuw pst-bestand zou worden aangemaakt (waarna ik alles kan importeren), maar hij vraagt naar dat bestaande pst-bestand. Hoe kan ik dit oplossen?

Zal mogelijk bestandscorruptie zijn. Gebruik scanpst.exe net zo lang op het .pst bestand totdat er geen foutmeldingen meer worden teruggemeld.
Lokatie scanpst: referentie
Verdere instructies: hier en/of hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik wist niet, dat scanpst nog bestond, dus wel wat geleerd. Maar het heeft helaas niet de oplossing gebracht. Als ik de diverse accounts binnen mijn programma testmails laat ontvangen en verzenden, dan gaat dat helemaal goed. Maar wil ik een normale email versturen, dan lukt dat dus niet omdat het Outlook-bestand niet kan worden geopend.

Misschien heeft het volgende een rol in het geheel: Je schrijft dat je het .pst bestand ergens hebt teruggezet.
HOE heb je dat gedaan? Als je het verplaatst hebt dan blijven dezelfde rechten en eigenaar erop staan als het bestand origineel had, dus mogelijk heb je dan geen schrijfrechten (omdat het .pst (in technische zin) onder een ander/ouder/vroeger account is aangemaakt).
Heb je het (vanuit je huidige account) gekopiëerd, dan erft de kopie de rechten van de map waar het in geplaatst is (dus zou je dan genoeg (schrijf-)rechten moeten hebben) en jij bent zelf de eigenaar van de kopie.

Ik wil er evt. wel even naar kijken. Kom dan even naar de Helpmij chat
Mogelijk kan ik je helpen door je pc over te nemen met Teamviewer Quicksupport

Tijs.

De pst-file komt uit een backup en ik heb de computer opnieuw geïnstalleerd. In die zin is het dus voor deze computer een nieuw bestand. Het is alleen wat raar, dat ik bij eerdere herinstallaties dat probleem nooit heb gehad.

Ik zit nu in de chatbox.

We hebben van alles geprobeerd, maar de enige manier om het werkend te krijgen was een nieuw Outlook profiel te maken. Dat werkte wel.
De gegevensbestanden waren allemaal in orde.

Tijs.

Ik ben werkelijk fantastisch geholpen!!!!!!!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan