kan outlook niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

engbert

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2001
als ik outlook wil openen dan geeft het aan dat het niet kan.Er staat kan set mappen niet openen.Gebruik het hulpprogramma voor postvak in ' scanpst.exe .
Als ik dat doe gebeurd er wel wat maar het helpt niet.
Ook heb ik het hele programma opnieuw geinstalleerd maar ook dat helpt niet Wat nu.Ik hen outlook 2007

Is het bestand outlook.pst niet toevallig geopend door bijvoorbeeld een synchronisatie programma?

Outlook maakt gebruik van het bestand outlook.pst. Als dat door een ander programma wordt gebruikt krijg je ook die melding.

Draait in taakbeheer de taak outlook.exe?

raadselachtig, eerlijk gezegd weet ik het niet meer.

In ieder geval hartelijk dank voor de moeite.
Ik heb inmiddels mijn lap even naar een bedrijfje gebracht en die hebben het met een speciaal programma opgelost,Het had waarschijnlijk te maken met het feit dat tijdens mijn vakantie erg veel mails zijn binnen gekomen met iets wat niet in orde was.gelukkig is het weer in orde.
Maar nogmaals bedankt voor de moeite.
Gr Engbert

Mooi dat het is opgelost. Voor anderen die deze vraag vinden: als een .pst bestand (volgens mij alleen in 2000 formaat) groter wordt dan 2 Gb kan het beschadigd raken.
Zie voor meer info:
http://support.microsoft.com/kb/296088

Hoi,

Die 2 Giga geldt nog steeds, ook in MsOff2007 ......
Ik gebruik overigens Outlook al zo'n 7 jaar (o.a. in combi met een iPAQ - pda van HP) met nog steeds hetzelfde PST-bestand.
Regelmatig opgeschoond natuurlijk (vooral mails met bijlagen !!!!).
Maar ook 'niet opgeschoond' bedroeg de totale grootte van het pst-bestand nooit meer dan zo'n 70 Mb .....
Je moet dus wel heel erg je 'best' doen, wil je aan die - maar liefst - 2 Gigabyte voor één gegevens bestand komen .......

Tja, die van mij komt ook echt niet aan die 2 Gb, maar ik heb wel twee klanten die het gelukt is hoor. Kwestie van ALLES bewaren, want da's handig als je wat nodig hebt... Als je dan per sé alles wilt bewaren: per jaar archiveren naar een losse .pst file en deze dan als archief eraan hangen (kan dan wel pas pas vanaf 2003 volgens mij)

Hoi,

Nou ... vóór 2003 kon dat ook al hoor.
Belangrijkste probleem van de - te - grote omvang is/zijn de bijlagen in Postvak IN en Verzonden items.
Ik heb mensen altijd geleerd (ja ja, ben ook al jarenlang docent in o.a. de MsOff-meuk ... :p) om bijlagen die je wilt bewaren altijd apart op te slaan en vervolgens uit het ingekomen mailtje te verwijderen.
Dat scheelt een vreselijke 'hoop' ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan